  • 1. Data: 2009-03-14 09:28:23
    Temat: Abonament RTV - kiedy przedawnia się?
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Zobaczyłem dziś
    95,Kto_zaplaci_za_radio_i_TV__Pan__pani___.html
    mam niewyrejestrowany TV, ale nie płacę abonamentu.
    Po jakim czasie ulega przedawnieniu zaległość z tego tytułu?

    --
    Piter-S

  • 2. Data: 2009-03-14 09:47:08
    Temat: Spadek + zwolnienie z podatku od sprzedazy nieruchomosci
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Czolem,

    Zmarl maz (~5 lat temu). Pozostawil ZONE + 2 CORKI + SYNA.
    Za zycia wspolposiadal ustawowo z zona dom oraz dzialke budowlana.

    Do tej pory nie przeprowadzono postepowania spadkowego.

    Pytanie: Czy powstal juz obowiazek podatkowy?

    Pytanie: Jesli nie, to czy uzyskujac TERAZ postanowienie o nabyciu
    spadku, bedzie 30 dni na zgloszenie w celu zwolnienia od podatku, czy
    tez na mocy przepisow z dnia zgonu zwolnienia brak?

    Bonus:

    Syn sprzedal z byla zona niecale 2 lata temu mieszkanie, 50% ceny
    przypadlo mu w udziale, zglosil w US ze srodki przeznaczy na cele
    mieszkalne (zwolnienie).

    Termin sie zbliza, srodkow za malo na nowe mieszkanie (po czesci
    wyszly), podatku placic mu sie nie usmiecha.

    Pytanie: Moznaby mu niedrogo (akuratnie na podaktek) sprzedac czesc tego
    spadku? A dokladniej, czy ZONA zmarlego moze, bez postanowienia sadu w
    sprawie spadku, odsprzedac mu np swoj udzial (z czasow wspolnosci
    malzenskiej) w dzialce budowlanej?

    Pozdrawiam
    Wieslaw

    * Crosspost, FUT na pl.soc.prawo.podatki

  • 3. Data: 2009-03-14 16:04:09
    Temat: Re: Abonament RTV - kiedy przedawnia się?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *Wwieslaw* napisał(a):

    Dlaczego w odpowiedzi zadajesz swoje pytanie zmieniając przy tym temat i nie
    udzielasz żadnej odpowiedzi zgodnie z postem twórcy wątku??

    --
    Big Jack
    //////

  • 4. Data: 2009-03-15 10:24:03
    Od: kuba <j...@g...com>

    Piter S. pisze:
> [...]
    >
    > mam niewyrejestrowany TV, ale nie płacę abonamentu.
    > Po jakim czasie ulega przedawnieniu zaległość z tego tytułu?

    A masz zarejestrowany odbiornik? Bo jeśli nie, to - w przypadku wykrycia
    faktu posiadania odbiornika - pobiera się opłatę w wysokości
    stanowiącej trzydziestokrotność miesięcznej opłaty
    abonamentowej obowiązującej w dniu stwierdzenia używania
    niezarejestrowanego odbiornika.
    W takim przypadku nie dochodzi się już przez jaki okres czasu abonament
    nie był płacony.
    Jeśli chodzi o przedawnienie, to wydaje mi się, że będzie to 5 lat od
    końca roku, w którym powstało zobowiązanie do zapłaty.
    Tyle na podstawie obecnych przepisów; zobaczymy, co napiszą w tej
    nowelizacji
    pozdrawiam
    kuba

  • 5. Data: 2009-03-15 10:38:19
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > końca roku, w którym powstało zobowiązanie do zapłaty.
    > Tyle na podstawie obecnych przepisów; zobaczymy, co napiszą w tej

    Zarejestrowany niestety mam, choć od lat nie płacę.
    Czyli na pewno 5 lat?

    --
    Piotr-S

  • 6. Data: 2009-03-15 12:58:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zarejestrowany niestety mam, choć od lat nie płacę.

    No to naprawde nalezy sie tylko dziwic takiej postawie.
    Dlaczego nie wyrejestrowales?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-03-15 16:30:13
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

> [...]
    > trzydziestokrotność miesięcznej opłaty
    > abonamentowej obowiązującej w dniu stwierdzenia używania

    Nie strasz! Nikt nie zajmuje się wykrywaniem niezarejestrowanego sprzętu RTV
    u osób prywatnych!

    *

  • 8. Data: 2009-03-15 17:27:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    *piotr'ek* wrote:

    > Nie strasz! Nikt nie zajmuje się wykrywaniem niezarejestrowanego sprzętu
    > RTV u osób prywatnych!

    poczta polska kotku.

  • 9. Data: 2009-03-15 20:31:43
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > poczta polska kotku.

    :-) Teoretycznie tylko.

    *

  • 10. Data: 2009-03-15 21:19:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    *piotr'ek* pisze:

    > :-) Teoretycznie tylko.

    A nawet jeśli ktoś wykryje: "TV kupiłem trzy dni temu, jutro mam
    zamiar iść i zarejestrować".

    --
    Liwiusz