    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Zaoczna" umowa z TELE 2. Czy to wogóle mozliwe?
    Date: Tue, 12 Sep 2006 23:12:07 +0200

    Lukasz wrote:

    > Rozumiem. Faktycznie firmy kurierskie też mają taką usługę: nie wydadzą
    > paczki dopóki nie podpiszesz dokumentu dostarczonego przez nadawcę. Zwykle
    > jest to WZ-ka.
    >
    > IMHO w przypadku starszych osób jest to paskudne oszustwo. Ja zawsze
    > czytam, co podpisuję, ale wiele osób tego nie robi. Zwłaszcza, jak pani na
    > poczcie daje papierek do "pokwitowania". Przecież w ten sposób można komuś
    > podsunąć cokolwiek do podpisu.

    Aha, czyli IMHO wszystko ze strony Tele2 jest w porządku (w sensie prawnym).

    A spejalnie dla takich starszych osób i innych podpisujących w ciemno
    powinny być jakieś akcje iformacyjne z takimi zasadami:

    - nie rozumiesz lub nie możesz doczytać, siądź i spokojnie rozżuj,
    przeczytaj, zastanów się dobrze, przeczytaj jeszcze raz, i jak wszystko
    jest klarowne to podpisz. Kurier poczeka. Jak nie poczeka to tym bardziej
    nie podpisuj.
    - nie rozumiesz, nie podpisuj. Poradzisz się wnuka/zięcia/sąsiada później.
    Jak kurier nie zechce zostawić umowy, znak to jest że w umowie jest są
    niekorzystne dla ciebie zapisy.

    p. m.