  • 1. Data: 2010-03-25 20:48:16
    Temat: Umowa telefoniczna zawarta przez osobę niepełnoletnią
    Od: sash668 <s...@g...com>

    Witam,

    Po krótce przedstawię o co chodzi. Kobieta zawarła umowę z operatorem
    sieci komórkowej na usługę telefoniczną typu MIX. Później w ramach
    promocji drugą na telefon również w MIX. Drugi telefon dostało jej
    dziecko (niepełnoletnie, ~16 lat). Nie wiem szczerze mówiąc dokładnie
    czy to do dziecka zadzwoniła infolinka czy ono do niej. Raczej to
    pierwsze, chodziło o zmianę MIXa na zwykły abonament. Dziecko podało
    dane matki, data urodzenia, miejsce zamieszkania itp z tego co wiem
    nie podało jedynie nr abonenta. Wszystko bez zgody i wiedzy matki.
    Dowiedziała się o tym dopiero gdy dziecko nadzwoniło na kilkaset zł i
    operator zablokował tel (dziecko poinformowało o blokadzie). Kobieta
    dopiero zadzwoniła do operatora dowiedziała się, co się stało i
    zażądała przywrócenia planu taryfowego MIX (co zostało zrobione w
    przeciągu 24h).

    Teraz pytanie czy taka umowa została zawarta poprawnie, mam głównie na
    myśli sposób autentykacji osoby. Brak formy papierowej akurat niczego
    nie tłumaczy - nie zawsze ona jest potrzebna.

    Czy jest jakikolwiek sposób udowodnienia tego, że nie było to zrobione
    zgonie z prawem? Z informacji od rzecznika praw konsumenta który
    kontaktował się z operatorem wynika, że żeby było możliwe zawarcie
    takiej umowy musi być podany koda abonenta - czy tak było czy nie może
    pokazać tylko nagrana rozmowa tel. której operator nie chce
    przedstawić. Czy to można "wymusić" tylko nakazem sądowym?

    Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

    Pozdrawiam,