  • 61. Data: 2017-05-23 21:20:10
    Temat: Re: Z jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5923561c$0$15197$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 22-05-17 o 23:03, 007 pisze:

    >No właśnie owo "torturowanie", to 231 kk. Tylko trzeba by było przed
    >napisaniem posta przeczytać i zrozumieć :-) Musisz zrozumieć, że
    >czasem
    >ustawodawca nie wymyśla modus operandi na każdy czyn i trzeba troszkę
    >wyobraźni.

    A to akurat takie sobie zdanie.
    Bo potem policja/prokurator ma mozliwosc dopasowania/nagiecia i
    skazania obywatela, a obywatel nie wie, co wolno, a czego nie.

    Wiec tu jestem za w miare szczegolowym opisem ... ale trzeba przyznac,
    ze to ma tez wady - potem trzeba szukac paragrafu na jakies "kradzieze
    impulsow", "kradziez nieruchomosci", "wlamanie elektroniczne" itp ...

    J.

  • 62. Data: 2017-05-23 21:37:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-05-17 o 21:20, J.F. pisze:

> [...]
    > ze to ma tez wady - potem trzeba szukac paragrafu na jakies "kradzieze
    > impulsow", "kradziez nieruchomosci", "wlamanie elektroniczne" itp ...

    Nie zgadzam się z Tobą. Właśnie jakie nadmierne uszczegóławianie daje
    pole do popisu kombinatorstwu. Bo wystarczy wykazanie braku jednego
    znamienia, byś nie mógł skazać sprawcy. Przepis o przekroczeniu
    uprawnień jest relatywnie prosty. Ustawa określa, kiedy i jak masz użyć
    Środków Przymusu.

  • 63. Data: 2017-05-23 21:46:43
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...

    > Zajrzec nie wystarczy, trzeba przeczytac szczegolowo i troche
    > zapamietac.
    >
    > Np szukamy "torturuje" ... no jest, ale nie na temat.
    >
    > Poza tym 247.1 to 5 lat, 247.2 ... no ciekaw jestem, czy sie stosuje,
    > 155 tez tylko 5 lat - a u nas sie nie sumuje, 231.1 tylko 3, a tu
    > Filip ma IMO racje - nalezaloby potraktowac jako pobicie z uzyciem
    > niebezpiecznego narzedzia i skutkiem smiertelny, za co grozi 10 lat.

    A ile on może realnie dostać operator paralizatora bez "zawodowej
    solidarności" i bez "polowania na czarownice"? IMHO w okolicach *góra*
    5 lat a znając tradycję bezprawia i niesprawiedliwości przy karaniu
    policjantów pewnie [...] wykpi się niżej.

    Policyjny zabójca Przemka Czai [Słupsk 1998] dostał 6 lat (odsiedział 3)
    za pobicie ze skutkiem śmiertelnym [1] tyle że już po tym jak
    się [...] "doczołgał" do preferencyjnej policyjnej emerytury.

    > Takis madry, a przeoczyles 246.
    > I mamy nasze 10 lat :-)

    Na oko jako zarzut *główny* (tylko na podstawie filmu) pasuje KK246 [2]
    do toaletowego oprawcy paralizatorem a KK247.3 [3] do pozostałych trzech
    "policjantów" w toalecie wraz z dyscyplinarnym wywaleniem z policji.

    [1] https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamieszki_w_S%C5%82ups
    ku_%281998%29
    [2] http://prawo.money.pl/kodeks/karny/czesc-szczegolna/
    rozdzial-xxx-przestepstwa-przeciwko-wymiarowi-sprawi
    edliwosci/art-246
    [3] http://prawo.money.pl/kodeks/karny/czesc-szczegolna/
    rozdzial-xxx-przestepstwa-przeciwko-wymiarowi-sprawi
    edliwosci/art-247

    --
    A. Filip

  • 64. Data: 2017-05-24 00:32:54
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-23 o 21:09, J.F. pisze:
> [...]
    > ma IMO racje - nalezaloby potraktowac jako pobicie z uzyciem
    > niebezpiecznego narzedzia i skutkiem smiertelny, za co grozi 10 lat.

    Zakładam, że nie robiono mu kuku w celu wymuszenia na nim zeznań, bo
    IMHO nie było takiej potrzeby. Był poszukiwany, postanowienie o
    przedstawieniu zarzutów było wydane, a przesłuchanie i przedstawienie
    zarzutów to robota dla prokuratora, a nie funkcjuszów z prewencji.
    Bardziej prawdopodobne że wzięto na nim odwet za to, że się stawiał i
    może pyskował. Natomiast jeśli w celu wymuszenia zeznań, to 246 ma jak
    najbardziej zastosowanie.

    --
    Sonn

  • 65. Data: 2017-05-24 00:35:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-05-17 o 00:32, Sonn pisze:

> [...]
    > Bardziej prawdopodobne że wzięto na nim odwet za to, że się stawiał i
    > może pyskował. Natomiast jeśli w celu wymuszenia zeznań, to 246 ma jak

    Podejrzany nie składa zeznań, tylko wyjaśnienia.

  • 66. Data: 2017-05-24 01:51:51
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Podejrzany nie składa zeznań, tylko wyjaśnienia.

    Fakt.

    --
    Sonn

  • 67. Data: 2017-05-24 11:56:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 23-05-17 o 21:20, J.F. pisze:

> [...]
    >znamienia, byś nie mógł skazać sprawcy. Przepis o przekroczeniu
    >uprawnień jest relatywnie prosty. Ustawa określa, kiedy i jak masz

    A kare przewiduje ? Czy za "przekroczenie uprawnien" ... a to z kolei
    jeden worek na wszystko.

    No i ... nie wpadles we wlasny protest ?
    Jak pobija noga od krzesla czy ksiazka telofoniczna, to przeciez nie
    byl zaden srodek przymusu :-)

    J.

  • 68. Data: 2017-05-24 16:56:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-05-17 o 11:56, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A kare przewiduje ? Czy za "przekroczenie uprawnien" ... a to z kolei
    > jeden worek na wszystko.

    No właśnie jeden. Czemu miały by być osobne przepisy?

    > No i ... nie wpadles we wlasny protest ?
    > Jak pobija noga od krzesla czy ksiazka telofoniczna, to przeciez nie byl
    > zaden srodek przymusu :-)

    Ale policjant ma obowiązek stosować środki przymusu opisane w ustawie.
    Oczywiście, pewnie dałoby się jakieś scenariusze uzasadniające użycie
    innych wymyślić, ale to na pewno będą wyjątki.

  • 69. Data: 2017-05-24 17:10:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 24-05-17 o 11:56, J.F. pisze:

    >No właśnie jeden. Czemu miały by być osobne przepisy?

    Przekroczenie przepisow pojecie szerokie. Godne kary od upomnienia do
    25 lat czy wiecej.
    Chcesz wszystko do jednego worka ?

    >Ale policjant ma obowiązek stosować środki przymusu opisane w
    >ustawie.

    Zabraklo mi slowa "tylko".

    Ale uscislijmy - jak wali podejrzanego ksiaska telefoniczna, to to
    jest stosowanie srodka przymusu, czy nie jest ?

    I wrocilo kombinowanie :-)

    >Oczywiście, pewnie dałoby się jakieś scenariusze uzasadniające użycie
    >innych wymyślić, ale to na pewno będą wyjątki.

    A czy ustawa przewiduje wyjatki ?
    Czy taka uzasadniona pomyslowosc, to jednak bezwarunkowo karalne :-)

    J.

  • 70. Data: 2017-05-24 19:50:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-05-17 o 17:10, J.F. pisze:

    > Przekroczenie przepisow pojecie szerokie. Godne kary od upomnienia do 25
    > lat czy wiecej.
    > Chcesz wszystko do jednego worka ?

    Jakie znaczenie ma to, co ja chcę? Tak obecnie ustawił to ustawodawca.
    Masz jeszcze odpowiedzialność dyscyplinarną w mniej ważnych sprawach.

    > Zabraklo mi slowa "tylko".

    Te inne nie ą środkami przymusu bezpośredniego po prostu.

    > Ale uscislijmy - jak wali podejrzanego ksiaska telefoniczna, to to jest
    > stosowanie srodka przymusu, czy nie jest ?

    A masz w ustawie taki środek?

    > I wrocilo kombinowanie :-)

    Ty próbujesz kombinować.

    > A czy ustawa przewiduje wyjatki ?
    > Czy taka uzasadniona pomyslowosc, to jednak bezwarunkowo karalne :-)

    Tak, przewiduje te wyjątki kodeks karny. Nie każde naruszenie prawa
    stanowi czyn zabroniony. Poczytaj część ogólną :-)