  • 1. Data: 2009-03-14 09:24:23
    Temat: Zadłużenie mieszkania po poprzednim właścielu
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Nasza wspólnota mieszkaniowa ma następujacy problem.
    Jedno z mieszkań zmieniło właściciela. Nowy właściciel reguluje opłaty na
    bieżąco jednak po poprzednim właścicelu jest zadłużenie- fundusz remontowy i
    eksploatacja.
    Nowy właścicel nie chce tego spłacić twierdząc że nie wiedział o zadłużeniu
    kupując mieszkanie. Poprzedni własciciel faktycznie w akcie notarialnym przy
    sprzedaży oświadczył że mieszkanie nie ma zaległości. Ale myśle że nowy
    właściel powinien to sprawdzic w administracji przed zakupem.
    Czy możliwe jest wyegzekwowanie tej zaległości od nowego właścicela? Od
    starego nie ma sensu gdyż nie ma żadnego majatku.
    Jakie możemy podjac ew. kroki?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-03-14 09:44:02
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy możliwe jest wyegzekwowanie tej zaległości od nowego właścicela? Od
    > starego nie ma sensu gdyż nie ma żadnego majatku.

    Nowy wlasciciel nie ma nic do tego
    kupil mieszkanie a nie dlugi poprzednika
    proba dochodzenia tych naleznosci od niego moze sie bardzo zle skonczyc dla
    wspolnoty
    sciagac od dluznika a nie od bogu ducha winnego nowego wlasciciela
    normalnie sprawa do sadu i do komornika i niech on szuka majatku czy
    dochodow u dluznika
    zobowiazanie dotycza ludzi a nie lokalu
    a takie podejscie - ten jest to go przydusic moze zaplaci, to poprostu
    czyste dyletanctwo

    pozdrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-03-14 10:11:52
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zobowiazanie dotycza ludzi a nie lokalu
    > a takie podejscie - ten jest to go przydusic moze zaplaci, to poprostu

    Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdzić czy mieszkanie nie jest
    zadłuzone. Ale chcę się upewnic jak to jest od strony prawnej.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-03-14 10:17:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kris pisze:

    > Czy możliwe jest wyegzekwowanie tej zaległości od nowego właścicela?

    Jasne. Możesz je też wyegzekwować w najbliższym banku - bierzesz spluwę
    i robisz napad. Masz do tego takie samo prawo.

    > Od starego nie ma sensu gdyż nie ma żadnego majatku.

    Twój problem.

    > Jakie możemy podjac ew. kroki?

    1) leczyć się (ze sk*.*syństwa - chcesz ściągać od uczciwej osoby cudze
    długi!!! jak w ogóle można o czymś takim myśleć??)

    2) zatrudnić kompetentnego prawnika i spróbować odzyskać dług od
    poprzedniego właściciela (w końcu coś z pieniędzmi ze sprzedaży zrobił,
    nie?)

    3) zapomnieć o sprawie

  • 5. Data: 2009-03-14 10:17:38
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    kris wyskrobał(a):
    > Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdzić czy mieszkanie nie
    > jest zadłuzone. Ale chcę się upewnic jak to jest od strony prawnej.

    Ale długi za składki na fundusz remontowy i eksploatację są długami byłego
    właściciela, a nie są przypisane do mieszkania.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2009-03-14 10:18:04
    Temat: Re: Zad?u?enie mieszkania po poprzednim w?a?cielu
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>

    kris wrote:
    > Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdziae czy mieszkanie nie jest
    > zad?uzone. Ale chce sie upewnic jak to jest od strony prawnej.

    To po co pytasz, jak wiesz?
    Mieszkanie było zadłużone? Czy właściciel był zadłużony?

    P.

  • 7. Data: 2009-03-14 10:24:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kris wrote:
> [...]
    > bie??co jednak po poprzednim w?a?cicelu jest zad?u?enie- fundusz remontowy i
    > eksploatacja.
    > Nowy w?a?cicel nie chce tego sp?aciae twierdz?c ?e nie wiedzia? o zad?u?eniu
    > kupuj?c mieszkanie. Poprzedni w?asciciel faktycznie w akcie notarialnym przy
    > sprzeda?y o?wiadczy? ?e mieszkanie nie ma zaleg?o?ci. Ale my?le ?e nowy
    > w?a?ciel powinien to sprawdzic w administracji przed zakupem.
    > Czy mo?liwe jest wyegzekwowanie tej zaleg?o?ci od nowego w?a?cicela? Od
    > starego nie ma sensu gdy? nie ma ?adnego majatku.
    Zaległość tyczy się osoby a nie mieszkania, więc ścigać starego właściciela.
    Nowemu nic do tego.

  • 8. Data: 2009-03-14 10:25:04
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    >>
    > Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdzić czy mieszkanie nie jest
    > zadłuzone. Ale chcę się upewnic jak to jest od strony prawnej.

    teoretycznie to notariusz powinien miec do aktu zaswiadczenie od
    spoldzielni/wspolnoty o niezaleganiu w oplatach
    tu sie zadowolil oswiadczeniem sprzedajacego

    ja jak kupilem mieszkanie gdzie byl odlaczony prad, poszedlem z aktem
    notarialnym do ZE i bez gadania podpisali umowe i podlaczyli.
    Nie bylo zadnych rozmow typu splata zadluzenia poprzedniego wlasciciela i
    prawidlowo bo co mnie to...
    nowy wlasciciel nie jest strona w takich sprawach chyba ze w akcie jest
    inaczej.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 9. Data: 2009-03-14 10:31:31
    Temat: Re: Zad3u?enie mieszkania po poprzednim w3a?cielu
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om> napisał w wiadomości

    > To po co pytasz, jak wiesz?
    > Mieszkanie było zadłużone? Czy właściciel był zadłużony?
    Jakbym wiedział to bym nie pytał.
    Pytam bo nie wiedziałem czy fundusz remontowy to dług "mieszkani" czy
    właściciela?
    Jeśli faktycznie właściciela to kasa stracona bo od starego właściela nie ma
    szans nic odzyskać.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-03-14 10:31:34
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdzić czy mieszkanie nie jest
    > zadłuzone. Ale chcę się upewnic jak to jest od strony prawnej.

    A jak sprawdził, to co? Czy to cos zmienia?
    Gdy kupujesz samochód, to masz obowiązek zapłacic zaległe mandaty poprzedniego
    własciciela?