  • 11. Data: 2004-02-20 00:14:04
    Temat: Re: Zwrot gazety (lub czaspisma) zawierającego CD lub DVD
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    d...@p...edu.pl news:c12fgc$797$1@lena.prz.rzeszow.pl

    > Nie mam PC-ta i
    > odtwarzacza DVD do takich testów...

    Masz chyba chociaz 1 znajomego z PC i DVD ?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 12. Data: 2004-02-20 01:02:53
    Od: "Daniel Lisowski" <d...@P...onet.pl>

    Użytkownik "szpakuu" <s...@g...lost.spamer> napisał w wiadomości

    > Ale są i buraki które innych sądzą po sobie.
    > Mi zdarzyło się kupić pismo z płytą z której filmu nie dało się obejrzeć
    do
    > końca. A do tego pełno jest przykładów kiedy załączone płyty są
    "dziewicze"
    > (nawet nie próbowano na nich nic tłoczyć a tylko nadruk mają).

    Pisalem o "burakach" kupujacych gazety tylko w celu "zrzucenia" zawartosci
    na dysk. Sa tacy. I znam niektorych osobiscie. Niestety. Nie pisalem o
    tych, ktorzy wymieniaja/oddaja gazety bo cos jest nie tak z plytka (sam
    mialem tak trzy razy, zawsze z plytami IDG :). Wydawalo mi sie ze
    napisalem jasno. A jesli nie - to teraz pisze tak, zeby bylo wiadomo o
    jakich burakach pisze.

    --
    ..::Pozdrawiam::..
    ..::Daniel Lisowski -->> http://danlis.com::..

  • 13. Data: 2004-02-20 01:11:30
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c13cv0$6hm$1@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z dnia czw 19. lutego 2004 14:59 opublikowane na
    > pl.soc.prawo podpisane Adam Dziadosz:
    > Wymień mu na inną. :)
    > Albo przyjmij do reklamacji, dwa tygodnie :) Sprawdzisz, odpowiesz...

    Dokładnie tak. Przyjmij zgłoszenie reklamacyjne i masz 2 bite tygodnie na
    odpowiedz. Jesli płyta jest faktycznie uszkodzona to klient w pierwszym
    podejściu może żądać jedynie wymiany (lub naprawy, co tu oznacza wymianę
    płyty na sprawną). Zwrotu pieniędzy (odstąpienia od umowy), może on żądać
    jedynie wtedy gdy wymiana lub naprawa okaże się z jakiegoś powodu
    nieskuteczna.

    Podstawa: Ustawa o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176),
    Art. 8. u.1 i 4.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2004-02-20 05:25:21
    Od: "_-Stan-_" <s...@T...sos.com.pl>

    Użytkownik "Adam Dziadosz" <d...@p...edu.pl> napisał w wiadomości
    Witam!

    Problem wygląda nastepująco:
    Pracuję w sklepie, w którym dostępna jest prasa zawierająca dodatki w
    postaci płyt CD lub DVD. Przychodzi klient, kupuje takowy towar i
    zaznacza, że jak płyta nie będzie działać, to przyjdzie i zwróci.
    Oczywiście wraca po godzinie, odnosi gazetkę i domaga się zwrotu
    pieniędzy (w tym czasie pewno już zdąży wykonać kopię dla siebie). Czy
    jest jakiś paragraf, na podstawie którego mogę odmówić zwrotu gotówki?
    Proszę o pomoc...

    Miałem podobnie jako klient. Ale dobry klient. Nabijałem zakupów
    miesięcznie około 500 zł. Kupiłem CD ewidentnie uszkodzone [gołym okiem
    widać skazę]. Kiedy po godzinie zasygnalizowałem być może wymianę [chciałem
    jeszcze sprawdzić, czy nie odzyskam danych] pani kierowniczka kiosku wielce
    się bulgotała. Że ja mam to w Gdańsku wymienić osobiście i tyle. Kiedy
    zadzwoniłem do Państowej Inspekcji Handlowej po poradę [ale nie skargę którą
    mógłbym złożyć telefonicznie i podjęli by interwencję!]i potwierdzili moje
    racje. Przekazałem te informacje do kiosku . Potem miałem na karku męża
    tejże nieszczęśnej który stwierdził, że straszę jego biedną żonę i pytał
    jakim prawem mam czelność, bo on sobie nie pozwoli. Mógłbym oddać sprawę do
    PIH i miałbym CD sprawną . Ale olałem ten drobiazg i omijam ten kiosk [już
    2.5 roku]. Dla mnie to upierdliwe, ale trudno. Takie jest życie . A teraz
    policzcie ile zarobiła kioskarka na jednej sztuce gazety. Około 15000 zł
    obrotu.A może więcej bo ja jeszcze nie umieram. Czy ona nie potrafi liczyć
    ?
    Stan

  • 15. Data: 2004-02-20 07:28:53
    Od: Adam Dziadosz <d...@p...edu.pl>

    Dnia 2004-02-20 06:25, Użytkownik _-Stan-_ napisał:
> [...]
    > obrotu.A może więcej bo ja jeszcze nie umieram. Czy ona nie potrafi liczyć

    Ja bardzo dobrze rozumiem klienta, który chce wymienić towar bo jest on
    uszkodzony. To się mu przecież należy. Nie rozumiem jednak sytuacji, gdy
    przychodzi i żąda zwrotu gotówki, bo np. film nie jest dobrej jakości
    (nie wiem jakich wodotrysków spodziewa się po gazetówkach...). Z tym
    klientem nie jest to przypadek sporadyczny. Zdarza mu się to
    przynajmniej raz w tygodniu. Chyba najlepszą metodą będzie przyjęcie
    zgłoszenia reklamacyjnego z czasem dania odpowiedzi 2 tygodnie, tak jak
    to wcześniej ktoś z grupowiczów zaproponował.

    A.D.

  • 16. Data: 2004-02-20 12:17:49
    Od: Dan <d...@p...pl>

> [...]
    > zgłoszenia reklamacyjnego z czasem dania odpowiedzi 2 tygodnie, tak jak
    > to wcześniej ktoś z grupowiczów zaproponował.

    Mnie ciekawi czy reklamacja tez dotyczy dodatkow - bo w wiekszosci
    przypadkow CD/DVD i inne gadzety sa dodawana do pism za darmo a klient
    placi za czasopismo a nie za dodatek ;>

    pozdrawiam
    dan

  • 17. Data: 2004-02-20 14:58:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 20. lutego 2004 08:28 opublikowane na
> [...]

    > przychodzi i żąda zwrotu gotówki, bo np. film nie jest dobrej jakości
    > (nie wiem jakich wodotrysków spodziewa się po gazetówkach...).

    Inna sprawa, że ja wtopiłem kasę na nowe DVD z powodu takiego filmu. Nie
    czytał się. Inne też już się czasami nie czytały, więc doszedłem do
    wniosku, że widać mój napęd dożył swoich dni. Kupiłem nowy i dupa --
    Kawaler dalej się nie czyta :( Potem kolega mówi, że te filmy z gazet są
    takie szajsowate, że mało co je czyta. Jak tłoczone przez TAKT to nie ma
    problemów, ale inne bywają koszmarne. I mój Kawaler się zacina, koledze się
    zacina, a koleżance jej sztuka działa dobrze.

    Tak więc, spodziewałbym się przynajmniej tego, że się da odczytać.

    > Z tym
    > klientem nie jest to przypadek sporadyczny. Zdarza mu się to
    > przynajmniej raz w tygodniu.

    Może ma zwalony napęd albo sobie piraci i odnosi.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 18. Data: 2004-02-20 16:40:56
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Marcin Debowski wrote:
    > Zwrotu pieniędzy (odstąpienia od umowy), może on żądać
    > jedynie wtedy gdy wymiana lub naprawa okaże się z jakiegoś powodu
    > nieskuteczna.

    nie tylko ;)

    KG

  • 19. Data: 2004-02-21 15:11:38
    Od: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>

    > Wymień mu na inną. :)
    > Albo przyjmij do reklamacji, dwa tygodnie :) Sprawdzisz, odpowiesz...

    ja nie z tej beczki.

    własne zdarzenie (mniej więcej sens)

    podchodzę do kiosku ... ktoś się kłóci ze sprzedawcą o wymianę cd action
    ... sprzedawca nie ma na wymianę (zaznaczam że słowa tylko klienta
    słyszałem ... czekam minut już kilka ... czekam dalej ... podjechał
    autobus ... rozbawiony i wkurzony wsiadłem do autobusu.

    ile przed moim przyjściem i po zajście miało miejsce nie wiem. ja byłem
    świadkiem przez jakieś 5-10 min i nie udało mi się zakupić biletu
    (papierosa zdążyłem spalić (od znudzenia po ubaw i znowu do znudzenia ))

    pozdrowienia

  • 20. Data: 2004-02-21 15:21:26
    Od: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>

    > Mnie ciekawi czy reklamacja tez dotyczy dodatkow - bo w wiekszosci
    > przypadkow CD/DVD i inne gadzety sa dodawana do pism za darmo a klient
    > placi za czasopismo a nie za dodatek ;>

    gazeta wyborcza na bilboardach reklamuje się jakoś tak "pięć gazet w
    jednej",
    to są wszystko dodatki,
    więc mogą dodać do gazety 4 dodatki czystych kartek?
    wszak płacę za gazetę, a nie za dodatki.
    a czy kupuje gazetę z instrukcją obsługi i mam mieć zamiast instrukcji
    obsługi czyste kartki - bo to jest dodatek?

    pozdrowienia