  • 31. Data: 2006-04-23 11:34:52
    Temat: Re: Zarekwirowano mi (swiadek) plyty oraz dysk - co dalej?
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Hikikomori San napisał:

    > No tak. Kupilem legalnie plyte w MP3. Jestem nielegalny, bo mam mp3?
    > Nooo nie bardzo, chyba, ze mi udowodnia, ze nie dosc, ze wszedlem
    > nielegalnie w posiadanie (co nie bardzo jest mozliwe biorac i patrzac na
    > ustawe i dozwolony uzytek)

    ustawa i uprawnienie dozwolonego użytku nie wyklucza ochrony prawnej
    utworów. I obecnie udowodnienie nielegalnego posiadania nie jest w cale
    takie trudne.

    > to jeszcze musza mi udowdnic, ze
    > udostepnialem ta muzyke.

    Tego nie muszą udostępniać. Ewentualne udostępnianie może zaostrzyć sankcje.

  • 32. Data: 2006-04-23 11:39:39
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    gwaliszk wrote:

    > Autor postu napisał, cytuję:
    > (...) Zarekwirowano mi twardy dysk (na nim: muzyka, filmy (...)
    > W tym miejscu przyznał się do zarejestrowania na nośniku dysku twardego
    > utworów jakimi są utwory muzyczne i utwory filmowe.

    A jakby sie przyznal do zarejestrowania muzyki z radia na kasecie
    magnetofonowej to tez?

    > Art. 17. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, twórcy przysługuje wyłączne
    > prawo do korzystania z utworu i rozporządzania nim na wszystkich polach
    > eksploatacji oraz do wynagrodzenia za korzystanie z utworu.

    Orany. Znaczy sie nie mozna kupic plyt w sklepie, bo to nie legalne. Bo
    jak ja poloze potem na stoliku, a nie na szafce to moze byc wbrew
    intencjom autora ...

    > Art. 117 Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu
    > rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji
    > oryginalnej lub w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram,
    > wideogram lub nadanie,

    Napisal gdziees, ze rozpowszechnia? I zeby jeszcze czerpal za to
    korzysci?

    Nie wiem, moim zdaniem czegos nie doczytales albo cos zle
    interpretujesz.

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 33. Data: 2006-04-23 11:40:14
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    gwaliszk wrote:

    > wydawcę, czyli przez kogo?

    No dobre pytanie. Nielegalni wydawcy przewaznie sa nieznani.

    > Czy masz na myśli sprzedawcę?

    No jakiego sprzedawce. Toc to paser w takim ukladzie.

  • 34. Data: 2006-04-23 11:44:11
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    gwaliszk wrote:

    > To na stronie producenta, albo w programie masz zimplementowaną licencję
    > z warunkami użytkowania.

    Jest kolejny problem. Program od wersji 3.0 jest platny. Nigdzie jzu nie
    pisze, ze program w wersji 2.7 jest bezplatny. Uzywam wersji 2.7 ktora
    jest bezplatna. Czy jestem uznany zlodziejem i mam udowodnic, ze jak
    pobieralem wersje, to byla bezplatna? Czy to jednak ktos ma mi
    udowodnic, ze jestem zlodziejem?

    > Niestety ale nie. Sam musisz udowodnić swoje prawa do danej "rzeczy"

    Wiesz, uznanie mnie zlodziejem i nakazanie udowodnienia ze nim nie
    jestem to chyba nie calkiem zgodne jest z domniemaniem niewinnosci.
    Jesli uwazaja, ze moj samochod, moj komputer, moje plyty z muzyka sa
    nielegalne, to niech udowodnia, ze sa nielegalne.

  • 35. Data: 2006-04-23 11:45:28
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2006 13:20:57 +0200, gwaliszk napisał(a):

    > Art. 17. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, twórcy przysługuje wyłączne
    > prawo do korzystania z utworu i rozporządzania nim na wszystkich polach
    > eksploatacji oraz do wynagrodzenia za korzystanie z utworu.
    nigdzie tego nie zlamal.

> [...]
    > rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji
    > oryginalnej lub w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram,
    nigdzie tego nie zlamal

    > 2. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    > ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w
    > ust. 1, organizuje lub nią kieruje,
    >
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    nie mialo to miejsca

    > "Przestępny zamiar działania spenalizowanego w art. 284 § 1 kk,
    > określany jako animus rem sibi habendi, sprowadza się do istnienia po
    > stronie sprawcy zamiaru powiększenia swego majątku kosztem majątku osoby
    > pokrzywdzonej."
    > i skrócona definicja:
    nie mialo to miejsca.

    > "Przywłaszczenie polega na rozporządzeniu cudzą rzeczą lub prawem
    > majątkowym jak własnym, a zatem na uzurpowaniu sobie prawa własności do
    > rzeczy bez żadnego tytułu prawnego"
    nie mialo to miejsca

    > Jeśli ściągnął muzykę, filmy i miał je zapisane na dysku od bardzo
    > dawna, to już można mówić o przywłaszczeniu. Co powie w sądzie, że
    > ściągnął rok temu i zapomniał skasować. A może filmy i muzyka same się
    > oglądały czy słuchały. Rzecz w tym że wpadł poprzez wgranie na palmtopa
    > nielegalnej wersji programu.
    zle rozumujesz...

    --
    stopczyk

  • 36. Data: 2006-04-23 11:46:52
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    gwaliszk wrote:

    > I to jest jeden dowód na niewinność :D

    Serwisow takich jest na swiecie tryliardy. Niektore moze i sa pirackie,
    ale kto wie? Wchodze przez googla na serwis wewewe, napisy po rosyjsku i
    angielsku informuja mnie, ze oto mozesz tylko u nas sciagnac najnowsza
    plyte madonny oraz premierowy film epoka lodowcowa... I o ile moge miec
    podejrzenie jak na palcu targowym koles chce mi sprzedac wypasiony rower
    gorski za 200 zeta, a sam nie wyglada na rowerzyste - ze to kradzione. O
    tyle, jak wchodze na normalnie wygladajacy wewewe czy to w usa czy bog
    wie dgdzie - to nie moge tego podejrzewac...

  • 37. Data: 2006-04-23 11:46:58
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2006 13:22:19 +0200, gwaliszk napisał(a):

    > wydawcę, czyli przez kogo? Czy masz na myśli sprzedawcę?
    nie, mam na mysli firme fonograficzna czy jakakolwiek inna ktora wydala cos
    nie majac do tego zadnych praw.

    --
    stopczyk

  • 38. Data: 2006-04-23 11:51:54
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    gwaliszk wrote:

    > ustawa i uprawnienie dozwolonego użytku nie wyklucza ochrony prawnej
    > utworów. I obecnie udowodnienie nielegalnego posiadania nie jest w cale
    > takie trudne.

    OK. Moze masz racje. Ale jak udowdnisz i co to jest to "nielegalne
    posiadanie" - bo moim zdaniem posiadanie i "dozwolony uzytek" wykluczaja
    cos takiego wlasnie jak "nielegalne posiadanie" (jesli chodzi o muzyke i
    filmy). Posiadac sobie moge. Problem jest, z enei moge tym dysponowac -
    rozdawac/udostepniac nie moge (nie mam praw), sprzedawac nie moge (nie
    mam opraw). Ale trzymac u siebi czy to sciagniete z netu, czy to zgrane
    z plyty CD/DVD (tzw. RIP) od kolegi - to moge.

    Moze sie cos zmienilo od ostatniej dyskusji na ten temat? (citrak
    niecaly miesiac temu).

  • 39. Data: 2006-04-23 12:54:52
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Użytkownik "gwaliszk" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety ale nie. Sam musisz udowodnić swoje prawa do danej "rzeczy"

    No bez żartów :)
    Chyba, że kaczory planują taką nowelizację ;)
    pozdrawiam

  • 40. Data: 2006-04-23 17:10:47
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: gwaliszk [Sun, 23 Apr 2006 12:51:28 +0200]:

    > Jeśli program ściągnięty z płatnej strony to zawsze
    > pozostaje ślad pewiem (przelew, wpłata na rachunek,
    > SMS, FV i inne dowody zakupu)

    Ściągnąć mp3 można sobie za pomocą wysłanego SMSa. Odpowiedź
    na niego z reguły się kasuje parę minut po ściągnięciu żeby
    sobie telefonu śmieciami nie zapychać. GSMy nie dadzą nikomu
    dostępu do potwierdzeń. Jak udowodnić zakup?

    Kira