    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot gazety (lub czaspisma) zawierającego CD lub DVD
    Date: Thu, 26 Feb 2004 22:31:45 +0100

    On Tue, 24 Feb 2004, bosz wrote:
    [...]
    >+ Sprzedaz prasy jest przypadkiem szczegolnym,
    >+ bo sprzedawca w zasadzie tylko posredinczy,
    >+ NIGDY ie sprzedaje swojej wlasnosci (jakjest przy innych towarach)

    Sprzeciw.
    W tym momencie musiałbym kupując prasę dostać f-rę VAT-KOMIS
    a mam stosik "zwykłych" faktur wystawionych w różnych kioskach.
    *BYĆ MOŻE* prasa jest okresowo własnością wydawcy, ale:

    >+ Do momentu sprzedazy gazeta jest wlasnoscia wydawcy.

    ...w momencie sprzedaży najpierw nabywa ją sprzedawca a od niego
    klient, albo umowa jest wadliwa z p. widzenia VAT w powiązaniu
    z K.C. (w sumie źle piszę: to faktura jest wadliwa z p. widzenia
    umowy :), w umowie moze być co najwyżej wadliwy punkt jeśli
    taki jest a nakazuje wystawianie niewłaściwych f-r)
    Już się tłumaczę.
    Albo umowa jest sprzedażą (kiosk nabywa i sprzedaje) lub
    ajencją (kiosk handluje na rzecz wydawcy we własnym imieniu)
    lub inną umową z której wynika przeniesienie własności
    "na moment sprzedaży" - i wtedy klient kupuje "od kiosku";
    w przeciwnym przypadku wliczając w to umowy nienazwane łapie
    się pod komis lub zlecenie (obejmujące "inne usługi tak jak
    zlecenie") i wtedy rzeczywiście kiosk sprzedaje "nie swoje
    gazety" - ale MA OBOWIĄZEK wykazać to właśnie f-rą VAT KOMIS
    wydawaną z co najmniej dwoma kopiami ze względu na konieczność
    odrębnego wykazania VATu od towaru i usługi jak stanowi art.
    16 ustawy o VAT oraz par. 46 i 47 rozp. ds. faktur...

    No, jest jeszcze możliwość że coś pominąłem :) - ale wtedy
    z chęcią się douczę co: możesz wytknąć rzucając paragrafami ?
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (VATowiec, przymuszony czytać czasem powoływane akty prawne)