  • 1. Data: 2017-05-24 06:45:30
    Temat: Jazda wzdłuż po chodniku pojazdem niesilnikowym
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Taryfikator mandatów czyli:
    OBWIESZCZENIE
    PREZESA RADY MINISTRÓW
    z dnia 4 października 2013 r.
    w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Prezesa Rady
    Ministrów w sprawie wysokości grzywien
    nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń

    Poz.78 Jazda wzdłuż po chodniku lub przejściu dla
    pieszych innym pojazdem niż pojazd silnikowy - 100 zł

    Nie wszyscy rowerzyści są anonimowi!
    Ci którzy korzystają z rowerów publicznych Veturilo zarejestrowali się
    przecież i po czasie i nr roweru można dotrzeć do kierującego rowerem i
    wysłać mu mandat pocztą, na tej samej zasadzie co kierowcom wysyła się
    mandaty z fotoradaru ???

  • 2. Data: 2017-05-24 07:06:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.05.2017 o 06:45, Karol pisze:

> [...]
    > przecież i po czasie i nr roweru można dotrzeć do kierującego rowerem i
    > wysłać mu mandat pocztą, na tej samej zasadzie co kierowcom wysyła się

    Podobnie jak kierowcy nie zatrzymujący się na zielonych strzałkach. Ochłoń:P

    SDhrek

  • 3. Data: 2017-05-24 08:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Karol k...@1...pl ...

> [...]
    > przecież i po czasie i nr roweru można dotrzeć do kierującego rowerem i
    > wysłać mu mandat pocztą, na tej samej zasadzie co kierowcom wysyła się

    Sa juz dostepne programy które rozpoznaja twarz - trzeba tylko poinstalować
    kamer i nie tylko rowery beda rozpoznawały ale takze twarze.
    Dzieki temu bedzie mozna np. karac za przeklinanie!

    http://www.notarialnie.com/mandat-za-przeklinanie/

    Panstwo policyjne rulez...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 4. Data: 2017-05-24 11:20:35
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-05-24 o 08:00, Budzik pisze:

    > Panstwo policyjne rulez...

    A dlaczego jazda po chodniku rowerem lub przeklinanie mają być mniej
    ważne niż np. jazda bez pasów, która jest karana na podstawie obrazu z
    kamer a nikomu innemu nie szkodzi?
    Można nawet założyć, że bez pasów i poduszek kierowca jeździł by
    bezpieczniej.

  • 5. Data: 2017-05-24 11:58:14
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .05.2017 o 11:20 t-1 <t...@t...pl> pisze:

> [...]
    > kamer a nikomu innemu nie szkodzi?
    > Można nawet założyć, że bez pasów i poduszek kierowca jeździł by

    Oczywiście!
    Najbezpieczniej jeżdżą przecież kolesie na ścigaczach bez stref zgniotu,
    pasów i poduszek.
    Ściągnąć im kaski i byłaby pełnia szczęścia!

    --
    Trefniś

  • 6. Data: 2017-05-24 12:28:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.05.2017 o 11:20, t-1 pisze:

    > A dlaczego jazda po chodniku rowerem lub przeklinanie mają być mniej
    > ważne niż np. jazda bez pasów, która jest karana na podstawie obrazu

    Po pierwsze - a jest karana na podstawie obrazu z kamer? Po drugie -
    bądź konsekwentny i przypierdol się do niezatrzymujących się na zielonej
    strzałce. Po trzecie pytaj o to wątkotwórcę, po czwarte - jest w tym
    dużo racji, że Polaków nie tzreba pilnować - sami się na wzajem zgnoją z
    modlitwą sąsiada na ustach. Po ostatnie primo, nie powinna być karana
    jazda rowerem po pasach a zapierdalanie rowerem po pasach.

    > Można nawet założyć, że bez pasów i poduszek kierowca jeździł by
    > bezpieczniej.

    Oczywiście - modelowym przykładem jak takie "udogodnienia" działają jest
    obiegowa opinia o nad wyraz bezpiecznym i ostrożnym sposobie jazdy
    motocyklistów:P

    Shrek

  • 7. Data: 2017-05-24 13:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

> [...]
    > kamer a nikomu innemu nie szkodzi?
    > Można nawet założyć, że bez pasów i poduszek kierowca jeździł by

    Możnaby tak założyć aczkolwiek nie specjalnie w to wierze - jeżeli ktos
    jest na tyle głupi zeby jezdzic bez pasów (bo nie rozumie konsekwencji) to
    tym bardziej nie bedzie w stanie wydedukowac, zeby jezdzic ostrozniej.
    Dlaczego jazda jest gorsza? W sumie chyba jest porównywalne. Moze gdybym
    chciał zrobic gradacje ze wzgledu na ewentualne konsekwencje to
    powiedziałbym ze :

    jazda bez pasów > jazda po chodniku > klniecie

    Ale zgoda - po prostu karzac za dokładnie kazde przewinienie co drugi
    obywatel bedzie musiał być urzednikiem obsługującym pobieranie kar.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 8. Data: 2017-05-24 17:13:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-05-17 o 07:06, Shrek pisze:
    > Podobnie jak kierowcy nie zatrzymujący się na zielonych strzałkach.
    > Ochłoń:P

    Ponieważ mój czytnik nie widzi treści postu Karola, więc odpowiem tutaj,
    choć mm świadomość, że będzie się to głównie do postu Karola odnosić.

    Ustawodawca określił przypadki, w których dopuszcza jazdę rowerem po
    chodniku. Czy w sposób właściwy? Oczywiście można, a może i należy nad
    tym dyskutować. Tym nie mniej faktycznie stanowi to wykroczenie i jeśli
    tylko możliwe jest ustalenie sprawcy, to jak najbardziej możliwe jest
    ukaranie zaoczne sprawcy. A ustalenie sprawcy jest możliwe w różny
    sposób. Zarówno poprzez analizę danych wypożyczalni, jak i zapis
    monitoringu na trasie.

  • 9. Data: 2017-05-24 17:28:47
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-05-24 o 11:58, Trefniś pisze:

    > Ściągnąć im kaski i byłaby pełnia szczęścia!

    Tu się zgadzam.
    Być może brak rozsądku jest wynikiem przegrzania mózgu.

  • 10. Data: 2017-05-24 19:55:17
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-05-24 o 11:20, t-1 pisze:

    > A dlaczego jazda po chodniku rowerem lub przeklinanie mają być mniej
    > ważne niż np. jazda bez pasów, która jest karana na podstawie obrazu z
    > kamer a nikomu innemu nie szkodzi?

    Oprócz innych osób w samochodzie.

    > Można nawet założyć, że bez pasów i poduszek kierowca jeździł by
    > bezpieczniej.

    Jakby wypił to byłby bardziej senny czyli spokojny czyli byłoby
    bezpieczniej... chłopie... co ty p****sz