  • 21. Data: 2010-04-08 05:14:39
    Temat: Re: Zapomniałem rozwiązać umowę OC. Co zrobić.
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    news:hph0r6$5n8$1@news.onet.pl...

    > Oj, to przeoczyłem. :(
    > Rzeczywiście tak wygląda, że umowa nie uległa automatycznemu
    > przedłużeniu.:)

    Umowa ulega przedłużeniu jeśli jak dobrze rozumiem była opłacona w całości a
    od twórcy wątku chą opłaty za rekalkulację
    Jeśli poprzedni właściciel nie opłacił całej polisy tylko płacił ratalnie to
    nie ulega przedłużeniu jesli wszystkie raty nie zostały opłacone

  • 22. Data: 2010-04-08 08:37:20
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 07 Apr 2010 23:22:46 -0500, witek napisał(a):

    > A byles laskawy im powiedziec gdzie maja wyslac?
    > Dopiero jak sprzedawca zglosil sprzedaz, to wtedy zapewne dowiedzieli
    > sie tez komu sprzedal i dopiero wtedy dostali twoj adres.
    >
    > Papier z ubezpieczeniem masz od sprzedawcy. Tamten papier plus umowa
    > sprzedazy wystarczyly do jezdzenia.
    > Jakbys sie pofatygowal do ubezpieczyciela to bys dostal papiery na siebie.

    Przecież to jedna z rzeczy które trzeba załatwić by w wydziale komunikacji
    przerejestrować bryczkę. Trzeba mieć polisę OC od sprzedającego
    "przepisaną" na siebie (wówczas też następuje rekalkulacja wysokości
    składki). Wówczas też Tu wchodzi w posiadanie danych osobowych NOWEGO
    właściciela bryczki.
    Przecież to proste jak konstrukcja cepa.
    Ponadto, NOWY właściciel ma 30 dni na wypowiedzenie kontynuowania "polisy
    OC starego właściciela" bryczki.
    Obowiązek informowania TU o zbyciu pojazdu (i przekazaniu polisy OC) ciąży
    również na "starym właścicielu bryczki. Ja zawsze zgłaszałem to tego samego
    dnia, albo najpóźniej następnego - po co później ponosić odpowiedzialność
    jak NOWY właściciel wyrobi szkody .... :)))
    Poczytajcie sobie - bo sama sprzedaż nie zwalnia nas z odpowiedzialności,
    do czasu poinformowania TU o sprzedaży :)

  • 23. Data: 2010-04-13 08:20:19
    Od: Dariusz Bilewicz <d...@s...pl>

    Dariusz Bilewicz pisze:
    > Witam,

    Witam,
    Dostałem dzisiaj odpowiedź na maila wystosowanego do MTU. Cytuję:

    <cytat>
    Szanowny Panie,

    dziękuję za list.

    W odpowiedzi uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 32. ust.1 ustawy o
    ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i
    Polskim
    Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych w razie zbycia pojazdu
    mechanicznego, zbywca
    jest zobowiązany do przekazania nabywcy dokumentów potwierdzających
    zawarcie umowy
    ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.

    Dodatkowo uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 31. ust.1 ustawy o
    ubezpieczeniach
    obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
    Ubezpieczycieli Komunikacyjnych w razie zbycia pojazdu mechanicznego,
    którego
    posiadacz zawarł umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych, na
    nabywcę pojazdu przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej
    umowy. Umowa
    ubezpieczenia ulega wówczas rozwiązaniu z upływem okresu, na który
    została zawarta,
    chyba, że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu
    mechanicznego.

    W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem 30 dni
    następujących
    po dniu nabycia pojazdu mechanicznego.

    Wypowiedzenie umowy OC przez posiadacza pojazdu mechanicznego jest, w
    świetle
    przepisów prawa cywilnego, oświadczeniem woli. Stosuje się zatem
    przepisy Kodeksu
    Cywilnego dotyczące chwili zapoznania się adresata z oświadczeniem woli
    składającego. Zgodnie z art.61 KC oświadczenie woli, które ma być
    złożone innej
    osobie jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła
    zapoznać
    się z jego treścią. Oznacza to, że decydująca jest chwila dojścia treści
    takiego
    oświadczenia do wiadomości tej osoby, która jest adresatem oświadczenia.

    Równocześnie zgodnie z Art. 18. 1. ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Ubezpieczeniowy Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli
    Komunikacyjnych zawiadomienia i oświadczenia, które w związku z umową
    ubezpieczenia
    obowiązkowego, o którym mowa w art. 4 pkt 1-3, są składane przez strony
    tej umowy,
    powinny być sporządzane na piśmie i doręczane za potwierdzeniem odbioru lub
    przesyłane listem poleconym.

    W związku z powyższym, MTU powinno otrzymać wypowiedzenie najpóźniej
    trzydziestego
    dnia od daty zakupu pojazdu, nie później jednak niż na jeden dzień przed
    końcem
    okresu ubezpieczenia (liczy się data wpływu dokumentu do Towarzystwa
    Ubezpieczeń).

    W razie niewypowiedzenia przez nabywcę pojazdu umowy ubezpieczenia OC
    posiadaczy
    pojazdów mechanicznych w terminie określonym w art. 31 ust. 1, zakład
    ubezpieczeń
    może dokonać przeliczenia należnej składki z tytułu udzielanej ochrony
    ubezpieczeniowej, poczynając od dnia zbycia pojazdu, z uwzględnieniem zniżek
    przysługujących nabywcy oraz zwyżek go obciążających, w ramach
    obowiązującej taryfy
    składek. W przypadku gdy nabywca pojazdu złoży wniosek o dokonanie ponownej
    kalkulacji należnej składki, zakład ubezpieczeń jest obowiązany do jej
    dokonania.

    W związku z powyższym, uprzejmie informuję, że wypowiedzenie do polisy
    numer :
    0210217xxxx nie wpłynęło w wymaganym ustawowym terminie, stąd Nasze
    Towarzystwo
    Ubezpieczeń zostało zobowiązane do wystawienia dla Pana aneksu od dnia
    zakupu
    pojazdu do końca okresu ochrony widniejącego na polisie Zbywcy.

    Proszę o przesłanie na adres Naszego Towarzystwa następujących dokumentów
    dotyczących właściciela i współwłaściciela:

    - zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia

    - kserokopii prawa jazdy,

    - kopii dowodu osobistego

    umożliwi mi to przeliczenie dla Pana składki.

    Jednocześnie uprzejmie informuję, że polisa nie została przedłużona na
    kolejny okres
    ochrony.
    </koniec cytatu>

    Czyli moje obawy się nie potwierdziły, i jednak sami z siebie nie
    przedłużyli polisy. Tylko ciekawi mnie czemu. Czyżby z uwagi na brak
    opłaconej przeze mnie składki którą obliczyli przy okazji wystawiania
    aneksu?

    --
    Pozdrawiam,
    Dariusz Bilewicz