  • 1. Data: 2006-04-22 18:15:47
    Temat: Czy można tu zrobić garaże... ??
    Od: "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl>

    Witam

    Przed chwilą z kilkoma osobami, wpadliśmy na pomysł
    zorganizowania sobie nowych garaży przed blokiem.
    W tej chwili bardzo dużo samochodów nie ma gdzie zaparkować,
    a miejsce na garaże (około 7 garaży) wstępnie wyznaczyliśmy.
    Byłby to trawnik dzielący ulicę z chodnikiem (widoczny na zdjęciach-linki na
    dole).
    Jeśli można to w ogóle nazwać trawnikiem, gdyż w tej chwili trudno
    przejść przez niego aby w coś nie wdepnąć.
    Chodnik wydoczny na zdjęciu ma być podobno zwężany.
    Długość garażu wyszła by około 6 metrów, co w zupełności wystarczy.
    Zastosowane by tam były drzwi otwierane do góry, co nie przeszkadzało by
    nikomu przy wyjeździe.

    Teraz rodzi się pytanie. Czy nasz pomysł jest możliwy do zrealizowania,
    czy nie mamy jakichkolwiek szans? Zaznaczam, że jest to teren wspólnoty,
    więc także i mój. Do kogo musielibyśmy się zgłosić aby zacząć w ogóle
    rozmawiać
    o tym naszym pomyśle. Oczywiście budowę garaży pokrylibyśmy z własnych
    kieszeni.

    Poniżej znajduje się kilka fotek miejsca, o którym pisze.

    http://www.bulekk.easyisp.pl/garaze/1.jpg
    http://www.bulekk.easyisp.pl/garaze/2.jpg
    http://www.bulekk.easyisp.pl/garaze/3.jpg
    http://www.bulekk.easyisp.pl/garaze/4.jpg
    http://www.bulekk.easyisp.pl/garaze/5.jpg

    Proszę o wszelkie sugestie itp.

    Pozdrawiam
    Krzysztof Winnicki

  • 2. Data: 2006-04-22 19:12:56
    Temat: Re: Czy można tu zrobić garaże... ??
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a miejsce na garaże (około 7 garaży) wstępnie wyznaczyliśmy.
    > Byłby to trawnik dzielący ulicę z chodnikiem (widoczny na zdjęciach-linki
    [...]

    Najpierw musicie zacząć od decyzji o warunkach zabudowy lub wypisu z planu
    miejscowego jeśli jest.
    Ale sprawa będzie bardzo trudna.
    Mogą być kłopoty z:
    - instalacjami biegnącymi pod trawnikiem
    - odległością od okien
    - wydziałem ochrony środowiska
    - strażą pożarną
    - jeśli chodnik ma być zwężany to może są plany poszerzenia jezdni - i wtedy
    o garażach zapomnij

    To tak na pierwszy rzut oka. W każdym razie należałoby zacząć od wizyty w
    urzędzie gminy i zapytania czy to wg nich w ogóle możliwe.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-04-23 19:42:33
    Od: "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl>

> [...]
    > Ale sprawa będzie bardzo trudna.
    > Mogą być kłopoty z:
    > - instalacjami biegnącymi pod trawnikiem

    Z tego co się orientujemy to pod trawnikiem akurat nic iść nie powinno.

    > - odległością od okien

    Czy jest to w jakiś sposób uregulowane prawnie ? jaka powinna być odległośc
    ?
    Gdzie tego szukać ?

    > - wydziałem ochrony środowiska
    > - strażą pożarną
    > - jeśli chodnik ma być zwężany to może są plany poszerzenia jezdni - i
    > wtedy o garażach zapomnij

    Nie, nie, tak zadecydowała wspólnota, że chodnik będzie zwężany
    gdyz będzie kładziona kostka brukowa, chodnik będzie węższy, ale
    wygodniejszy.

    > To tak na pierwszy rzut oka. W każdym razie należałoby zacząć od wizyty w
    > urzędzie gminy i zapytania czy to wg nich w ogóle możliwe.

    Ok, tylko czy do gminy wystosować pismo, co w nim w ogóle zawrzeć, prosić o
    pokazanie
    planów przestrzennego zagospodarowania. Znając urzędasów to jeśli pójdę i
    zapytam
    to powiedzą poprostu: "Panie, nie da rady".
    Ale jest jeszcze jedna opcja, zakładając że mam wykupione mieszkanie, bo
    mam, wykupiłem
    je z jakimś tam % terenów należących wokół bloku. Czy ktoś jest mi w stanie
    wskazać
    gdzie ten mój kawałek leży ? Może akurat tam zrobiłbym sobie garaż, he, czy
    mam prawo
    sobie wybrać co jest moje i nikomu nic do tego.

    Pozdrawiam
    Krzysztof Winnicki

  • 4. Data: 2006-04-23 19:58:24
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    > Czy jest to w jakiś sposób uregulowane prawnie ? jaka powinna być
    > odległośc ?
    > Gdzie tego szukać ?
    Np. Dz.U. z 2002 r. Nr 75 poz. 690 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z
    dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie

> [...]
    > zapytam
    > to powiedzą poprostu: "Panie, nie da rady".
    Jeśli jest obowiązujący plan miejscowy to wystąpić z wnioskiem o wypis, a
    jesli nie ma to trzeba wystąpić o decyzję o war. zabudowy i zag. terenu (to
    trwa co najmniej kilka miesięcy więc warto wcześniej dowiedzieć się
    nioficjalnie jak sprawy wyglądają).

> [...]
    > czy mam prawo
    > sobie wybrać co jest moje i nikomu nic do tego.
    Hehe to nie tak :)
    Jesteś współwłascicielem całego terenu (!) tylko w bardzo małym procencie :)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-05-17 19:02:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Krzysztof Winnicki napisał(a):
    [ciach]
> [...]
    > kieszeni.
    >
    > Poniżej znajduje się kilka fotek miejsca, o którym pisze.

    Abstrahując od zagadnień prawnych: okolica, niepiękna jak wynika ze
    zdjęć, po zamienieniu tego trawnika na garaże stałaby się wręcz okropnie
    brzydka.

    p. m.

  • 6. Data: 2006-05-17 21:19:25
    Od: "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl>

    > Abstrahując od zagadnień prawnych: okolica, niepiękna jak wynika ze zdjęć,
    > po zamienieniu tego trawnika na garaże stałaby się wręcz okropnie brzydka.

    już lepsze garaże niż pole minowe ;)
    A miejsc do parkowania niestety brakuje i trzeba kombinować.

    pozdr.
    KW

  • 7. Data: 2006-05-17 23:01:03
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    > już lepsze garaże niż pole minowe ;)

    E tam, trawnik jak trawnik. Troche wytarty, ale mieści się w średniej
    krajowej.

    Poza tym nie zapominaj że jak zlikwidujesz to pole minowe - to się miny
    przeniosą gdzie indziej. Z braku trawnika - na chodnik.

    p. m.