  • 21. Data: 2017-05-26 07:12:34
    Temat: Re: Zakaz wjazdu rowerem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2017 o 22:01, 007 pisze:

    >> Znakiem tutaj jest akurat cała tablica.
    >
    > Podasz zapewne pp na swe twierdzenie ;P

    A podasz pp że z prawkiem kat B nie możesz powozić zestawem z dowolną
    przyczepą - wszak ty jedziesz tylko samochodem, a co jest za nim to już
    nie samochód:P

    Shrek

  • 22. Data: 2017-05-26 08:36:29
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/25/2017 2:13 AM, Kris wrote:
    > Czy taka tabliczka ma moc obowiązująca;)?
    > http://images.tinypic.pl/i/00903/lwprrpe1h6u6.jpg
    > Znaki zakazu wg mnie trochę inaczej wyglądają.
    > Czy przy ew odmowie wzięcia mandatu i sprawie w sądzie jest szansa na wygraną?

    dla mnie to jest co najwyzej tabliczka informacyjna a sam zakaz moze
    wynikac z czegos innego.

    Podobnie skonstruowane tabliczki z nieudolnie namalowanym znakiem
    zakazu wjazdu widzialem przy wjazdach do lasu.
    sam zakaz wjazdu nie wynikal z tabliczki tylkoz zupelnie innego
    przepisu, co chyba jest oczywiste.

  • 23. Data: 2017-05-26 10:50:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.05.2017 o 08:36, witek pisze:

> [...]
    > zakazu wjazdu widzialem przy wjazdach do lasu.
    > sam zakaz wjazdu nie wynikal z tabliczki tylkoz zupelnie innego

    hm... Nie jest oczywiste. Przepis na który się znak powołuje:

    Art. 92. § 1. Kto nie stosuje się do znaku lub sygnału drogowego albo do
    sygnału lub polecenia osoby uprawnionej do kierowania ruchem lub do
    kontroli ruchu drogowego,podlega karze grzywny albo karze nagany.

    Shrek

  • 24. Data: 2017-05-26 14:00:37
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Thu, 25 May 2017 23:26:49 +0200, w
    <1...@i...dyndns.org.invalid.170
    525.invalid>, 007
    <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(-a):

    > rg w

    > Właśnie raczyłeś stwierdzić, że w poprzedniej swojej wiadomości byłes sie
    > pomyliłeś, i nie jest prawdą, że ta lica jest znakiem (co nie znaczy, że
    > znaki na tej tablicy nie są znakami)

    Używając słowa znak co masz na myśli?

    > WOW, gdyby ci namalowali nie na niebieskiej tylko na żółtej to byś
    > twierdził, że ostrzegawcze...

    Nie Watsonie -- chodzi o wymiary. Kolor zresztą swoją drogą.

  • 25. Data: 2017-05-26 14:03:11
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Thu, 25 May 2017 22:47:51 +0200, w <592742f8$0$650$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Już była tu dyskusja wiele razy. Kierujący nie może badać, które znali
    > są legalne i musi zakładać, że wszystkie są.

    Były już wyroki sądowe -- oddalające wnioski policji o ukaranie z powodu
    nielegalnego znaku.
    Jeżeli ci ktokolwiek postawi znak "jazda z min. prędkością 150km/h" to będziesz
    tak jechał przez wieś?

  • 26. Data: 2017-05-26 14:30:36
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > No nie spełnia. Ma być jak w rozporządzeniu.

    Czyli nie spełnia jakich warunków z rozporządzenia...

    A nie jest okrągły -- co cię tło obchodzi? Gdyby ci namalowali na murze
    ceglanym to też byś go "olał" i z baranka mur potraktował, bo przecież znak
    nie był na słupku... [1]

    > A czemu miałby nie być?

    No to przeczytaj rozporządzenie, proszę... I wróć gdy znajdziesz odpowiednie
    zdanie w tymże.

    --
    'Tom N'

  • 27. Data: 2017-05-26 14:33:43
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    rg w

    > Thu, 25 May 2017 23:26:49 +0200, w
    > <1...@i...dyndns.org.invalid.170
    525.invalid>, 007

    > Używając słowa znak co masz na myśli?

    Podaj najpierw swoją

    > Nie Watsonie -- chodzi o wymiary. Kolor zresztą swoją drogą.

    Dlaczego mnie to nie dziwi -- napieraj z rozmiarami i kolorami -- tymi z
    rozporządzenia i tymi z zaprezentowanego jpg...

    --
    'Tom N'

  • 28. Data: 2017-05-26 14:37:51
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > A podasz pp że z prawkiem kat B nie możesz powozić zestawem z dowolną
    > przyczepą

    Tak, podam przepis:
    Art. 6. 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:
    [...]
    6) kategorii B
    a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej
    3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
    b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z
    przyczepy lekkiej,
    c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z
    przyczepy innej niż lekka, o ile łączna
    dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250 kg, z
    zastrzeżeniem ust. 2,
    d) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

    > wszak ty jedziesz tylko samochodem, a co jest za nim to już
    > nie samochód:P

    ICMTZ?

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2017-05-26 15:36:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 maja 2017 22:47:54 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Już była tu dyskusja wiele razy. Kierujący nie może >badać, które znali
    > są legalne i musi zakładać, że wszystkie są.

    Inna sprawa. Droga prowadzi z punktu A do B
    Znak stoi przy punkcie A
    Przy punkcie B żadnego znaku nie ma.
    Przyjmijmy że ten znak jest obowiązujący czyli "zakaz ruchu w obie strony"
    Czy wolno wjechać od strony B? Tam znaku żadnego nie ma więc może nie wiedzieć że na
    tej drodze jest zakaz ruchu.

  • 30. Data: 2017-05-26 19:40:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.05.2017 o 14:30, 007 pisze:

    > Czyli nie spełnia jakich warunków z rozporządzenia...

    Żadnego - jest niezgodny z załacznikiem.

    > No to przeczytaj rozporządzenie, proszę... I wróć gdy znajdziesz odpowiednie
    > zdanie w tymże.

    NIe chce mi się. Twój argument - ty szukaj.

    Shrek