  • 41. Data: 2016-05-18 13:15:24
    Temat: Re: ZUS sądownie ściga firmy o złe umowy
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2016-05-18 o 12:28, z pisze:

    > G... mnie obchodzi kiedy to było. Przepisy są i były jasne.

    jakie są przepisy ?? Przepisy nie uległy zmianie. Ulega zmianie
    INTERPRETACJA !! W tym jest problem. Bo przepisy trzeba interpretować i
    wydawać do nich instrukcje jak jes stosować.

    Gdyby przepisy były jasne to nie byłoby kłopotu

    > Jak się analfabeci biorą za biznes to takie są tego skutki ;-)
    > A na serio.
    > Jak się oszukiwało to trzeba ponieść konsekwencje.

    buahahahaha

    Icek

  • 42. Data: 2016-05-18 13:19:11
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Jak się analfabeci biorą za biznes to takie są tego skutki ;-)

    czyli teraz do prowadzenia DG potrzeba magistra ?

    to trzeba zmienić prawo. Przypominam prawo jest dla ludzi. A u nas jakoś
    tak na głowie to stoi

    Icek

  • 43. Data: 2016-05-18 13:53:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-18 o 13:19, Icek pisze:
    > to trzeba zmienić prawo. Przypominam prawo jest dla ludzi. A u nas jakoś
    > tak na głowie to stoi

    Nie ściemniaj tylko zatrudniaj ludzi na umowę o pracę zgodnie z prawdą,
    i prawem.
    Przyszły ciężkie czasy? Jaka szkoda. :-)
    Pracownicy mają i mieli ciężkie czasy i żadnego wyboru.
    Witaj w klubie. :-)

  • 44. Data: 2016-05-18 14:29:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-05-18 o 12:25, z pisze:

    > To co? Zbić termometr i po chorobie? :-)
    >
    > Nie karać więzieniem bo to kosztuje a delikwent nie zarabia i nie płaci
    > podatków?
    >
    > Odpowiedz na pytanie. NIE KARAĆ?

    Złodziej odpowie że nie karać, nie musisz pytać.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2016-05-18 16:37:00
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2016-05-18 o 14:29, RadoslawF pisze:

    > Złodziej odpowie że nie karać, nie musisz pytać.

    ha ha, dobre. Może zrobić taki system aby się nie opłacało ? Tu nie o
    karę chodzi a o miejsca pracy i podatki

  • 46. Data: 2016-05-18 16:38:07
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2016-05-18 o 13:53, z pisze:

> [...]
    > i prawem.
    > Przyszły ciężkie czasy? Jaka szkoda. :-)
    > Pracownicy mają i mieli ciężkie czasy i żadnego wyboru.

    tak trzymaj !! Wszystkichy na umowe o prace, zakaz zwalniania, minimalna
    krajowa 40 tys.

    Da się zrobić, tylko, że wtedy euro będzie po 44 złote zamiast 4.40

    Icek

  • 47. Data: 2016-05-18 17:23:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-18 o 16:38, Icek pisze:

    > Da się zrobić, tylko, że wtedy euro będzie po 44 złote zamiast 4.40

    Twoja śpiewka jest już niemodna od czasu jak się okazało jak budżet się
    wali bo pracownicy nie odkładają emeryturę itd...

    Teraz ci wszyscy pieniacze wolnorynkowi zamilkli.

    ZUS się sypie, demografia się sypie... a to wszystko również przez
    nadmiernie rozbuchane śmieciówki. Są miejsca gdzie się przydają ale to
    są wyjątki a w Polsce za rządów PO "optymalizacja składek" poszła na
    całość bo niby ratowali w ten sposób gospodarkę i wyratowali ;-)
    Skutki tego są złe dla pracowników, pracodawców, budżetu i podatników.

    Generalnie jestem za jak najmniejszą ilością państwa w państwie ale z tą
    cholerą trzeba walczyć gorącym żelazem ;-)

    Mogłeś wcześniej pomyśleć albo nie brać się za prowadzenie firmy bo nie
    każdy się do tego nadaje. Dobrem nie jest jak poprawność polityczna każe
    "działalność gospodarcza" sama w sobie tylko wytworzenie czegoś dla
    społeczeństwa.
    Młode wilczki. Cholera. :-)

  • 48. Data: 2016-05-18 22:51:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-05-16 o 16:37, Icek pisze:

    > ha ha, dobre. Może zrobić taki system aby się nie opłacało ? Tu nie o
    > karę chodzi a o miejsca pracy i podatki

    I tu uważam, że poniekąd trafiasz w sedno problemu. Konieczne wydatki
    powinny być zrównoważone przychodami ze składek. A tu nie dość, że
    system zbierania składek jest dziurawy, to jeszcze bezsensownie z
    systemu są wyprowadzane środki "na przyszłość".

    W mojej ocenie obecnie opłacający składki są oszukiwani przez system.
    Oszukiwani, bo płacimy podwójne składki. Jedne na nasze przyszłe
    emerytury, a drugie na emerytury obecnych emerytur. I dualizmu tego nie
    zmieni dorabianie do tego ideologii o sprawiedliwości dziejowej. Niczego
    również nie zmieni ukrywanie tego faktu poprzez dofinansowywanie ZUS-u
    poza składkami, bo te środki też pochodzą z naszych podatków.

  • 49. Data: 2016-05-18 23:32:22
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > również nie zmieni ukrywanie tego faktu poprzez dofinansowywanie ZUS-u
    > poza składkami, bo te środki też pochodzą z naszych podatków.

    Śmieszą mnie takie wywody.
    Tu się po prostu wali system.
    Trzeba powiedzieć prawdę że żadnych emerytur już nie będzie.
    Przestać pobierać i rozdawać.
    Niestety prawa nabyte trzeba szanować. Dlatego jeśli to zrobimy już to 2
    pokolenia będą się zrzucać na tych co mają prawa nabyte.

    A jeśli tego nie zrobimy to wszystkie kolejne pokolenia będą bulić jak
    za mokre zboże.
    Ten eksperyment się nie udał. Takie są fakty.

  • 50. Data: 2016-05-18 23:53:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-05-16 o 23:32, z pisze:

> [...]
    > za mokre zboże.
    > Ten eksperyment się nie udał. Takie są fakty.

    ZUS działał normalnie i wydolnie przez dziesięciolecia, dokąd nie
    zaczęto przy tym kombinować. Do końca lat 80-tych w zasadzie wszyscy
    normalnie płacili, bo większość firm była państwowa, spółdzielcza albo
    urzędami. Nikt nie kombinował.

    Jak się zaczęła prywatna inicjatywa, to skumulowała się optymalizacja
    kosztów oraz ukrywanie bezrobocia w rentach. Potem jeszcze doszedł
    pomysł z kolejnymi filarami, który de facto jest wyprowadzeniem środków
    z systemu.