  • 51. Data: 2016-05-19 00:08:31
    Temat: Re: ZUS sądownie ściga firmy o złe umowy
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > ha ha, dobre. Może zrobić taki system aby się nie opłacało ? Tu nie o
    > karę chodzi a o miejsca pracy i podatki

    I tu uważam, że poniekąd trafiasz w sedno problemu. Konieczne wydatki
    powinny być zrównoważone przychodami ze składek. A tu nie dość, że
    system zbierania składek jest dziurawy, to jeszcze bezsensownie z
    systemu są wyprowadzane środki "na przyszłość".

    W mojej ocenie obecnie opłacający składki są oszukiwani przez system.
    Oszukiwani, bo płacimy podwójne składki. Jedne na nasze przyszłe
    emerytury, a drugie na emerytury obecnych emerytur.
    ---
    To chyba za tych obiboków co po 15-latach idą na emerytury bo jak to pominąć
    to płacimy za dzisiejszych emerytów nabywając udziały w przyszłych
    emeryturach.

    I dualizmu tego nie
    zmieni dorabianie do tego ideologii o sprawiedliwości dziejowej. Niczego
    również nie zmieni ukrywanie tego faktu poprzez dofinansowywanie ZUS-u
    poza składkami, bo te środki też pochodzą z naszych podatków.
    ---
    No i najlepiej gdyby te wszystkie środki na emerytury pochodziły z naszych
    podatków. Wtedy nie byłoby, że umowa o pracę dobra a umowa o dzieło to już
    nie.

  • 52. Data: 2016-05-19 00:13:11
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    Jak się zaczęła prywatna inicjatywa, to skumulowała się optymalizacja
    kosztów oraz ukrywanie bezrobocia w rentach.
    ---
    Eeee, to ilu mamy rencistów a ilu obiboków co g...o robią a po 15-latach idą
    na emerytury ?

    Potem jeszcze doszedł
    pomysł z kolejnymi filarami, który de facto jest wyprowadzeniem środków
    z systemu.
    ---
    To są realnie ulokowane pieniądze w odróżnieniu od systemu w którym są
    wyłącznie udziały.

  • 53. Data: 2016-05-19 10:06:25
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 18.05.2016 17:23, z pisze:

    > Twoja śpiewka jest już niemodna od czasu jak się okazało jak budżet się
    > wali bo pracownicy nie odkładają emeryturę itd...
    >
    > Teraz ci wszyscy pieniacze wolnorynkowi zamilkli.

    A co tu gadać - zwijamy interesy i czekamy na dalsze konsekwencje:

    http://namzalezy.pl/maduro-upadajace-firmy-to-saboto
    wanie-gospodarki-wlascicieli-trzeba-zamknac-w-wiezie
    niu/

> [...]
    > są wyjątki a w Polsce za rządów PO "optymalizacja składek" poszła na
    > całość bo niby ratowali w ten sposób gospodarkę i wyratowali ;-)
    > Skutki tego są złe dla pracowników, pracodawców, budżetu i podatników.
    >
    > Generalnie jestem za jak najmniejszą ilością państwa w państwie ale z tą
    > cholerą trzeba walczyć gorącym żelazem ;-)
    >
    > Mogłeś wcześniej pomyśleć albo nie brać się za prowadzenie firmy bo nie
    > każdy się do tego nadaje. Dobrem nie jest jak poprawność polityczna każe
    > "działalność gospodarcza" sama w sobie tylko wytworzenie czegoś dla

    Tak towarzysze! Państwo da pracę - wredni kapitaliści niepotrzebni.
    Wystarczą etaty państwowe opłacane z dotacji unijnych.

    --
    "Socjalizm niewiele wymaga od człowieka - wymaga tylko,
    by pokochał to, czego normalny człowiek nienawidzi,

  • 54. Data: 2016-05-19 23:27:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-05-16 o 00:08, re pisze:

    > No i najlepiej gdyby te wszystkie środki na emerytury pochodziły z
    > naszych podatków. Wtedy nie byłoby, że umowa o pracę dobra a umowa o
    > dzieło to już nie.

    Skąd one będą pochodziły,to rzecz wtórna. Niech się to nazywa jak chce,
    byle po równo.