  • 11. Data: 2006-09-12 19:49:58
    Temat: Re: "Zaoczna" umowa z TELE 2. Czy to wogóle mozliwe?
    Od: m...@g...com

    Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 12 września 2006 21:33
    > (autor m...@g...com
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <ee727a$oue$3@nemesis.news.tpi.pl>):

    > No. Ale usługę mu TPSA odłączyła i przełączyła do Tele2.

    Ja zrozumiałem że przełączyła na Tele2, więc połączenia idą przez Tele2.
    Więc działa, tylko że Tele2 realizuje usługę i myśli że należą jej się za
    to jakies pieniądze, zaś on ma umowę z TPSA, więc może ewentualnie TPSA
    zapłacić, a TPSA się z Tele2 rozliczy jako .... hmm, swoistym podwykonawcą
    usługi :). Mylę się?

    > Więc wiesz... Jak
    > Cię kablówka przełączy z polskich kanałów na wietnamskie, to niby Ci to
    > wisi, ale obrazu nie masz.

    No fakt.

    > Ja tam akurat dawno wywaliłem telefon TPSA do klopa, bo po co on? Drogi i
    > niemobilny i narażony na spam. Dziwię się, że tylu ludzi używa TPSA, skoro
    > to usługa w zasadzie niszowa powinna być.

    Niestety, nawet w tak cywilizowanych miastach jak Poznań, są miejsca gdzie
    neostrada jest najtańszym i najlepszym podłączeniem do internetu :(.

    p. m.

  • 12. Data: 2006-09-12 20:00:10
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Tue, 12 Sep 2006 21:49:58 +0200, na pl.soc.prawo,
    m...@g...com napisał(a):

    > Niestety, nawet w tak cywilizowanych miastach jak Poznań, są miejsca gdzie
    > neostrada jest najtańszym i najlepszym podłączeniem do internetu :(.
    >
    > p. m.

    Być może lepiej się przełączyć na Netię i ADSL.

    --
    J.A.

  • 13. Data: 2006-09-12 20:01:31
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Juzek Kocimientka" <k...@i...pl> napisał

    > Wiem, że dług jest nieistniejący i na dokładkę przeterminowany.

    Niby jak to możliwe? Co się przedawnia skoro długu nie ma?

  • 14. Data: 2006-09-12 20:16:57
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    m...@g...com napisał(a):

    > No ale to chyba powinien być problem TPSA i Tele2, jak się ze sobą rozliczą.
    > Przecież nie mają papierka z jego zleceniem preselekcji.

    Papierek ma. Pokwitowanie odbioru przesyłki faktycznie nie jest
    pokwitowaniem jej odbioru, tylko zleceniem preselekcji.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2006-09-12 20:25:06
    Od: m...@g...com

    J.A. wrote:

    > Być może lepiej się przełączyć na Netię i ADSL.

    No właśnie jak Poznań generalnie jest bardzo uinternetowionym miastem, to w
    bloku w którym mieszkam i chyba 2 sąsiednich jest tylko TPSA i jakaś
    szemrana East&West, która za podłączenie się liczy sobie prawie 300zł.

    Netia ogólnie jest, ale akurat nie w tym bloku.

    Ale nie narzekam. Telefon mam zawieszony, więc strasznie to budżetu nie
    obciąża a na jakość neostrady jeszcze nie narzekałem.

    p. m.

  • 16. Data: 2006-09-12 20:26:26
    Od: m...@g...com

    Liwiusz wrote:

    > Papierek ma. Pokwitowanie odbioru przesyłki faktycznie nie jest
    > pokwitowaniem jej odbioru, tylko zleceniem preselekcji.

    No ale pokwitowanie odbioru jest tylko pokwitowaniem odbioru. Chyba że
    dostarcza kurier który mówi "tu proszę pokwitować odbiór" a w
    rzeczywistości podpisuje się pod zleceniem preselekcji. Ale to już jest
    IMHO oszustwo.

    p. m.

  • 17. Data: 2006-09-12 20:33:48
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > dostarcza kurier który mówi "tu proszę pokwitować odbiór" a w
    > rzeczywistości podpisuje się pod zleceniem preselekcji. Ale to już jest

    Do koperty przytwierdzone jest zlecenie preselekcji, które klient
    podpisuje przy kurierze i jest ono odsyłane do tele2. Ponadto obecnie -
    przy abonamencie - klient od razu podpisuje również zamówienie na
    abonament, rezygnację z usług TP oraz upoważnienie dla tele2 do
    występowania do TP w imieniu abonenta (teraz przychodzą dwie przesyłki).
    Konsultant telefoniczny powinien poinformować klienta o takiej
    procedurze. Poza tym klient widzi co podpisuje, nic nie jest ukrywane.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2006-09-12 20:43:57
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Do koperty przytwierdzone jest zlecenie preselekcji, które klient
    > podpisuje przy kurierze i jest ono odsyłane do tele2.

    Rozumiem. Faktycznie firmy kurierskie też mają taką usługę: nie wydadzą
    paczki dopóki nie podpiszesz dokumentu dostarczonego przez nadawcę. Zwykle
    jest to WZ-ka.

    IMHO w przypadku starszych osób jest to paskudne oszustwo. Ja zawsze czytam,
    co podpisuję, ale wiele osób tego nie robi. Zwłaszcza, jak pani na poczcie
    daje papierek do "pokwitowania". Przecież w ten sposób można komuś podsunąć
    cokolwiek do podpisu.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 19. Data: 2006-09-12 21:12:07
    Od: m...@g...com

    Lukasz wrote:

> [...]
    > poczcie daje papierek do "pokwitowania". Przecież w ten sposób można komuś

    Aha, czyli IMHO wszystko ze strony Tele2 jest w porządku (w sensie prawnym).

    A spejalnie dla takich starszych osób i innych podpisujących w ciemno
    powinny być jakieś akcje iformacyjne z takimi zasadami:

    - nie rozumiesz lub nie możesz doczytać, siądź i spokojnie rozżuj,
    przeczytaj, zastanów się dobrze, przeczytaj jeszcze raz, i jak wszystko
    jest klarowne to podpisz. Kurier poczeka. Jak nie poczeka to tym bardziej
    nie podpisuj.
    - nie rozumiesz, nie podpisuj. Poradzisz się wnuka/zięcia/sąsiada później.
    Jak kurier nie zechce zostawić umowy, znak to jest że w umowie jest są
    niekorzystne dla ciebie zapisy.

    p. m.

  • 20. Data: 2006-09-12 21:25:47
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    m...@g...com napisał(a):

    > - nie rozumiesz, nie podpisuj. Poradzisz się wnuka/zięcia/sąsiada później.
    > Jak kurier nie zechce zostawić umowy, znak to jest że w umowie jest są
    > niekorzystne dla ciebie zapisy.

    Nie zostawi, bo musi najpierw odebrać podpis, więc w tym przypadku
    kurier ma krążyć tyle razy, aby odebrać podpis osobiście od abonenta w
    momencie wydania przesyłki (obecnie: przesyłek). Ale po to jest
    "instytucja" zwrotu w ciągu 10 dni, aby konsument był w takich
    przypadkach chroniony.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz