  • 1. Data: 2006-04-22 19:53:02
    Temat: ZUS+DG
    Od: "rypka" <k...@r...de>

    witam.

    zalozylem DG ale poniewaz zaszly pewne okolicznosci to nawet nie wyslalem
    papierow do US
    i do ZUS. wiem ze urzad miejski wysyla zaswiadczenie o wpisie do ewidencji
    do US i ZUS.

    czy ktos sie orientuje moze czy ZUS albo US sciga za nie wyslanie im
    papierow (juz ze 2 miesiace albo i nawet 3 minely od czasu wpisania do
    ewidencji)? no bo za nieplacenie skladek to sie chyna sie nie moga
    przyczepic.

    --
    pozdro,
    rypka

  • 2. Data: 2006-04-24 09:46:04
    Temat: Re: ZUS+DG
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    rypka wrote:

> [...]
    > papierow (juz ze 2 miesiace albo i nawet 3 minely od czasu wpisania do
    > ewidencji)? no bo za nieplacenie skladek to sie chyna sie nie moga

    ZUS i US masz obowiązek powiadomić w ciągu 7 dni od rzeczywistego
    rozpoczęcia prowadzenia DG. Jeśli nadal nie rozpocząłeś, to jakie
    papiery chciałbyś im wysyłać? W EDG podawałeś tylko *planowany* termin
    rozpoczęcia DG. Plany ci się zmieniły i nie musiałeś nikogo o tym
    informować.