  • 1. Data: 2010-04-06 18:22:49
    Temat: Traktor - dowód rejestracyjny - problem
    Od: "Arkadiusz Mizerski" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Jest następujący problem. Właściciel traktora rolniczego (stary model
    Ursusa) mieszka w małej miejscowości X, w gminie Y, w powiecie Z. Traktor
    jest na niego zarejestrowany od 10 lat, przeglądy były robione w terminie,
    co rok opłacone ubezpieczenie OC. Jednak po ostatnim przeglądzie 3 lata
    temu, właściciel nie robił już więcej przeglądów (obowiązkowo są co 2 lata),
    gdyż stwierdził, że traktor już nie będzie jeździł po drogach publkicznych a
    służył jedynie jako stacjonarny napęd różnych maszyn. I wszystko byłoby
    pięknie, gdyby nie gmina Y. Otóż dotychczas w miejscowości X nie było nazw
    ulic. Były tylko adresy typu "X nr domu". Teraz gmina sobie wymyśliła, że
    będą ulice. I wszyscy mieszkańcy w związku ze "zmianą adresów" muszą się
    bawić w wyrabianie nowych dokumentów (dowody osobiste, prawa jazdy, etc.).
    Więc właściciel chciał złożyć wniosek w starostwie powiatu Z, w wydziale
    komunikacji, o zmianę adresu w dowodzie rejestracyjnym traktora. Niedasię
    (tzw. niedasizm), bo traktor nie ma ważnego przeglądu (OC ma nadal ważne).
    No i co tu zrobić? Traktor o własnych siłach nie pojedzie do stacji kontroli
    bo się do tego nie nadaje (za daleka droga na takiego staruszka). Proszę o
    poradę - ale nie w stylu "pojedź z dowodem i daj dziadkom na flaszkę". :-)

  • 2. Data: 2010-04-06 18:58:06
    Temat: Re: Traktor - dowód rejestracyjny - problem
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Arkadiusz Mizerski" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hpfu5p$4pf$...@i...gazeta.pl...

    Skoro to taki dziadek i nie jeździ to po co zmieniać mu dowód rejestracyjny?

  • 3. Data: 2010-04-06 20:55:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Arkadiusz Mizerski w <news:hpfu5p$4pf$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > (tzw. niedasizm), bo traktor nie ma ważnego przeglądu (OC ma nadal ważne).

    Czyli ma na piśmie, że się nie da?

    > No i co tu zrobić?

    Nie dyskutować z panienką z okienka, jeśli nie pomoże -- wysłać list
    polecony z informacją o zmianie danych w DR.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-04-07 15:45:39
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Apr 2010 18:22:49 +0000 (UTC), Arkadiusz Mizerski napisał(a):

    > Witam
    >
    > Jest następujący problem. Właściciel traktora rolniczego (stary model
    > Ursusa) mieszka w małej miejscowości X, w gminie Y, w powiecie Z. Traktor
    <ciach>
    Ja mam dowód na inny adres niż dowód od kilku lat. Kilka kontroli policji
    za sobą - bez problemów. OC opłacam już w innym mieście a adres
    zamieszkania zmieniłem już kilka razy. Po co wymieniać dowód? Brakło
    miejsca na pieczątki czy jak? To martwy przepis. Nawet gdybyś sam siebie
    zaskarżył do sądu (a ani gmina ani służby drogowe tego nie zrobią - bo nie
    bardzo wiadomo jak i z jakiego paragrafu) dostaniesz karę rzędu rocznej
    opłaty za przegląd.