  • 1. Data: 2010-03-26 08:53:49
    Temat: uwierzyli złodziejowi, posadzili niewinnego
    Od: Jedrek <t...@a...pl>

    http://www.tvn24.pl/-1,1649447,0,1,uwierzyli-zlodzie
    jowi--posadzili-niewinnego,wiadomosc.html

    Załóżmy, że przygotowujesz się do wyjścia do pracy/uczelni/spotkania o
    pracę, nagle słyszysz pukanie do drzwi. Otwierasz, a tutuj policjanci
    pytają czy pan... ty mówisz, że tak, słucham. Oni jest pan aresztowany,
    mamy pana dowieźć do aresztu celem wykonania karty. Ty wielkie oczy. Nie
    bardzo wiesz o co chodzi. Pierwszy raz masz do czynienia z prawem. Nie
    masz czasu na obronę, bo musisz natychmiast wyjść z policjantami.

    Nasuwa mi się pytanie:
    Jak zabezpieczyć się przed takim zdarzeniem? Czy w ogólem można się
    zabezieczyć. Przecież nasze dane posiadają w banku, uczelni wyższej,
    pracy, przychodni lekarskiej, wypożyczalni DVD, klubie fitnes/siłowni, itd.

    Jędrek

  • 2. Data: 2010-03-26 09:36:36
    Temat: Re: uwierzyli złodziejowi, posadzili niewinnego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jedrek pisze:
    > http://www.tvn24.pl/-1,1649447,0,1,uwierzyli-zlodzie
    jowi--posadzili-niewinnego,wiadomosc.html

    "- W sytuacji, gdy wraca do nas taka "zwrotka" a w protokole jest podany
    ten adres, to możemy uznać to za doręczone."

    I to jest właśnie to prawo do d*py, o którym tu nieraz pisałem. Zarówno
    w postępowaniu karnym, jak i cywilnym, sąd powinien z urzędu sprawdzać w
    takim przypadku adres zameldowania.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-03-26 09:49:36
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jedrek pisze:
    [..]
    > Jak zabezpieczyć się przed takim zdarzeniem? Czy w ogólem można [..]

    Nie można.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 4. Data: 2010-03-26 10:13:30
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 26 Mar, 10:36, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > I to jest właśnie to prawo do d*py, o którym tu nieraz pisałem. Zarówno
    > w postępowaniu karnym, jak i cywilnym, sąd powinien z urzędu sprawdzać w

    A mi sie wydawalo ze policjansi powinni nalezycie wykonywac swoje
    obowiazki. A uwierzenie na piekne oczy takie nie jest.

  • 5. Data: 2010-03-26 10:24:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > A mi sie wydawalo ze policjansi powinni nalezycie wykonywac swoje
    > obowiazki. A uwierzenie na piekne oczy takie nie jest.

    Czyli łapiąc złodzieja w Gdańsku powinni pojechać z nim do domu do
    Krakowa, aby zobaczyć, czy tam faktycznie mieszka? Może i racja.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-03-26 10:39:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (26.03.2010 11:24), Liwiusz wrote:

    > Czyli łapiąc złodzieja w Gdańsku powinni pojechać z nim do domu do
    > Krakowa, aby zobaczyć, czy tam faktycznie mieszka? Może i racja.

    Mogli mu zrobić zdjęcie i wysłać do Krakowa żeby zweryfikowali (np.
    pytając się sąsiadów).

    p. m.

  • 7. Data: 2010-03-26 13:34:22
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 26 Mar, 11:24, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Czyli łapiąc złodzieja w Gdańsku powinni pojechać z nim do domu do
    > Krakowa, aby zobaczyć, czy tam faktycznie mieszka? Może i racja.

    Są prostsze metody. Cytując z artykułu "Bo danych w jego dokumentach
    nie potwierdzili - nawet o nie nie poprosili."

    --
    Regards
    Matt

  • 8. Data: 2010-03-26 14:01:19
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-26 14:34, Użytkownik Matt napisał:

    > Są prostsze metody. Cytując z artykułu "Bo danych w jego dokumentach
    > nie potwierdzili - nawet o nie nie poprosili."

    Jak rozumiem powiedział że nie posiada przy sobie.
    Od lat policjant na służbie powinien nosić tzw. terminal który
    służy do weryfikacji tożsamości. Wklepują podane dane osobowe
    oraz adres zameldowania i za moment mają potwierdzenie lub nie.
    Jeśli nie ma potwierdzenia biorą typa na posterunek i sprawdzają
    jeszcze raz. Nie powinni go wypuszczać przed potwierdzeniem jego
    tożsamości. A doprowadzenie w celu ustalenia tożsamości nie jest
    aresztowaniem.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-03-26 14:20:53
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@X...irc.pl>

    RadoslawF <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > jeszcze raz. Nie powinni go wypuszczać przed potwierdzeniem jego
    > tożsamości. A doprowadzenie w celu ustalenia tożsamości nie jest

    No ale on przecież podał poprawne dane :) więc w czym by to pomogło ?

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 10. Data: 2010-03-26 14:48:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    RadoslawF <r...@w...pl> writes:

> [...]
    > służy do weryfikacji tożsamości. Wklepują podane dane osobowe
    > oraz adres zameldowania i za moment mają potwierdzenie lub nie.

    I co to pomoze, jesli ktos poda dane PRAWDZIWE, ale CUDZE?

    MJ