  • 1. Data: 2016-05-10 07:24:29
    Temat: Kto bedzie góra: wyborcy czy PiS-da?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No dzisiaj to mnie trafiło: jaśnie prezesunio właśnie proponuje, aby poseł wykluczony
    z klubu tracił mandat poselski. To ja jeszcze proponuję utratę mandatu za niespanie
    na wycieraczce prezesunia i za niewyprowadzanie kota prezesunia, tudzież za
    niedonoszenie żwirku.

  • 2. Data: 2016-05-10 08:21:05
    Temat: Re: Kto bedzie góra: wyborcy czy PiS-da?
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> pisze:
> [...]
    > proponuję utratę mandatu za niespanie na wycieraczce prezesunia i za
    > niewyprowadzanie kota prezesunia, tudzież za niedonoszenie żwirku.

    1) Jak rozumiem ma chodzić o przyszłych posłów wybranych na podstawie
    takich przepisów a nie zmianę w odbieraniu mandatu posła
    _w trakcie kadencji_ - ja osobiście na zmiany reguł gry
    "w trakcie meczu" jestem przeczulony.
    Jak ty w to wierzysz i się oburzasz to obstawiasz drugą kadencje PiS? ;-)
    2) Proponowany przepis rzeczywiście jest "kontrowersyjny".
    PiSowi by nie zaszkodziło wyliczyć w jakich krajach/demokracjach
    takie/podobne rozwiązania obowiązują (świat jest wielki, gdzieś mogą)
    3) Coś "w podobnym duchu" dla mnie ma sens ale wypadałoby by był to
    zapis ala "wykluczony głosami nie mniej niż 2/3 liczby posłów
    wybranych z danej listy". Wykluczony zwykłą większością głosów
    (bez wymagań co do kworum) albo _automatycznie_ po wystąpieniu z klubu
    mi się by "BARDZO nie spodobało"

    --
    A. Filip
    Gdyby każdy głupiec nosił koronę, wszyscy byliby królami.

  • 3. Data: 2016-05-10 09:46:37
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Uważam, że jakakolwiek 'dysyplina partyjna' powinna być zakazana i karalna jako czyn
    kryminalny, podobnie jak niegdyś brane 'kaucje' od posłów.
    Czym się różni dyscyplina partyjna od głosowania na cztery / sześć / osiem / 231 par
    rąk?
    To może lepiej dać prezesuniowi (temu czy innemu) "złoty mandat", a reszta niech
    spie.....a??
    Nie zauważyłeś, jak i Tusk i Kaczyński stawali na łbach, żeby "ich" posłowie nie byli
    niezależni finansowo, jak zmuszali do zostawania zawodowymi posłami, żeby taki jeden
    z drugim posieł miał betonową ścianę po niepodporządkowaniu się "wodzowi"??

    -----
> [...]
    "wykluczony głosami nie mniej niż 2/3 liczby posłów wybranych z danej listy".
    Wykluczony zwykłą większością głosów albo _automatycznie_ po wystąpieniu z klubu mi
    się by "BARDZO nie spodobało"

  • 4. Data: 2016-05-10 09:56:54
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

> [...]
    > zawodowymi posłami, żeby taki jeden z drugim posieł miał betonową
    > ścianę po niepodporządkowaniu się "wodzowi"??

    To jest grupa _prawo_ . Do dyskusji o politycznej celowości nowych praw
    szczególnie bez ich dokładniejszego zacytowania powinna służyć grupa

    Wysil się choć trochę by udawać że piszesz zgodnie z tematem/celem grupy
    a nie prowadzisz polityczną agitacje "gdzie popadnie". To naprawdę nie
    jest aż tak trudne *leniu* :-)

    --
    A. Filip
    Niedobrze, kiedy pies posmakuje rzemienia. (Przysłowie greckie)

  • 5. Data: 2016-05-10 10:18:32
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mowa o prawie wyborczym.

    -----

  • 6. Data: 2016-05-10 10:27:23
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    > Mowa o prawie wyborczym.

    Czy według ciebie _każda_ dyskusja o naturalnym prawie do życia od
    samego poczęcia będzie na temat w tej grupie? :-)

    --
    A. Filip
    Nie naprawiaj statku na środku rzeki. (Przysłowie chińskie)

  • 7. Data: 2016-05-10 10:49:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ta akurat tak.
    Znasz słowo 'lawmaker'?

    -----

  • 8. Data: 2016-05-10 14:48:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości
> [...]
    >To ja jeszcze proponuję utratę mandatu za niespanie na wycieraczce
    >prezesunia i za niewyprowadzanie kota prezesunia, tudzież za

    No wiesz - w sumie, to obecnie, glosujesz bardziej na partie, niz na
    posla.
    Czy wiec jest zasadne, aby posel partie zmienial ?

    Tylko tak sie zastanawiam ... czy tu o dobra zmiane chodzi, czy o
    kolejna utarczke z TK.
    Bo tak wprost to Konstytucja nie okresla, ze posel jest niezalezny od
    swojej macierzystej partii..

    J.

  • 9. Data: 2016-05-10 14:50:20
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > kolejna utarczke z TK.
    > Bo tak wprost to Konstytucja nie okresla, ze posel jest niezalezny od

    W interpretacji TK (PO) określa to (niemal) z pewnością.

    --
    A. Filip
    W małżeństwie nikt nie mówi prawdy, przed przyjaciółmi nikt nie kłamie.

  • 10. Data: 2016-05-10 18:09:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > wybranych z danej listy". Wykluczony zwykłą większością głosów
    > (bez wymagań co do kworum) albo _automatycznie_ po wystąpieniu z

    No to trzeba bedzie szybko reagowac i od razu wywalic pierwszego.
    A zaraz potem wywalic tych, co sie odwazyli nie zaglosowac za
    wywaleniem, to juz nastepnych odwaznych nie bedzie :-)

    Chyba ze glosowanie obowiazkowo tajne.

    J.