  • 1. Data: 2004-02-19 12:52:34
    Temat: Zwrot gazety (lub czaspisma) zawierającego CD lub DVD
    Od: Adam Dziadosz <d...@p...edu.pl>

    Witam!

    Problem wygląda nastepująco:
    Pracuję w sklepie, w którym dostępna jest prasa zawierająca dodatki w
    postaci płyt CD lub DVD. Przychodzi klient, kupuje takowy towar i
    zaznacza, że jak płyta nie będzie działać, to przyjdzie i zwróci.
    Oczywiście wraca po godzinie, odnosi gazetkę i domaga się zwrotu
    pieniędzy (w tym czasie pewno już zdąży wykonać kopię dla siebie). Czy
    jest jakiś paragraf, na podstawie którego mogę odmówić zwrotu gotówki?
    Proszę o pomoc...

    Pozdrawiam,
    A.D.

  • 2. Data: 2004-02-19 13:05:40
    Od: Malkontent <malkontUSUŃ@go2.pl>

    Dnia Thu, 19 Feb 2004 13:52:34 +0100, Adam Dziadosz
    <d...@p...edu.pl> napisał:

    > (w tym czasie pewno już zdąży wykonać kopię dla siebie).

    Nie na temat troszkę, ale jeżeli to jest płyta DVD to raczej nie
    opłaca się mu robić kopii. A niestety często te płyty nie działają,
    niekoniecznie z powodu ich wad.

    --

    Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
    Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/

  • 3. Data: 2004-02-19 13:49:12
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Adam Dziadosz wrote:

> [...]
    > postaci płyt CD lub DVD. Przychodzi klient, kupuje takowy towar i
    > zaznacza, że jak płyta nie będzie działać, to przyjdzie i zwróci.

    "zaznaczac" to on sobie moze...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-02-19 13:59:40
    Od: Adam Dziadosz <d...@p...edu.pl>

    Dnia 2004-02-19 14:49, Użytkownik bosz napisał:

    > "zaznaczac" to on sobie moze...

    No OK. Ale zaraz wyjeżdża z prawami konsumenta do reklamowania wadliwego
    towaru. Niestety ja tej wady nie mogę zweryfikować. Nie mam PC-ta i
    odtwarzacza DVD do takich testów...

    A.D.

  • 5. Data: 2004-02-19 14:21:24
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Adam Dziadosz" <d...@p...edu.pl> napisał w wiadomości
[...]

    niewiem czy dotyczy to wszystkich wydawnict, ale w tym znanych mi, jest
    napisane, ze wadliwe plyty wymieniane sa przez WYDAWCE, a nie sprzedawce

    pozdro

  • 6. Data: 2004-02-19 14:39:57
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    xmarcel wrote:

    > niewiem czy dotyczy to wszystkich wydawnict, ale w tym znanych mi, jest
    > napisane, ze wadliwe plyty wymieniane sa przez WYDAWCE, a nie sprzedawce

    tyle że to nie likwiduje odpowiedzialności sprzedawcy...

    KG

  • 7. Data: 2004-02-19 21:21:05
    Od: "Daniel Lisowski" <d...@P...onet.pl>

    Użytkownik "Malkontent" <malkontUSUŃ@go2.pl> napisał w wiadomości

    > Nie na temat troszkę, ale jeżeli to jest płyta DVD to raczej nie
    > opłaca się mu robić kopii.

    Nie kumam - jak to mu sie nie oplaci???
    A jak "zgra" zawartosc na "twardziela" (w koncu co to jest 4 giga) i
    pozniej np. zrobi sobie z tego "divixa"??? A poza tym plytki DVD kosztuja
    juz w okolicach 5 pln (nie wiem dokladnie, bo juz dawno nie kupowalem)...
    Niestety "burakow", ktorzy tak robia, u nas nie brakuje :(

    --
    ..::Pozdrawiam::..
    ..::Daniel Lisowski -->> http://danlis.com::..

  • 8. Data: 2004-02-19 22:22:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 19. lutego 2004 14:59 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Adam Dziadosz:

    > No OK. Ale zaraz wyjeżdża z prawami konsumenta do reklamowania wadliwego
    > towaru. Niestety ja tej wady nie mogę zweryfikować. Nie mam PC-ta i
    > odtwarzacza DVD do takich testów...

    Wymień mu na inną. :)
    Albo przyjmij do reklamacji, dwa tygodnie :) Sprawdzisz, odpowiesz...

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2004-02-19 23:43:07
    Od: szpakuu <s...@g...lost.spamer>

    Daniel Lisowski wrote:

> [...]
    > juz w okolicach 5 pln (nie wiem dokladnie, bo juz dawno nie kupowalem)...
    > Niestety "burakow", ktorzy tak robia, u nas nie brakuje :(

    Ale są i buraki które innych sądzą po sobie.
    Mi zdarzyło się kupić pismo z płytą z której filmu nie dało się obejrzeć do
    końca. A do tego pełno jest przykładów kiedy załączone płyty są "dziewicze"
    (nawet nie próbowano na nich nic tłoczyć a tylko nadruk mają).

    --
    szpakuu(at)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2004-02-20 00:13:32
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    d...@p...edu.pl news:c12bii$5an$1@lena.prz.rzeszow.pl

    > pieniędzy (w tym czasie pewno już zdąży wykonać kopię dla siebie). Czy
    > jest jakiś paragraf, na podstawie którego mogę odmówić zwrotu gotówki?
    > Proszę o pomoc...

    Proponuje,
    1. powiedziec zeby przyszedl po gotowke jutro, bo musisz potwierdzic wade
    (sprawdzisz we wlasnym komputerze)

    2. powiedziec ze jak sie na to nie zgadza to moze odeslac plyte do wydawy

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"