  • 1. Data: 2010-04-06 13:32:48
    Temat: Żądanie reklamacji
    Od: " " <m...@g...pl>

    Witam.
    Ostatnio sprzedałem na allegro sprzęt komputerowy jakim jest karta graficzna.
    Po otrzymaniu go, klient napisał, że towar jest uszkodzony. Następnie po
    jakimś czasie znów się odezwał, że był w jakimś serwisie i naprawił niby pewną
    część, jednak tam mu powiedzieli, że głównej usterki naprawić się nie da. Ja
    oczywiście towar przed wysyłką sprawdziłem i działał poprawnie.
    Teraz klient żąda ode mnie zwrotu pieniędzy lub tej samej karty. Dodam, że
    sprzęt był używany.
    Co mówi o tym prawo. Czy klient ma prawo żądać reklamacji, po tym jak
    naprawiał na własna rękę towar? dodam, że rachunek naprawy wyniósł 25 zł.
    Naprawiono kołek mocujący, który ponoć był pęknięty na samym początku.

    Towar już został odesłany do mnie. Wraz z nim klient przysłał do mnie rachunki
    z tego serwisu, w którym stwierdzono usterkę. Teraz klient na moją decyzję czy
    przyjmuję reklamację. Szczerze mówiąc to nie chcę zwracać pieniędzy. Jestem
    osoba prywatna. Sprzedaż bez żadnych rachunków, jedynym potwierdzeniem jest
    aukcja allegro.

    PS: Najlepsze jest to, że sprawdziłem towar i on na pierwszy rzut oka działa.
    Pracował jakąś godzinę i sie tylko zgrzał nieco.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-04-06 14:16:34
    Temat: Re: Żądanie reklamacji
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > PS: Najlepsze jest to, że sprawdziłem towar i on na pierwszy rzut oka działa.
    > Pracował jakąś godzinę i sie tylko zgrzał nieco.

    Odpisać, że gdyby od razu do Ciebie wysłać to byś zwrócił pieniądze. Teraz to po
    ptakach.

  • 3. Data: 2010-04-06 14:17:12
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 6 Kwi, 15:32, " " <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > PS: Najlepsze jest to, że sprawdziłem towar i on na pierwszy rzut oka działa.
    > Pracował jakąś godzinę i sie tylko zgrzał nieco.

    Sprzedaz jako firma czy osoba prywatna? Jesli to drugie to moze
    popularnie spadac na drzewo.

  • 4. Data: 2010-04-06 14:58:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik SzalonyKapelusznik s...@g...com ...

    > Sprzedaz jako firma czy osoba prywatna? Jesli to drugie to moze
    > popularnie spadac na drzewo.

    czyli sprzedajac jako prywatna moge sprzedac super komputer PC X18 itd a
    wysłac nie działajaca Amige?

  • 5. Data: 2010-04-06 14:58:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m...@g...pl ...

> [...]
    > zwracać pieniędzy. Jestem osoba prywatna. Sprzedaż bez żadnych
    > rachunków, jedynym potwierdzeniem jest aukcja allegro.

    a co napisał serwis? O jakiej usterce?

    > PS: Najlepsze jest to, że sprawdziłem towar i on na pierwszy rzut oka
    > działa. Pracował jakąś godzinę i sie tylko zgrzał nieco.

    W kazdym razie - jezeli serwis cokolwiek naprawiał - dalsze losy sprzetu
    cie nie interesuja.
    Jezeli tylko zdiagnozował - musisz sie odniesc do uwag sprzedawcy, ze
    sprzet nie działa. Jezeli rzeczywiscie by nie działał - powinienes zwrocic
    całosc kosztów poniesionych przez kupujacego to znaczy cene za towar +
    koszty transportu w obie strony.

  • 6. Data: 2010-04-06 15:03:29
    Temat: OT, było: Żądanie reklamacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Apr 2010, SzalonyKapelusznik wrote:

    > Sprzedaz jako firma czy osoba prywatna?

    Tak z ciekawości - jaki procent firm to *nie* są osoby prywatne?
    0,1%? 0,01%?

    Zawsze mnie bawi dzielenie na ryby i śledzie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-04-06 15:40:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budzik wrote:
> [...]
    > zwrocic całosc kosztów poniesionych przez kupujacego to znaczy cene
    > za towar + koszty transportu w obie strony.

    mam wątpliwości co do twojej diagnozy... :)

  • 8. Data: 2010-04-06 21:56:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek Dyjor m...@p...onet.pl ...

    > mam wątpliwości co do twojej diagnozy... :)

    super.

  • 9. Data: 2010-04-09 12:47:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Apr 2010, Marek Dyjor wrote:

    > Budzik wrote:

    [1]
> [...]

    [2]

    [3]

    > mam wątpliwości co do twojej diagnozy... :)

    To bądź jeszcze łaskaw skomentować - *której* i *dlaczego*?

    pzdr, Gotfryd