  • 21. Data: 2004-02-23 12:24:34
    Temat: Re: Zwrot gazety (lub czaspisma) zawierającego CD lub DVD
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    kam wrote:

    > tyle że to nie likwiduje odpowiedzialności sprzedawcy...

    Za co ?

    Za to ze prezent od wydawcy "nie dziala" ?

    Boguslaw

  • 22. Data: 2004-02-23 12:26:06
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    _-Stan-_ wrote:

> [...]
    > postaci płyt CD lub DVD. Przychodzi klient, kupuje takowy towar i
    > zaznacza, że jak płyta nie będzie działać, to przyjdzie i zwróci.
    > Oczywiście wraca po godzinie, odnosi gazetkę i domaga się zwrotu
    > pieniędzy (w tym czasie pewno już zdąży wykonać kopię dla siebie). Czy
    > jest jakiś paragraf, na podstawie którego mogę odmówić zwrotu gotówki?
    > Proszę o pomoc...
    >
    > Miałem podobnie jako klient. Ale dobry klient. Nabijałem zakupów
    > miesięcznie około 500 zł. Kupiłem CD ewidentnie uszkodzone [gołym okiem
    > widać skazę]. Kiedy po godzinie zasygnalizowałem być może wymianę

    Wymiana - owszem...

    Boguslaw

  • 23. Data: 2004-02-23 12:28:43
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Adam Dziadosz wrote:

    > No OK. Ale zaraz wyjeżdża z prawami konsumenta do reklamowania wadliwego
    > towaru. Niestety ja tej wady nie mogę zweryfikować. Nie mam PC-ta i
    > odtwarzacza DVD do takich testów...

    Wiec pisze "protokol reklamacji" i staram sie wymienic u dostawcy.

    Boguslaw

  • 24. Data: 2004-02-23 19:59:42
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    bosz wrote:

    > Za co ?
    >
    > Za to ze prezent od wydawcy "nie dziala" ?

    za sprzedaż wadliwej rzeczy

    KG

  • 25. Data: 2004-02-24 11:28:40
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    kam wrote:

    > za sprzedaż wadliwej rzeczy
    >
    > KG

    Tylko ze sprawa wyglada tak, ze ow towar to GAZETA,
    a plyta, to bezplatny dodatek - prezent od wydawcy.

    A gazeta wadliwa nie jest....

    A juz bez przekomarzania.

    Dla dobra innych klientow jest, by nieuczciwu byli
    tepieini.
    Sprzedawca niema ZADNYCHmozliwosci sprawdzenia
    przed sprzedaza czy "plyta dziala" jesli ine dziala,
    jest to wina wydawcy, choc sprzedawca jesli nawet
    nie musi to POWINIEN pomoc. Najprosciej zaproponowac
    wymiane na inna - wolna od wad fizycznych,
    lub spisac protokol i wyslac do wydawcy..
    Pod ZADNYM pozorem niepryjalbym
    "bo nie dziala".. zbyt czesto to wina napedu CD,
    lub wlasnie nieuczciwosc klienta, ktory w pare minut
    moze zgracplyte na dysk.

    Sprzedaz prasy jest przypadkiem szczegolnym,
    bo sprzedawca w zasadzie tylko posredinczy,
    NIGDY ie sprzedaje swojej wlasnosci (jakjest przy innych towarach)

    Do momentu sprzedazy gazeta jest wlasnoscia wydawcy.

    Ale to zupelnie inna sprawa...

    Boguslaw

  • 26. Data: 2004-02-24 23:26:30
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    bosz wrote:
    > Sprzedawca niema ZADNYCHmozliwosci sprawdzenia
    > przed sprzedaza czy "plyta dziala" jesli ine dziala,

    jak wielu innych towarów

> [...]
    > NIGDY ie sprzedaje swojej wlasnosci (jakjest przy innych towarach)
    >
    > Do momentu sprzedazy gazeta jest wlasnoscia wydawcy.

    dla odpowiedzialności sprzedawcy nie ma znaczenia czyją rzecz sprzedaje
    zresztą na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    KG

  • 27. Data: 2004-02-25 14:11:38
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    kam wrote:

    > jak wielu innych towarów

    jak NIEWIELU innych towarow...
    (chodzi o sprawdzenie PRZED sprzedaza)

    > dla odpowiedzialności sprzedawcy nie ma znaczenia czyją rzecz sprzedaje
    > zresztą na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Co.. ze jest wlasnoscia wydawcy ?
    Na podstwie umow kolportazowych..

    Fakture zakupowa otrzymuje sie po sprzedazy i zwrocie niesprzedanych
    egzemplazy, niewolno zmieniac ceny, bo niejest sie wlascicielem....

    Odpowiedzialnosci nie zmienia, lecz przed sprzedawca odpowiedzialny jest
    JEGO dostawca a w ostatecznosci wydawca..

    Oczywiscie klienta to nie musi obchodzic, ale sprzedawca moze mu wskazac
    "serwis", ktory to sprawdzi i oceni i tym "serwisem" jest wydawca...
    Oczywiscie sprzedawca moze i powinien pomoc..czyli rozpatrzyc reklamacje..

    Ale mnie chodzilo o bezkutecznosc zastrzezeia, "ze jak nie bedzie dzialac -
    to oddam".
    Jak nie bedzie dzialac, to sie zwrocimy dow ydawcy o dzialajace ..
    > KG

    Boguslaw

  • 28. Data: 2004-02-26 04:10:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c1ia1b$1i3$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, bosz wrote:
    > jak NIEWIELU innych towarow...

    Że zaklejona? Ale w praktyce nie jesteś w stanie sprawdzić setek
    niezaklejonych artykułów. Pralkę w pełni sprawdzisz? A układ scalony? A
    dowolną, bardziej rozbudowaną część samochodową? A jeśli płyta będzie
    niezaklejona to też dużo zmienia? Wyjdą tylko błędy TOC'a i ewentualnie
    pierwszych z brzegu ścieżek.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2004-02-26 21:31:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, bosz wrote:
    [...]
    >+ Sprzedaz prasy jest przypadkiem szczegolnym,
    >+ bo sprzedawca w zasadzie tylko posredinczy,
    >+ NIGDY ie sprzedaje swojej wlasnosci (jakjest przy innych towarach)

    Sprzeciw.
    W tym momencie musiałbym kupując prasę dostać f-rę VAT-KOMIS
    a mam stosik "zwykłych" faktur wystawionych w różnych kioskach.
    *BYĆ MOŻE* prasa jest okresowo własnością wydawcy, ale:

    >+ Do momentu sprzedazy gazeta jest wlasnoscia wydawcy.

    ...w momencie sprzedaży najpierw nabywa ją sprzedawca a od niego
    klient, albo umowa jest wadliwa z p. widzenia VAT w powiązaniu
    z K.C. (w sumie źle piszę: to faktura jest wadliwa z p. widzenia
    umowy :), w umowie moze być co najwyżej wadliwy punkt jeśli
    taki jest a nakazuje wystawianie niewłaściwych f-r)
    Już się tłumaczę.
    Albo umowa jest sprzedażą (kiosk nabywa i sprzedaje) lub
    ajencją (kiosk handluje na rzecz wydawcy we własnym imieniu)
    lub inną umową z której wynika przeniesienie własności
    "na moment sprzedaży" - i wtedy klient kupuje "od kiosku";
    w przeciwnym przypadku wliczając w to umowy nienazwane łapie
    się pod komis lub zlecenie (obejmujące "inne usługi tak jak
    zlecenie") i wtedy rzeczywiście kiosk sprzedaje "nie swoje
    gazety" - ale MA OBOWIĄZEK wykazać to właśnie f-rą VAT KOMIS
    wydawaną z co najmniej dwoma kopiami ze względu na konieczność
    odrębnego wykazania VATu od towaru i usługi jak stanowi art.
    16 ustawy o VAT oraz par. 46 i 47 rozp. ds. faktur...

    No, jest jeszcze możliwość że coś pominąłem :) - ale wtedy
    z chęcią się douczę co: możesz wytknąć rzucając paragrafami ?
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (VATowiec, przymuszony czytać czasem powoływane akty prawne)

  • 30. Data: 2004-02-27 11:28:26
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > umowy :), w umowie moze być co najwyżej wadliwy punkt jeśli
    > taki jest a nakazuje wystawianie niewłaściwych f-r)

    NIe tlumacz sie...
    Sprzedaz prasy jest szczegolna...
    ale ne pamietam numerow aktow prawnych i paragrafow.
    Wiem tylko ze wlasnie z tego powodu nikt niepszedaje prasy
    leglnie taniej..

> [...]
    >
    > No, jest jeszcze możliwość że coś pominąłem :) - ale wtedy
    > z chęcią się douczę co: możesz wytknąć rzucając paragrafami ?

    Wlasnie - wybacz .. nie bardzo mi sie chce...
    Wiem to z praktyki, ze faktura SPRZEDAZY jest wystawiana po zwrocie
    niesprzedanych egzemplarzy i ze tak jest WSZEDZIE.

    Boguslaw