  • 1. Data: 2006-09-12 11:02:10
    Temat: Czy można "udawać" policjanta?
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Nie do końca udawać, ale czy można chodzić i jeździć rowerem w
    żółtej kamizelce odblaskowej z napisem "POLICJA" lub np. "POLCJA",
    jeśli policjantem się nie jest?
    Chodzi oczywiście o to, co prawo mówi w tym temacie.

    TIA
    Renata

  • 2. Data: 2006-09-12 11:29:52
    Temat: Re: Czy można "udawać" policjanta?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 12 Sep 2006 11:02:10 +0000 (UTC), Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Nie do końca udawać, ale czy można chodzić i jeździć rowerem w
    > żółtej kamizelce odblaskowej z napisem "POLICJA" lub np. "POLCJA",
    > jeśli policjantem się nie jest?

    Nie można.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-09-12 11:40:04
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Nie można.

    To wie każdy, ale cos więcej? Na jakiej podstawie?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2006-09-12 12:02:27
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-09-12, scream <n...@p...pl> wrote:

    > Nie można.

    A to widziałeś:

  • 5. Data: 2006-09-12 12:03:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie można.

    A jakaś podstawa prawna? Bo trudno kamizelkę z napisem POLCJA uznać za mundur
    policjanta. Zakładam, że rowerzysta nie udziela pouczeń i nie daje mandatów, ani
    nie próbuje kierować ruchem.

  • 6. Data: 2006-09-12 12:04:39
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał

    > To wie każdy, ale cos więcej? Na jakiej podstawie?

    Przychodzi mi do glowy artykul 227 kk

    W koncu noszac kamizelke z napisem POLICJA
    mozna uznac, ze tym sposobem podaje sie za policjanta,
    gdyz "wymuszam bledne przeswiadczenie osob trzecich",
    nawet czyniac to nieswiadomie.

    Neko

  • 7. Data: 2006-09-12 12:07:17
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lukasz napisał(a):
    > To wie każdy, ale cos więcej? Na jakiej podstawie?

    choćby art.61§1 kodeksu wykroczeń

    KG

  • 8. Data: 2006-09-12 12:07:41
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > A jakaś podstawa prawna? Bo trudno kamizelkę z napisem POLCJA uznać za
    > mundur policjanta. Zakładam, że rowerzysta nie udziela pouczeń i nie daje
    > mandatów, ani nie próbuje kierować ruchem.

    A policja rowerowa?

    Neko

  • 9. Data: 2006-09-12 12:16:09
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 12-09-2006 o 14:04:39 Neko <miglce@_bez_spamu_wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > mozna uznac, ze tym sposobem podaje sie za policjanta,
    > gdyz "wymuszam bledne przeswiadczenie osob trzecich",

    Art. 227 KK:
    Kto, podając się za funkcjonariusza publicznego albo wyzyskując błędne
    przeświadczenie
    o tym innej osoby, wykonuje czynność związaną z jego funkcją,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do roku.

    Ale nie wykonuje czynnosci zwiazanych z jego funkcja ... chyba. Chyba, ze
    jazda na rowerze jest jedna z funkcji policjanta.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 10. Data: 2006-09-12 12:17:03