  • 1. Data: 2009-03-14 06:44:01
    Temat: Post na forum - kto zgłasza przestępstwo?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Cześć!

    Osoba A na forum internetowym przyznała się do popełnienia przestępstwa
    (znęcania się nad zwierzęciem):

    "pod ręką mam kota, więc jak jestem zestresowana albo zdenerwowana to
    dręczę go na wszelkie możliwe sposoby. Czuję, że to tłumione przez wiele
    lat emocje, gniew złość wobec innych i siebie powoduje, że one teraz
    wybuchają i już nie umiem nad tym panować. Potrafię sama szukać pretekstu,
    by wpier..... kotu, a czasem w zasadzie bez powodu go leję."

    Osoba B zgłosiła moderatorom tego posta z adnotacją "to chyba podpada pod
    jakiś paragraf, no nie?".

    Osoba B zapytana przez moderatorów, jakiego działania od nich oczekuje,
    odpowiedziała, że zgłoszenia na Policję.

    I dochodzimy do pytania - co w takim przypadku powinni zrobić moderatorzy? Jak
    dla mnie to nic nie zgłaszać (niech zrobi to osoba B), a jedynie zabezpieczyć
    posta przed edycją/usunięciem i na wniosek organów ścigania udostępnić adres
    IP, z którego napisano tego posta.

    A co wy na ten temat myślicie? Czy jeżeli moderatorzy nie zgłoszą tego faktu
    na Policję, to grozi im np. odpowiedzialność za nie powiadomienie o możliwości
    popełnienia przestępstwa? Tłumaczenia że "nie wiedziałem" nie będzie - jeden
    z moderatorów przecież zapytał na priv osobę B, jakiego działania oczekuje.

    Potraktujcie temat poważnie - nie chodzi mi o kwestię znęcania się nad kotem
    (bo to zupełnie osobny temat) ani zasadności zgłaszania tego na Policję tylko
    o to, jaka jest odpowiedzialność moderatorów w takim przypadku.

    Pozdrawiam.

    --
    http://www.gophi.pl/