  • 1. Data: 2010-03-26 07:49:18
    Temat: Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy z komisem
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    W dniu 01.03.2010 zakupiłem samochód w komisie samochodowym. Jestem
    osobą fizyczną, nie przedsiębiorcą. Została wystawiona FV marża oraz
    przekazana umowa między Komisantem i Komitentem.
    Samochód był sprowadzony z zagranicy, niezarejestrowany i bez
    ważnego ubezpieczenia.
    Samochód został zarejestrowany najszybciej jak się dało tj. w dniu
    04.03.2010, ubezpieczony i odebrany z komisu.
    W dniu 04.03.2010 dokonałem pierwszej jazdy próbnej i stwierdziłem
    usterkę w postaci nie załączania się 4 (ostatniego biegu) w
    automatycznej skrzyni biegów (są tylko 3 biegi do przodu).
    Próbowałem naprawiać samochód na własną rękę (wiadomo, każde auto
    używane wymaga odpowiednich nakładów i nie chciałem robić problemu).
    Niestety nikt się nie chce podjąć, problemem jest błąd elektryczny,
    brak powszechnej dokumentacji auta co wymusza rozebranie prawie
    całego samochodu i zmierzenie napięcia na każdym z przewodów.

    Nie chodzi tu już o pieniądze na naprawę ale brak czasu na
    przestawianie auta do kolejnych serwisów i usłyszeniu - niestety nie
    jesteśmy w stanie zdiagnozować, zbyt wiele punktów do sprawdzenie
    etc.

    jestem zdecydowany na odstąpienie od umowy (pomimo poniesienia
    dodatkowych nakładów) lub naprawę na koszt sprzedawcy (o ile okaże
    się to skuteczne w odpowiednio krótkim czasie bo muszę czymś
    jeździć).

    Szukam wzoru pisma z odpowiednio sformułowanym roszczeniem do komisu
    lub odpłatnej pomocy prawnika najchętniej południowa część W-wy
    (proszę o podanie telefonu lub priva)

  • 2. Data: 2010-03-26 13:54:28
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Auto" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > dodatkowych nakładów) lub naprawę na koszt sprzedawcy (o ile okaże
    > się to skuteczne w odpowiednio krótkim czasie bo muszę czymś

    Pytanie pomocnicze: Czy w umowie, którą podpisałeś jest zapis, że zapoznałeś
    się ze stanem technicznym pojazdu?

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2010-03-26 14:00:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 26-03-2010 08:49, Auto pisze:
> [...]
    > 04.03.2010, ubezpieczony i odebrany z komisu.
    > W dniu 04.03.2010 dokonałem pierwszej jazdy próbnej i stwierdziłem

    Zaraz, zaraz, jazdę próbna odbyłeś PO zakupie?

    A w weekendy dla rozrywki strzelasz sobie to w lewą stopę to w prawą
    zapewne.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2010-03-26 15:18:27
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Auto" <m...@w...pl> wrote in message
    > jestem zdecydowany na odstąpienie od umowy

    na jakiej podstawie?

    >(pomimo poniesienia
    > dodatkowych nakładów) lub naprawę na koszt sprzedawcy

    jw.

  • 5. Data: 2010-03-26 16:13:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Auto" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie pomocnicze: Czy w umowie, którą podpisałeś jest zapis, że
    > zapoznałeś się ze stanem technicznym pojazdu?

    A co taki zapis zmienia? Przecież on jest tak naparwdę bez znaczenia
    prawnego. Brak niczym nie skutkuje. Wpisanie nic nie zmienia.

  • 6. Data: 2010-03-26 16:47:37
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-26 17:13, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > A co taki zapis zmienia? Przecież on jest tak naparwdę bez znaczenia
    > prawnego. Brak niczym nie skutkuje. Wpisanie nic nie zmienia.

    To w jaki sposób udowodni że nie wiedział o niesprawności pojazdu
    w sytuacji kiedy sam bez przymusu podpisał dokument w którym jest
    zawarte oświadczenie że stan techniczny pojazdu zna ?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-03-31 13:11:11
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Proponuję co niektorym z Was zabierać głos na grupie gotowanie lub spalanie
    mojego samochodu - te do niczego nie zobowiązują - jedna łyżeczka soli
    więcej lub przekłamanie o litr nie robi różnicy.

    Pytanie było bardzo konkretne
    Sprawa zostala załatwiona pozytywnie, usunięto usterki a gdyby nie udalo się
    ich usunąć przysługiwało prawo zwrotu.
    patrz ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej. Można reklamować rzecz w ciągu 2 miesięcy o stwierdzeniu
    niezgodności towaru konsumpcyjnego z
    umową w okresie rękojmi.