  • 31. Data: 2009-03-16 09:34:52
    Temat: Re: Zad3u?enie mieszkania po poprzednim w3a?cielu
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 15 Mar 2009 13:48:40 +0100, Cavallino napisał(a):

    > A wpisaliście dług do hipoteki?

    Do czego wpisali?
    Wyrażaj się precyzyjniej i napisz że chodzi o Księgę Wieczystą :)
    A wpisu dokonać w niej można o ile ona w ogóle istnieje :)

  • 32. Data: 2009-03-16 09:41:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Do czego wpisali?
    > Wyrażaj się precyzyjniej i napisz że chodzi o Księgę Wieczystą :)

    ROTFL !!!!
    Jak zaczynasz kogoś poprawiać to najpierw sprawdź czy masz rację.

    Co Twoim zdaniem oznacza słowo "hipoteka"?

  • 33. Data: 2009-03-16 16:42:56
    Od: kuba <j...@g...com>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > ROTFL !!!!
    > Jak zaczynasz kogoś poprawiać to najpierw sprawdź czy masz rację.
    >
    > Co Twoim zdaniem oznacza słowo "hipoteka"?

    Hipoteka jest ograniczonym prawem rzeczowym i nic do niej siłą rzeczy
    nie można wpisać. Pan Herald oczywiście ma rację.

    pozdrawiam
    kuba

  • 34. Data: 2009-03-16 17:41:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > Hipoteka jest ograniczonym prawem rzeczowym i nic do niej siłą rzeczy nie
    > można wpisać.

    Oczywiście.
    Można ją ustanowić.
    I o to szło (to był skrót myślowy).
    To że do księgi wieczystej wpisuje się właśnie hipotekę, już mam nadzieję
    tłumaczyć nie trzeba.
    To że nie ma innego sposobu wpisania długu do księgi wieczystej też jest
    raczej jasne.

  • 35. Data: 2009-03-16 19:10:48
    Od: kuba <j...@g...com>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > nadzieję tłumaczyć nie trzeba.
    > To że nie ma innego sposobu wpisania długu do księgi wieczystej też jest

    Dla zupełnej ścisłości terminologicznej:
    W księdze wieczystej można ujawnić hipotekę i inne prawa rzeczowe (co w
    języku potocznym można określić jako wpisanie długu do KW; ale w żadnym
    wypadku nie można sensownie mówić o wpisaniu czegoś do hipoteki, tak jak
    to ująłeś wyżej).
    Poza prawami rzeczowymi - ujawnieniu w KW podlegają wierzytelności
    (prawa osobiste i roszczenie), a nie długi. Zatem wcale nie jest
    oczywiste, że nie ma innego sposobu wpisania "długu" (poprawnie:
    wierzytelności) do księgi.

    pozdrawiam
    kuba

  • 36. Data: 2009-03-16 19:57:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > języku potocznym można określić jako wpisanie długu do KW; ale w żadnym
    > wypadku nie można sensownie mówić o wpisaniu czegoś do hipoteki, tak jak

    I totalnie olałeś moje wyjaśnienie powyższe?
    No to wróć i przeczytaj jeszcze raz, zamiast czepiać się słówek.

  • 37. Data: 2009-03-16 19:59:31
    Temat: Re: Zadłużenie mieszkania po poprzednim właścielu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Mar 2009, kris wrote:

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał
    > A sytuacja odwrotna- na funduszu remontowym sa pieniądze- sprzedajacy
    > mieszkanie chce wycofac swoje wpłaty- czy moze to zrobić?

    Ze dwa lata temu widziałem gdzieś wyrok sądu, że "wkład" oczywiście
    podlega zwrotowi. W prasie (chyba w internecie) było.
    Obowiązek remontowania jest przypisany do właściciela, nie do
    lokalu.
    Rzecz jasna umowa *może* obejmować sprzedaż mieszkania wraz
    z wkładem - ale to byłaby osobna pozycja!

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2009-03-16 20:00:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Mar 2009, Marcin Koszewski wrote:

    > Ostatnio pojawił się wyrok (od razu mówie że nie ustaliłem jeszcze
    > sygnatury - wiem od znajomego prawnika) iż składki na fundusz remontowy
    > podlegaja zwrotowi "staremu" właścicielowi mieszkania. Sprawa jest swieża,

    JAK???
    Gdzieś to widziałem daaaawno temu, tylko namiaru nie mam.

    > może niemożebnie namieszać w temacie funduszu remontowego.

    Myślałem że kupujący już wiedzą iż należy kupować "mieszkanie
    z wkładem", a tu mnie coś zaskakuje :D

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2009-03-16 20:03:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Mar 2009, kris wrote:

    > Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdzić czy mieszkanie nie jest
    > zadłuzone.

    I Cavallino wyjaśnił - jakby wspólnota o to zadbała, aby obciążyć
    *mieszkanie*, to by nie było problemu!

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2009-03-16 22:13:46
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał:

    > I totalnie olałeś moje wyjaśnienie powyższe?
    > No to wróć i przeczytaj jeszcze raz, zamiast czepiać się słówek.

    Przecież przedmówca odniósł sie właśnie do Twojego wyjaśnienia,
    tylko Ty wyciąłeś część jego odpowiedzi. :-)
    Nie wszczynaj kłótni, bo spokojnie i rzeczowo poprawia Twoje błędy.

    Krystian