  • 1. Data: 2006-09-12 16:33:07
    Temat: "Zaoczna" umowa z TELE 2. Czy to wogóle mozliwe?
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    http://tinyurl.com/znmgo
    "Jak starsza kobieta odbierala przesyłke z TELE2, był do List do rąk
    własnych, starsza kobieta nie wiedziała o co chodzi, wyjaśniłem jej , że jak
    podpisze odbiór tej przesyłki to jednoznacznie podpisze umowę o zawarcie
    usług z tą że firmą i zerwie umowę z TPSA, nawet w taki sposób potrafią
    nabijać ludzi w Butelkę to już jest karygodne... "

    http://tinyurl.com/hzcox
    "czy nie rozumiesz że nie kazdemu tak jak tobie powiedziano że zawierają
    umowę tylko się pytają o przesłanie oferty handlowej (a nie umowy - to nie
    to samo!) ty mówiesz tak i okazuje się ze jesteś ich klientem mimo że nie
    chcesz. mnie tak załatwiono ale dzieki bogu moje dziecko odebrało więc
    sprawa w sądzie wygrana choć trochę się naciągałam po rozprawach.."

    Takich wypowiedzi w tymn wątku jest więcej. Czy to wogóle możliwe, że można
    w ten sposób podpisać umowę? Odbierasz przesyłkę i masz podpisaną umowę?
    Według mnie taki dokument nie ma żadnej mocy. Wyrzucić do kosza i tyle. Czy
    mam rację?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 2. Data: 2006-09-12 16:37:23
    Temat: Re: "Zaoczna" umowa z TELE 2. Czy to wogóle mozliwe?
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Jeszcze lepszy link. Wszystko poniżej to cytat z tego linku, a moje pytanie
    jest w poprzednim poście.
    http://tinyurl.com/fz96n

    "Jakiś czas temu zadzwoniła do mnie osoba z TELE2 z pytaniem, czy jestem
    zainteresowany ich najnowszą ofertą. Nie byłem zainteresowany, ale na
    odczepnego
    powiedziałem, żeby mi przysłali. Przyszedł list polecony z jakimiś
    papierami, które przejrzałem i wyrzuciłem do kosza. Po miesiącu dostałem
    list z TPSA, że zgodnie z moim życzeniem zmienili mi połączenia wychodzące
    (preselekcję) na TELE2. Trochę mnie to zdziwiło, ale nic...

    A po miesiącu przyszła... faktura z TELE2! Zadzwoniłem do nich na infolinię
    wkurzony na maksa i okazało się, że... sam fakt, że podpisałem odbiór listu
    poleconego jest równoznaczny z podpisaniem z nimi umowy!!!

    Twierdzili, że ich pracownik na pewno mnie o tym poinformował, a ponieważ
    nic takiego sobie nie przypominam, więc mieli sprawdzić w nagraniach. A ja
    przez ten czas musiałem sobie załatwić (OSOBIŚCIE W BOK!) z powrotem
    preselekcję na TPSA. Znowu do nich zadzwoniłem i okazało się, że ich
    pracownik nie uprzedził mnie o tym, że podpisanie odbioru listu poleconego
    jest równoznaczne z podpisaniem zlecenia preselekcji i umowy z nimi, więc
    dostanę fakturę korygującą.

    Po dwóch miesiącach dostałem wezwanie do zapłaty z TELE2. Zadzwoniłem do
    nich strasznie wkurzony, zbluzgałem ich niemiłosiernie i znowu okazało
    się... że to ja mam rację. Pan mnie przeprosił i obiecał, że sprawę załatwi
    i fakturę przyślą mi niezwłocznie.

    Po kolejnych dwóch miesiącach dostałem pismo z firmy windykacyjnej.
    Zadzwoniłem do TELE2 i powiedziałem, że oddaję sprawę do prawnika. Obiecali
    mi przysłać
    fakturę korektę. Po dwóch miesiącach dostałem wreszcie korektę... I mam
    nadzieję, że to już KONIEC!

    Teraz jak dzwoni ktoś z TELE2 - odkładam słuchawkę.

    A oszustwo jest chyba ewidentne - podpisujesz umowę poprzez podpisanie
    odbioru listu poleconego..."

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2006-09-12 17:09:50
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Lukasz napisał(a):

    > A po miesiącu przyszła... faktura z TELE2! Zadzwoniłem do nich na infolinię
    > wkurzony na maksa i okazało się, że... sam fakt, że podpisałem odbiór listu
    > poleconego jest równoznaczny z podpisaniem z nimi umowy!!!

    Dobrze, że nie ze zrzeknięciem się majątku :) Chyba jednak podpis na
    odbiorze przesyłki poleconej świadczy WYŁĄCZNIE o fakcie jej odebrania.

    > Twierdzili, że ich pracownik na pewno mnie o tym poinformował, a ponieważ
    > nic takiego sobie nie przypominam, więc mieli sprawdzić w nagraniach.

    Nawet jakby informował i miał nagranę twoje "tak, oczywiście" to czy
    taki dowód ostałby się w sądzie?

> [...]
    > się... że to ja mam rację. Pan mnie przeprosił i obiecał, że sprawę załatwi

    Nęka mnie KRUK urojonym długiem (przeterminowanym i nie zrobionym przeze
    mnie). Myślisz, że dzwonię i wyjaśniam? Z jakiej racji? Czekam tylko aż
    podadzą mnie do sądu i w sądzie pokażą dowody mojego długu :D

> [...]
    > mi przysłać
    > fakturę korektę. Po dwóch miesiącach dostałem wreszcie korektę... I mam

    Tutaj widzisz nie wiem pewnej rzeczy i może źle, że olewam Kruka. Wiem,
    że dług jest nieistniejący i na dokładkę przeterminowany. Czy po
    pozwaniu mnie do sądu z kolei ja mogę pozwać pozywającego o pokrycie
    moich kosztów. Na logikę tak ale...

    > A oszustwo jest chyba ewidentne - podpisujesz umowę poprzez podpisanie
    > odbioru listu poleconego..."

    Ale wygląda na to, że ty na to oszustwo dałeś się nabrać i wykonałeś
    masę czynności, których wykonywać nie musiałeś.

  • 4. Data: 2006-09-12 18:40:51
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Lukasz napisał(a):

> [...]
    > Według mnie taki dokument nie ma żadnej mocy. Wyrzucić do kosza i tyle. Czy

    Właśnie dzisiaj na TVN-ie, po wiadomościach był o tym reportaż.
    Czy wyrzucisz do kosza, czy nie to i tak umowa jest podpisana i zaraz
    przyślą Ci rachunek.

    --
    Kaja

  • 5. Data: 2006-09-12 18:45:20
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Tue, 12 Sep 2006 20:40:51 +0200, na pl.soc.prawo, Kaja
    napisał(a):

    > Właśnie dzisiaj na TVN-ie, po wiadomościach był o tym reportaż.
    > Czy wyrzucisz do kosza, czy nie to i tak umowa jest podpisana i zaraz
    > przyślą Ci rachunek.

    No, ale żeby umowa była podpisana, to podpis chyba musi być pod
    tekstem umowy, a nie na potwierdzeniu przesyłki?
    Czy nie?

    --
    J.A.

  • 6. Data: 2006-09-12 19:00:07
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    W mniemaniu TELE 2 to rozumiem. Ale jak ma się do tego prawo?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 7. Data: 2006-09-12 19:14:51
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Tue, 12 Sep 2006 21:00:07 +0200, na pl.soc.prawo, Lukasz
    napisał(a):

    > W mniemaniu TELE 2 to rozumiem. Ale jak ma się do tego prawo?

    Czy tego typu działania same nie podpadają pod jakiś paragraf?

    --
    J.A.

  • 8. Data: 2006-09-12 19:28:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 12 września 2006 19:09
    (autor Juzek Kocimientka
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ee6pkq$unj$1@news.onet.pl>):

    > Ale wygląda na to, że ty na to oszustwo dałeś się nabrać i wykonałeś
    > masę czynności, których wykonywać nie musiałeś.

    Musiał, bo TPSA mu zmieniła preselekcję, choć tego nie chciał.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 9. Data: 2006-09-12 19:33:58
    Od: m...@g...com

    Tristan wrote:

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <ee6pkq$unj$1@news.onet.pl>):

    > Musiał, bo TPSA mu zmieniła preselekcję, choć tego nie chciał.

    No ale to chyba powinien być problem TPSA i Tele2, jak się ze sobą rozliczą.
    Przecież nie mają papierka z jego zleceniem preselekcji.

    p. m.

  • 10. Data: 2006-09-12 19:41:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 12 września 2006 21:33
    (autor m...@g...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ee727a$oue$3@nemesis.news.tpi.pl>):

    > No ale to chyba powinien być problem TPSA i Tele2, jak się ze sobą
    > rozliczą. Przecież nie mają papierka z jego zleceniem preselekcji.

    No. Ale usługę mu TPSA odłączyła i przełączyła do Tele2. Więc wiesz... Jak
    Cię kablówka przełączy z polskich kanałów na wietnamskie, to niby Ci to
    wisi, ale obrazu nie masz.

    Ja tam akurat dawno wywaliłem telefon TPSA do klopa, bo po co on? Drogi i
    niemobilny i narażony na spam. Dziwię się, że tylu ludzi używa TPSA, skoro
    to usługa w zasadzie niszowa powinna być.

    --
    Jego Ponurość Tristan