  • 1. Data: 2010-04-06 16:09:24
    Temat: Zapomniałem rozwiązać umowę OC. Co zrobić.
    Od: Dariusz Bilewicz <d...@s...pl>

    Witam,

    Kupiłem 30 listopada 2009 samochód i nie rozwiązałem umowy OC, która
    była ważna do 28 lutego 2010 r.
    w międzyczasie ubezpieczyłem samochód w nowym towarzystwie.
    Dostałem dzisiaj pismo o zaległościach w opłacie składki od dnia 30
    listopada 2009r. do 12 marca 2010 r. Bo towarzystwo przeliczyło wysokość
    składki za ten okres. A że nie naliczyli mi zniżek bo nie mają moich
    danych to wyszła spora suma.
    Mam teraz pytanie, bo nie wiem czy przedłużyli mi z automatu umowę.
    Chciałbym z tej umowy zrezygnować bo nie stać mnie na taki luksus jak
    płacenie dwóch składek OC. A wyczytałem że jeżeli nie została w pełni
    opłacona składka za poprzedni okres trwania umowy to umowa nie zostaje
    automatycznie przedłużona na okres kolejnych 12 miesięcy. Czy ten
    przepis ma jakieś zastosowanie w rzeczywistości?
    Ubezpieczyciel przysyłając ponaglenie o uregulowaniu składki za
    poprzedni okres nie napisał nic o umowie na następne 12 miesięcy.
    Czy to jakiś podstęp i jak tylko ureguluję należność to przedłużą mi umowę?

    Może lepiej napisać najpierw wypowiedzenie umowy a potem zająć się
    uregulowaniem należności?

    Pozdrawiam,
    Dariusz Bilewicz

  • 2. Data: 2010-04-06 17:27:15
    Temat: Re: Zapomniałem rozwiązać umowę OC. Co zrobić.
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Dariusz Bilewicz" <d...@s...pl>

> [...]
    > okres nie napisał nic o umowie na następne 12 miesięcy.
    > Czy to jakiś podstęp i jak tylko ureguluję należność to przedłużą mi

    Poniekąd, ale oni właśnie musieli umowę kontynuować a nie jak piszesz nie
    przedłużać.

    > Może lepiej napisać najpierw wypowiedzenie umowy a potem zająć się
    > uregulowaniem należności?

    Tak

  • 3. Data: 2010-04-06 18:44:24
    Od: Dariusz Bilewicz <d...@s...pl>

    niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Dariusz Bilewicz" <d...@s...pl>

    > Poniekąd, ale oni właśnie musieli umowę kontynuować a nie jak piszesz
    > nie przedłużać.

    > Tak

    Czyli póki nie ureguluję składki z poprzedniego okresu nie mają prawa
    kontynuować umowy, tak?

    --
    Pozdrawiam,
    Dariusz Bilewicz

  • 4. Data: 2010-04-06 18:53:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-06 20:44, Dariusz Bilewicz pisze:

    > Czyli póki nie ureguluję składki z poprzedniego okresu nie mają prawa
    > kontynuować umowy, tak?

    To czy kontynuują czy zależy jedynie od tego czy wypowiedziałeś umowę a
    więc postępują słusznie.
    Możesz ją teraz wypowiedzieć płacąc zaległość plus składkę z nowej umowy
    do dnia wypowiedzenia - tak powinno być najszybciej i najtaniej.

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-04-06 19:52:31
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    spp pisze:

    > To czy kontynuują czy zależy jedynie od tego czy wypowiedziałeś umowę a
    > więc postępują słusznie.

    Nie do konca prawda. Jesli nie oplacil skladki za poprzednie OC to OC z
    automatuy sie nie ma prawa przedluzac.

    Ustawa o ubezpieczeniach obowiazkowych...
    Art. 28. 2. Zawarcie następnej umowy nie następuje, pomimo braku
    powiadomienia, o którym mowa w ust. 1, jeżeli:
    1) nie została opłacona w całości określona w umowie składka za
    mijający okres 12 miesięcy lub w przypadku cofnięcia zakładowi
    ubezpieczeń zezwolenia na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w
    zakresie obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych albo

    Jacek Kustra

  • 6. Data: 2010-04-06 19:53:57
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    niusy.pl pisze:

    > Poniekąd, ale oni właśnie musieli umowę kontynuować a nie jak piszesz nie
    > przedłużać.

    Nie mieli prawa zawrzec nastepnej umowy (tu nie ma mowy o kontuynuacji
    czy przedliuzaniu - umowe zawsze sie zawiera na okreslony okres)

    Jacek Kustra

  • 7. Data: 2010-04-06 19:55:49
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Dariusz Bilewicz pisze:

    > Może lepiej napisać najpierw wypowiedzenie umowy a potem zająć się
    > uregulowaniem należności?

    A co chcesz wypowiadac skoro umowa obowiazywala do 28 lutego?
    Wypowiedziec ja mogles tylko w trakcie jej trwania.

    Przez to ze nie oplaciles skladki, to ubezpieczyciel nie mial prawa z
    automatu zawrzec z toba kolejnej umowy i tego nie zrobil.

    Polecam Ustawe o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym
    Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

  • 8. Data: 2010-04-06 21:17:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    castrol w <news:4bbb91cf$1@news.home.net.pl>:

> [...]

    > ubezpieczeń zezwolenia na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w
    > zakresie obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów

    Odpowiadając na Pańskie wystąpienie pragniemy zaznaczyć, że na wskazaną w
    naszym piśmie zaległość dotyczącą okresu od 30 listopada 2009 (tj. od dnia
    nabycia) do 12 marca 2010 (tj. dnia naliczenia zaległości) składają się:
    składka za okres od 30 listopada 2009 do 28 lutego 2010 -- 0 (zero) PLN
    składka za okres od 1 marca 2010 do 12 marca 2010 -- ileśtam PLN.
    Jednocześnie informujemy, że w związku z brakiem Pańskiego wniosku o ponowną
    kalkulację składni nie byliśmy zobligowani i nie dokonaliśmy przeliczenia za
    okres od dnia 30 listopada 2009 do dnia 28 lutego 2010...

    Reasumując: uznajemy, że składka do 28 lutego 2010 została opłacona w
    całości przez poprzedniego posiadacza pojazdu, a szanowny Pan nie raczył
    wypowiedzieć umowy...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2010-04-06 21:25:04
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    'Tom N' pisze:

    > Reasumując: uznajemy, że składka do 28 lutego 2010 została opłacona w
    > całości przez poprzedniego posiadacza pojazdu, a szanowny Pan nie raczył
    > wypowiedzieć umowy...

    Ale w omawianej sprawie Dariusz otrzymal oficjalne pismo o zaleglosciach
    w oplaceniu skladki OC, wiec sprawa wydaje sie byc prosta.

    Jacek Kustra

  • 10. Data: 2010-04-06 23:07:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    castrol w <news:4bbba6ba$1@news.home.net.pl>:

> [...]
    > w oplaceniu skladki OC, wiec sprawa wydaje sie byc prosta.

    "Dostałem dzisiaj pismo o zaległościach w opłacie składki od dnia 30

    Ja bym to odczytał tak: z naszej ewidencji wynika, że od 30 listopada do
    dzisiaj (12 marca 2010) zaległość z tytułu składek OC za pojazd YYYY na
    Pańskim koncie wynosi...

    Jesteś pewien, że zaległości dotyczą okresy do 28 lutego? Bo co innego
    wynika z tego co wątkodawca napisał, a co przytoczyłem powyżej.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]