  • 11. Data: 2017-05-25 21:13:45
    Temat: Re: Zakaz wjazdu rowerem
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 maja 2017 17:37:49 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:

    > Ale nie twój.
    Nie

    > Nie jest tez drogą publiczną

    Jest

  • 12. Data: 2017-05-25 21:21:33
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Thu, 25 May 2017 00:13:31 -0700 (PDT), w
    <1...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Czy taka tabliczka ma moc obowiązująca;)?
    > http://images.tinypic.pl/i/00903/lwprrpe1h6u6.jpg
    > Znaki zakazu wg mnie trochę inaczej wyglądają.
    > Czy przy ew odmowie wzięcia mandatu i sprawie w sądzie jest szansa na wygraną?

    Najpierw sprawdzić czy znak figuruje w zatwierdzonej organizacji ruchu, potem
    zmierzyć jego wymiary.
    To i tak nie kończy dyskusji -- umieszczenie znaku na tablicy jest conajmniej
    wątpliwie prawnie.

  • 13. Data: 2017-05-25 21:31:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-05-17 o 21:21, rg pisze:
    > Thu, 25 May 2017 00:13:31 -0700 (PDT), w
    > <1...@g...c
    om>, Kris

> [...]
    > zmierzyć jego wymiary.
    > To i tak nie kończy dyskusji -- umieszczenie znaku na tablicy jest conajmniej

    Z punktu widzenia kierującego pozostaje bez większego znaczenia, czy
    znak jest w zatwierdzonej organizacji ruchu, natomiast kluczowe
    znaczenie ma, czy jest to znak, czy "wyrób znakopodobny" :-)

  • 14. Data: 2017-05-25 21:56:17
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Thu, 25 May 2017 21:31:31 +0200, w <59273114$0$645$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Z punktu widzenia kierującego pozostaje bez większego znaczenia, czy
    > znak jest w zatwierdzonej organizacji ruchu,

    Jeżeli nie jest zatwierdzona, to nie obowiązuje -- bo jest nielegalny.

    > natomiast kluczowe
    > znaczenie ma, czy jest to znak, czy "wyrób znakopodobny" :-)

    Bo jest pytanie czy rysunek wg wzoru na dużej tablicy jest znakiem :)
    Znakiem tutaj jest akurat cała tablica.

    Jeszcze powstaje pytanie czy znak jest na odpowiedniej wysokości 2-2,2m :)

  • 15. Data: 2017-05-25 22:01:49
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    rg w

    > Znakiem tutaj jest akurat cała tablica.

    Podasz zapewne pp na swe twierdzenie ;P

    --
    'Tom N'

  • 16. Data: 2017-05-25 22:19:10
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Thu, 25 May 2017 22:01:49 +0200, w
    <1...@i...dyndns.org.invalid.1705
    25.invalid>, 007
    <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(-a):

    > rg w

    > Podasz zapewne pp na swe twierdzenie ;P

    Na szczęście nie muszę :)
    Przepisy ściśle określają co jest znakiem drogowym i nie ma tam wzmianki o ich
    rysowaniu na większych znakach.
    Zgodnie z definicją jest to jakiś znak informacyjny, a i to nie na pewno :)

  • 17. Data: 2017-05-25 22:47:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-05-17 o 21:56, rg pisze:

    > Jeżeli nie jest zatwierdzona, to nie obowiązuje -- bo jest nielegalny.

    Już była tu dyskusja wiele razy. Kierujący nie może badać, które znali
    są legalne i musi zakładać, że wszystkie są.

  • 18. Data: 2017-05-25 23:26:49
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    rg w

    > Przepisy ściśle określają co jest znakiem drogowym i nie ma tam wzmianki o ich
    > rysowaniu na większych znakach.

    Właśnie raczyłeś stwierdzić, że w poprzedniej swojej wiadomości byłes sie
    pomyliłeś, i nie jest prawdą, że ta lica jest znakiem (co nie znaczy, że
    znaki na tej tablicy nie są znakami)

    > Zgodnie z definicją jest to jakiś znak informacyjny, a i to nie na pewno :)

    WOW, gdyby ci namalowali nie na niebieskiej tylko na żółtej to byś
    twierdził, że ostrzegawcze...

    --
    'Tom N'

  • 19. Data: 2017-05-26 06:12:50
    Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl>

    > Już była tu dyskusja wiele razy. Kierujący nie może badać, które znali
    > są legalne i musi zakładać, że wszystkie są.

    Zaraz, jak to nie może? Jest jakiś przepis który tego zabrania? W
    szczególności, gdy sam postawił nielegalnie jakiś znak, też musi
    zakładać, że jest on legalny i się do niego stosować?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2017-05-26 07:02:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2017 o 20:18, 007 pisze:

    > Czyi nie spełnia jakich warunków?

    No nie spełnia. Ma być jak w rozporządzeniu.

    > Zapytam sugerująco: czy B-9 jest znakiem dotyczącym organizacji ruchu?

    A czemu miałby nie być? Żeby postawić jakikolwiek znak potrzebny jest
    projekt organizacji ruchu. I w nim znaki mają być zgodne z
    rozporządzeniem. Jak nie są, to nie są znakami drogowymi. I cała grożba
    o tym paragrafie jest z d4.

    Shrek