  • 31. Data: 2016-05-13 22:02:33
    Temat: Re: ZUS sądownie ściga firmy o złe umowy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-05-16 o 20:21, re pisze:

    > Nie, emerytury powinny być finansowane podatków powszechnych, by
    > "wszyscy równo płacili". Umowy o dzieło są prostym sposobem
    > optymalizacji. Pracodawca może dzisiaj tak przeorganizować pracę by
    > naprawdę mogła być wykonywana w formie umów o dzieło. Umowy takie mogą
    > nie tylko ograniczać obciążenia na składki emerytalne ale także normalny
    > podatek dochodowy przez zastosowanie 50% kosztu uzyskania przychodu.

    Z podatku, to akurat też nie będzie po równo. Moim zdaniem w Polsce mamy
    dwa problemy w systemie ochrony zdrowia i emerytalnym. Po pierwsze
    nieadekwatne jest tak silne uzależnienie wpłacanych składek od dochodów.
    Prawdopodobieństwo zachorowania przez prezesa z dochodem 100.000 zł/m-c
    nie jest szczególnie większe od sprzątaczki zarabiającej 1.600 zł/m-c.
    Gdyby to spłaszczono, nie byłoby sensu kombinować.

    Po drugie płacąc składki "kupujemy kota w worku". Nikt nie jest w stanie
    nam powiedzieć, co za to dostaniemy. Nie da się nic zaplanować. Dziś
    mamy w pakiecie jakieś tam leki,które znikają, a pojawiają się inne.
    Opieram się na opiniach obiegowych w mediach. Ale te opinie powodują,ze
    nie może się rozwinąć rynek dodatkowych ubezpieczeń, bo co chwilę ktoś
    kombinuje przy systemie.

    Dodatkowo tylko idiota mógł wpaść na to, by z systemu i tak ledwie co
    działającego wypompowywać kasę do kolejnych filarów.

  • 32. Data: 2016-05-13 22:41:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "z"

> [...]
    > nie tylko ograniczać obciążenia na składki emerytalne ale także normalny
    > podatek dochodowy przez zastosowanie 50% kosztu uzyskania przychodu.

    Napisałeś jak chciałbyś żeby było.

    Ja napisałem jakie jest obecne prawo. Jak tu napisano sądy tak właśnie
    zasądzają.
    ---
    Napisałem jaka optymalizacja jest praktykowana, zupełnie legalna i nie do
    podważenia w sądzie. Wystarczy tak to zrobić.

  • 33. Data: 2016-05-13 23:04:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

> [...]

    nie jest szczególnie większe od sprzątaczki zarabiającej 1.600 zł/m-c.
    Gdyby to spłaszczono, nie byłoby sensu kombinować.
    Ale co to ma do wiatraka ? Na zachorowanie robi się 1/16 etatu. Tu chodzi o
    to, by różne formy zatrudnienia nie różnicowały obywateli jak chodzi o
    emerytury. Jeśli oczywiście chce się te emerytury w ogóle dawać.

[...]
    No nie wiem co tu debatować. Nie ma żadnych składek tylko co najwyżej
    udziały. Ktoś kto więcej zarobił, zapewne więcej dostanie, choć są przypadki
    obiboków dostających uprawnienia emerytalne po 15 latach pracy, po prostu
    dostali takie udziały bez zarabiania. Wiadomo inaczej finansowane, ale to
    nie zmienia niczego. Po co rynek dodatkowych ubezpieczeń dla ludzie którzy
    świadomi są i których stać i którzy mogą równie dobrze zainwestować te
    pieniądze zamiast topić w ubezpieczeniu ?

    Dodatkowo tylko idiota mógł wpaść na to, by z systemu i tak ledwie co
    działającego wypompowywać kasę do kolejnych filarów.
    ---
    Ale, że ja muszę powierzać komuś swoje pieniądze by mi je przesrał i liczyć
    na to, że w przyszłości ktoś się nade mną zlituje ? To wolę do kolejnych
    filarów. Z czystej uczciwości powinienem móc sobie gdzieś je lokować by mi
    nie przesrali i bym nie musiał liczyć, że ktoś się zlituje.

  • 34. Data: 2016-05-15 10:29:03
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Gdyby wszystko spłaszczono, 1/3 populacji nie miałaby gdzie mieszkać i umarłaby z
    głodu.
    Lub rozerwała końmi (kosami, piłami) bogatych.

    Do tego zauważ, że sprzątaczka sama sobie swojego wynagrodzenia nie przyznaje, a
    prezesi często-gęsto tak, przy czym za "pracę" lub efekty wielu (Staszków, co chcieli
    spróbować sił w biznesie) z nich to oni powinni dopłacać.

    Zastanów się przykładowo nad nakładem pracy sędziego, asystenta sędziego, pracownika
    sekretariatu - czy naprawdę kształtuje się jak 10:7:2:1 ?
    I podchwytliwe pytanie: który z nich bardziej odpowiada?

    -----

  • 35. Data: 2016-05-18 10:57:42
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2016-05-11 o 14:42, z pisze:

    > Jak się przez wiele lat łamało prawo to trzeba teraz ponieść tego
    > konsekwencje. Oprócz wydawałoby się złego pogrążenia firmy jest jeszcze
    > aspekt prewencyjny.
    > Uczciwi przedsiębiorcy już dawno narzekają na konkurencję zaniżającą
    > ceny przez nie płacenie składek.

    ale to konsekwencje poniesie skarb państwa a nie przedsiębiorca.

    Icek

  • 36. Data: 2016-05-18 10:58:39
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2016-05-11 o 14:38, z pisze:

    > Cieszy mnie że przynajmniej ZUS coś może. Jak pracownik próbuje walczyć
    > o swoje czy przez Inspekcje Pracy czy Sąd Pracy to zwykle g... dostaje.
    > Dobrze tak oszustom.

    tak pod warunkiem, że ZUS kontrolowałby to tu i teraz a nie 5 lat wstecz.

    Jak zamówię fachowca do złożenia regału z IKEA to jest umowa o pracę,
    zlecenie czy jednak umowa o dzieło ?

    Icek

  • 37. Data: 2016-05-18 11:10:47
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2016-05-12 o 17:17, z pisze:

    > Jeśli ta czynność jest wykonywana ciągle, przez okres, jest powtarzalna
    > a umowa o dzieło służy tylko uniknięciu składek to powinna być
    > zamieniona na u mowę o pracę.
    > Sama czynność nie wystarczy żeby stwierdzić czy umowa została
    > zastosowana prawidłowo. Ważne jest otoczenie, charakter, warunki,
    > kontekst... czy jak tam sobie to nazwiesz.

    ale co to znaczy ciągle ? Ja mam przykład, że dałem zarobić komuś. na
    przestrzeni 3 lat dałem jej 3 umowy o dzieło (raz na rok). Miała
    spakować zestaw segregatorów, przetransportować do magazynu, poskładać
    regały, opisać segregatory w magazynie (około 500 sztuk segregatorów) i
    wprowadzić do bazy danych ich lokalizację i zawartość. Całość wykonywała
    bez nadzoru, własnym transportem a liczył się efekt wykonany. Przed
    przystąpieniem do wykonania dostała palety z segregatorami w jednej
    lokalizacji. Zajęło jej to około 1 weekendu przy czym cena uzależniona
    była od efektu (płacone za wykonanie konkretnego celu, nie za
    dupogodziny), ustalona za osiągnięty cel, jasno określona przed
    rozpoczęciem wykonywania dzieła. Do tego aby wykonać zatrudniła (to
    chyba za dużo powiedziane bo pomagał jej chłopak) sobie jakiegoś
    pomocnika. Za całość dostała 2.5k brutto. Na co dzień pracuje na UoP w
    jakiejś firmie na cały etat.

    Wg ZUS to jest umowa zlecenie.

    Icek

  • 38. Data: 2016-05-18 11:12:27
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Jeśli ta czynność jest wykonywana ciągle, przez okres, jest powtarzalna
    > a umowa o dzieło służy tylko uniknięciu składek to powinna być
    > zamieniona na u mowę o pracę.

    wg ZUS gdy dam komuś umowę o dzieło 3 razy w okresie 3 lat (raz na rok)
    to też jest powtarzalna i okresowa

    Icek

  • 39. Data: 2016-05-18 12:25:37
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-18 o 10:57, Icek pisze:

    > ale to konsekwencje poniesie skarb państwa a nie przedsiębiorca.

    To co? Zbić termometr i po chorobie? :-)

    Nie karać więzieniem bo to kosztuje a delikwent nie zarabia i nie płaci
    podatków?

    Odpowiedz na pytanie. NIE KARAĆ?

  • 40. Data: 2016-05-18 12:28:31

    W dniu 2016-05-18 o 10:58, Icek pisze:

    > tak pod warunkiem, że ZUS kontrolowałby to tu i teraz a nie 5 lat wstecz.

    G... mnie obchodzi kiedy to było. Przepisy są i były jasne.
    Jak się analfabeci biorą za biznes to takie są tego skutki ;-)
    A na serio.
    Jak się oszukiwało to trzeba ponieść konsekwencje.