  • 1. Data: 2009-03-14 08:33:35
    Temat: spadek
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Kilka postów poniżej przeczytałem wątek o spadku... Znajoma została
    spadkobierczynią domu po ojcu wraz z matką - wyrokiem sądu. Było to rok
    temu. Nie wypełniali natomiast żadnego wniosku do urzędu skarbowego
    (SD-Z2). Ojciec miał zaległe zobowiązanie podatkowe, więc tylko taki
    wniosek złożyły i zapłaciły kwotę zaległości podatkowej. Co teraz robić?

    --
    krzysiek

  • 2. Data: 2009-03-14 10:21:12
    Temat: Re: spadek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysiek wrote:
> [...]
    > spadkobierczynią domu po ojcu wraz z matką - wyrokiem sądu. Było to rok
    > temu. Nie wypełniali natomiast żadnego wniosku do urzędu skarbowego

    SD-Z1? Było na to 30 dni, aby uniknąć podatku.

    > Ojciec miał zaległe zobowiązanie podatkowe, więc tylko taki
    > wniosek złożyły i zapłaciły kwotę zaległości podatkowej. Co teraz robić?

    W zasadzie teraz to już podatku nie unikną.
    Złożyć SD-3 bodajże i czekać na wymiar podatku do zapłacenia.
    Przy czym ja bym to jeszcze skonsultował z doradcą podatkowym ile da się
    jeszcze uratować.

  • 3. Data: 2009-03-15 10:58:52
    Od: "Java" <j...@g...pl>

    witek wrote:
    > W zasadzie teraz to już podatku nie unikną.
    > Złożyć SD-3 bodajże i czekać na wymiar podatku do zapłacenia.
    > Przy czym ja bym to jeszcze skonsultował z doradcą podatkowym ile da
    > się jeszcze uratować.

    Witam.
    Podepnę sie pod wątek. Mam podobną sytuację po śmierci ojca ale nie było
    jeszcze sprawy spadkowej. Od kiedy liczy się nabycie spadku? Spadek jest do
    podziału na trzy osoby. Do kiedy trzeba było / trzeba złożyć oświadczenie
    aby uniknąć podatku?

    Kichawa.

  • 4. Data: 2009-03-16 08:51:02
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Java pisze:
> [...]
    > podziału na trzy osoby. Do kiedy trzeba było / trzeba złożyć oświadczenie

    chyba od czasu decyzji sądu.

  • 5. Data: 2009-03-16 12:55:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysiek wrote:

    > chyba od czasu decyzji sądu.

    Spadek nabywa sie w chwili śmierci.
    Oświadczenie składa się w 30 dni (podobno teraz 6 miesiecy, ktos mnie
    juz poprawiał) od dnia uprawomocnienia sie decyzji o nabyciu spadku.
    Podatek wymagany jest w 14 dni od dnia doreczenia decyzji z US o
    wymiarze podatku.