  • 1. Data: 2016-05-11 14:22:55
    Temat: ZUS sądownie ściga firmy o złe umowy
    Od: m...@g...com

    Podobno od kilku miesięcy sądy pracy są zasypywane pozwami ZUSu przeciwko firmom o
    złe umowy na rzecz pracowników. Zamiast zleceń ludzie latami dostawali umowy o dzieło
    -więc firmy nie odprowadzały składek na ZUS -teraz sądy masowo orzekają na rzecz tych
    pracowników (i ZUSu o zaległe składki) Przypadek firmy jaka znam: kilka tysięcy
    pracowników usług czystości i ochrony przez dziesiątki lat na "dziełach". Firma po
    kilku przegranych przed sądem odwołaniach od wyroków pierwszej instancji właśnie
    ogłasza upadłość.
    Znacie skalę zjawiska?

  • 2. Data: 2016-05-11 14:36:08
    Temat: Re: ZUS sądownie ściga firmy o złe umowy
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 11 maja 2016 14:22:57 UTC+2 użytkownik m...@g...com napisał:
> [...]
    kilku przegranych przed sądem odwołaniach od wyroków pierwszej instancji właśnie

    Upadłość czyli: na szkodę i państwa i pracowników, bo ZUS czyli Państwo mimo że ma
    pierwszeństwo w odzyskaniu należności a pracownicy dopiero później to i tak nic po
    upadłości nie dostanie. Firma zrobi sobie markę "bis" i będzie działać dalej. O co
    chodzi? Dramatyczna próba napełnienia pustej kasy ZUSu?

  • 3. Data: 2016-05-11 14:38:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-11 o 14:22, m...@g...com pisze:
> [...]
    kilku przegranych przed sądem odwołaniach od wyroków pierwszej instancji właśnie

    Cieszy mnie że przynajmniej ZUS coś może. Jak pracownik próbuje walczyć
    o swoje czy przez Inspekcje Pracy czy Sąd Pracy to zwykle g... dostaje.
    Dobrze tak oszustom.

  • 4. Data: 2016-05-11 14:42:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-11 o 14:36, m...@g...com pisze:
> [...]
    upadłości nie dostanie. Firma zrobi sobie markę "bis" i będzie działać dalej. O co
    chodzi? Dramatyczna próba napełnienia pustej kasy ZUSu?

    Jak się przez wiele lat łamało prawo to trzeba teraz ponieść tego
    konsekwencje. Oprócz wydawałoby się złego pogrążenia firmy jest jeszcze
    aspekt prewencyjny.
    Uczciwi przedsiębiorcy już dawno narzekają na konkurencję zaniżającą
    ceny przez nie płacenie składek.

  • 5. Data: 2016-05-11 20:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m...@g...com ...

> [...]
    > dopiero później to i tak nic po upadłości nie dostanie. Firma zrobi
    > sobie markę "bis" i będzie działać dalej. O co chodzi? Dramatyczna

    To troche tak, jakbys twierdził, ze nie ma co ludzi wsadzac do wiezienia bo
    wtedy nie pracuja normalnie i nie płacą ZUS...

  • 6. Data: 2016-05-11 20:33:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 11.05.2016 14:36, m...@g...com wrote:
> [...]
    upadłości nie dostanie. Firma zrobi sobie markę "bis" i będzie działać dalej. O co
    chodzi? Dramatyczna próba napełnienia pustej kasy ZUSu?

    I bardzo dobrze że ściga. Zły to może być ZUS sam z siebie (choć nie ma
    pomysłu co z tym zrobić). A jeszcze gorsze jest tolerowanie, że jedni
    nie płacą, drugim się zakłada specjalne strefy ekonomiczne a największym
    wręcz dopłaca do pra^H^H^H niewolników.

    Ogólnie powinno być tak, że wszyscy płacą podatki (i zusy, które są
    defacto podatkami na tych samych zasadach)

    Shrek.

  • 7. Data: 2016-05-11 20:37:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-05-16 o 14:36, m...@g...com pisze:

> [...]
    > dopiero później to i tak nic po upadłości nie dostanie. Firma zrobi
    > sobie markę "bis" i będzie działać dalej. O co chodzi? Dramatyczna

    Tylko słabym ogniwem w tym wypadku jest osobista odpowiedzialność za
    długi przez członków zarządu.

  • 8. Data: 2016-05-12 01:33:54
    Od: grzech <g...@g...pl>

> [...]
    > "dziełach". Firma po kilku przegranych przed sądem odwołaniach od
    > wyroków pierwszej instancji właśnie ogłasza upadłość. Znacie skalę

    Proceder polegał na czym innym. Do przedsiębiorcy zgłaszał się szef
    firmy Krzak i proponował obniżenie kosztów pracy. Obniżenie kosztów
    polegało na tym, że prezes Firmy krzak "zatrudniał" pracowników
    przedsiębiorcy. Podpisywano stosowne umowy i nagle pracownik
    przedsiębiorcy stawał się pracownikiem firmy Krzak, mimo że nic się nie
    zmieniało w jego obowiązkach i miejscu pracy. Firma Krzak nie płaciła
    składek ZUS i tym obniżała koszty. Sądy pracy uznają takie umowy za
    nieważne i żądają zapłacenia zaległych składek od przedsiębiorcy. I
    bardzo dobrze.

  • 9. Data: 2016-05-12 09:22:10
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Naliczała i nie odprowadzała, czy składki były nienależne od zawartych umów?

    -----

  • 10. Data: 2016-05-12 10:38:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż n...@d...spamerow ...

    > Naliczała i nie odprowadzała, czy składki były nienależne od zawartych
    > umów?

    Jak zapewne wiesz - nie liczy sie nazwa umowy tylko jej faktyczny
    charakter.
    To ze czyszczenie kibla nazwiesz umowa o dzieło nic jeszcze nie znaczy.