  • 1. Data: 2006-09-12 11:44:25
    Temat: Gdzie zarejestrowac haslo reklamowe?
    Od: e...@g...com

    Witam,
    Wymyslilam haslo reklamowe, które chce zaproponowac jednej z firm
    IT. Gdzie powinnam je uprzednio zarejestrowac, aby utrzymac do niego
    prawa? Ile tez kosztuje ewentualna rejestracja takiego hasla?

    Dzieki z góry za podpowiedzi :-)

  • 2. Data: 2006-09-12 12:21:53
    Temat: Re: Gdzie zarejestrowac haslo reklamowe?
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 12-09-2006 o 14:22:20 fotomania <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > IT. Gdzie powinnam je uprzednio zarejestrowac, aby utrzymac do niego
    > prawa? Ile tez kosztuje ewentualna rejestracja takiego hasla?

    Czy tam tez mozna poza patentami zglaszac 'trademarki'?
    Tak jak slynne "where do you want to go today"?
    Z ciekawosci.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 4. Data: 2006-09-12 12:44:06
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Wymyslilam haslo reklamowe

    I trwa kilka lat...
    IMHO Masz do tego hasła prawa autorskie. Nie musisz tego zastrzegać w UP.
    Musisz tylko umiec póżniej w sądzie udowodnić, że haslo wymyślone przez
    Ciebie. Wyślij im to hasło faksem, na którym będzie data.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2006-09-12 16:32:04
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Lukasz napisał(a):

> [...]
    > Musisz tylko umiec póżniej w sądzie udowodnić, że haslo wymyślone przez
    > Ciebie. Wyślij im to hasło faksem, na którym będzie data.

    a przewidujesz sytuacje w ktorej dwie osoby na podobne hasla wpadly ? i
    co wtedy?

  • 6. Data: 2006-09-13 07:24:54
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > a przewidujesz sytuacje w ktorej dwie osoby na podobne hasla wpadly ? i
    > co wtedy?

    Wtedy znaczy, że hasło jest na tyle denne, że każdy mioże wymyślić i nie ma
    czego chronić. A wtedy nawet UP tego nie zarejestruje. Choć nawet nie wiem,
    czy UP wogóle rejestruje coś takiego, jak hasła reklamowe.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 7. Data: 2006-09-13 09:12:35
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Lukasz napisał(a):

    > Wtedy znaczy, że hasło jest na tyle denne, że każdy mioże wymyślić i nie ma
    > czego chronić. A wtedy nawet UP tego nie zarejestruje. Choć nawet nie wiem,
    > czy UP wogóle rejestruje coś takiego, jak hasła reklamowe.

    chodzi mi o wyslanei faksem ze niby ma byc to dowod ze wysylajacy haslo
    wymyslil.

    P.

    --
    Czy Zbigniew Ziobro dokonał makabrycznego morderstwa?
    Czy Zbigniew Ziobro oskarzył niewinnego człowieka?

  • 8. Data: 2006-09-13 09:48:28
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 13-09-2006 o 11:12:35 Troll Przemek R.
    pl> napisał(a):

    > chodzi mi o wyslanei faksem ze niby ma byc to dowod ze wysylajacy haslo
    > wymyslil.

    Na co dostanie odpowiedz zwrotna: panie, my juz takiego hasla uzywamy od
    trzech miesiecy.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 9. Data: 2006-09-13 11:13:20
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Na co dostanie odpowiedz zwrotna: panie, my juz takiego hasla uzywamy od
    > trzech miesiecy.

    Albo zrobią konkurs w stylu "wymyśl hasło reklamowe i wygraj <tu jakis
    badziew za 50 zł>". Wyjdzie im taniej :))

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 10. Data: 2006-09-13 14:44:35
    Od: e...@g...com

    Dokładnie. Nieopatentowane hasło można w sumie dosyć prosto
    obalić, dlatego też wolałabym się zabezpieczyć. Niemniej
    kontaktowałam się z Urzędem Patentowym i powiedziano mi, że
    teoretycznie można coś takiego zrobić, z tymże hasło reklamowe
    byłoby opatentowane jako znak towarowy. Urzędnik powiedział mi,
    cytuje: Hasło lub slogan reklamowy można zarejestrować jako znak
    towarowy, jeśli wskazuje wyraźnie, do jakiego towaru czy usługi się
    odnosi. Trwa to do 3 lat.

    I tu pojawia się inny problem, bo jeśli to trwa tak długo, to
    zdecydowanie zwiększa się możliwość, iż w tym samym czasie ktoś
    inny wymyśli to samo hasło bądź po prostu będzie nie adekwatne do
    przyszłego stanu firmy, itd.