  • 1. Data: 2002-03-22 10:18:21
    Temat: Wyrejstrowanie samochodu - problemy :(
    Od: Przemyslaw Maciuszko <s...@i...pl>

    Mam pewien problem natury prawnej.
    Ok. miesiąca temu skradziono mi samochód. Ubezpieczony w firmie Allianz,
    kredytowany przez PEKAO SA.
    Zgłosiłem kradzież na Policję, do ubezpieczyciela itd. (w roli
    ubezpieczyciela Pol-Assistance)
    W tym tygodniu odebrałem umorzenie z prokuratury i zgodnie z wymogami
    Pol-Assistance pojechałem wyrejstrować samochód.
    Wcześniej zadzwoniłem kilkukrotnie do Wydziału Komunikacji w Bydgoszczy z
    pytaniem o wymagane dokumenty, procedury itp.
    Pytałem też konkretnie co w związku z tym, że bank jest współwłaścicielem -
    kilkukrotnie pod różnymi numerami telefonów otrzymałem informację, że nie
    potrzebuję żadnego zaświadczenia z banku i wystarczy, że ja jako właściciel
    samochodu będę chciał wyrejstrować samochód.
    Pojechałem więc do Bydgoszczy, odczekałem swoje 3h i jakież było moje
    zdziwienie, gdy okazało się, że już przy okienku zostałem odprawiony z
    kwitkiem.
    Okazało się, że potrzebna jest zgoda banku na wyrejstrowanie samochodu.
    Wróciłem do W-wy (w sumie bez kłócenia się się w WK UM) i zacząłem
    'dochodzenie'.
    No i tu pojawia się problem...
    Wydział Komunikacji nie wyrejstruje mi samochodu bez tego pozwolenia z
    banku.
    Bank z kolei nie wystawi mi zgody na wyrejstrowanie dopóki ubezpieczyciel
    nie przeleje pieniędzy z odszkodowania na konto banku (przy kredycie była
    cesja praw z polisy)
    Ubezpieczyciel natomiast nie zrobi NIC do momentu, w którym nie wyrejstruję
    samochodu...

    Wydział Komunikacji powołuje się na Dz. U. nr 98 (Prawo o ruchu drogowym)
    art. 79 wraz z późniejszymi zmianami.

    Co ciekawe - dzwoniłem do kilku dzielnicowych WK w W-wie i okazało się, że w
    każdym bez problemu wyrejstrują mi samochód bez potrzeby przedstawiania
    żadnego zaświadczenia z banku.

    Ktoś ma jakiś pomysł jak to ugryźć? Bo zaczynają mi się kończyć pomysły :(

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 2. Data: 2002-03-22 10:25:50
    Temat: Re: Wyrejstrowanie samochodu - problemy :(
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Przemyslaw Maciuszko <s...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:0t3c9b0414i55cdn3e8%s...@v...gazeta.pl...

    > Bank z kolei nie wystawi mi zgody na wyrejstrowanie dopóki ubezpieczyciel
    > nie przeleje pieniędzy z odszkodowania na konto banku (przy kredycie była
    > cesja praw z polisy)

    Przekonac bank, zeby zgodzil sie na wyrejestrowanie.
    Przeciez bank niczym nie ryzykuje. Cesja polisy caly czas dziala.

    Czy bank jest wpisany do dowodu rejestracyjnego jako wspolwlasciciel?

    Karol

  • 3. Data: 2002-03-22 10:49:03
    Od: Przemyslaw Maciuszko <s...@i...pl>

    Karol <a...@b...com> wrote:
    > Przekonac bank, zeby zgodzil sie na wyrejestrowanie.

    Jak?

    > Przeciez bank niczym nie ryzykuje. Cesja polisy caly czas dziala.

    Zapewne w opinii banku ryzukuje... Tylko też nie potrafię zrozumieć czym...
    Inna sprawa, że oni w sumie nic nie wiedzą dokładnie o kradzieży poza tym,
    że na moją prośbę wydali mi Kartę Pojazdu (musiałem napisać tylko
    oświadczenie, że potrzebuję go w związku z kradzieżą samochodu)

    > Czy bank jest wpisany do dowodu rejestracyjnego jako wspolwlasciciel?

    Tak. W Umowie Przewłaszczenia jest zapis, że ja mam 51% właśności samochodu,
    a bank 49%.

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 4. Data: 2002-03-22 11:04:27
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Przemyslaw Maciuszko <s...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:0t3c9b0c8ai5de3n3e8%s...@v...gazeta.pl...

    > Jak?

    Moze pismo od ubezpieczyciela + zaswiadczenie z prokuratury o umorzeniu
    sledztwa.

    Karol

  • 5. Data: 2002-03-22 11:34:37
    Od: Przemyslaw Maciuszko <s...@i...pl>

    Karol <a...@b...com> wrote:
    > Moze pismo od ubezpieczyciela + zaswiadczenie z prokuratury o umorzeniu
    > sledztwa.

    Super. Tyle to ja też wiem :(
    Tyle tylko, że ubezpieczyciel _nie_ chce napisać takiego pisma :(
    Twierdzi, że nie ma takiego obowiązku i argumentuje, że WK nie ma prawa
    żądać ode mnie pisma z banku :(

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 6. Data: 2002-03-22 15:13:02
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Przemyslaw Maciuszko <s...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:0t3c9b175bi6948n3e8%s...@v...gazeta.pl...

    > Super. Tyle to ja też wiem :(
    > Tyle tylko, że ubezpieczyciel _nie_ chce napisać takiego pisma :(
    > Twierdzi, że nie ma takiego obowiązku i argumentuje, że WK nie ma prawa
    > żądać ode mnie pisma z banku :(

    Ja sie pddaje :-))

    1. Flaszka dla WK.
    2. Walka na pisma, w ostatecznosci skarga do NSA, jezeli to co mowi
    ubezpieczyciel to prawda.

    Nie bardzo tylko kumam dlaczego WK nie ma prawa zadac kwitu z banku, ktory
    jest wspolwlascicielem samochodu. Co jest w tym art. 79?

    Karol

  • 7. Data: 2002-03-22 15:19:30
    Od: Przemyslaw Maciuszko <s...@i...pl>

    Karol <a...@b...com> wrote:
    > Ja sie pddaje :-))

    A ja niestety nie mogę... W końcu chodzi o moje pieniądze...

    > 1. Flaszka dla WK.

    Znaczy mam upić kilkanaście pań w WK?

    > 2. Walka na pisma, w ostatecznosci skarga do NSA, jezeli to co mowi
    > ubezpieczyciel to prawda.

    Eh. Zaczynam mieć coraż większe obawy, że tylko to mi pozostaje...

    > Nie bardzo tylko kumam dlaczego WK nie ma prawa zadac kwitu z banku, ktory
    > jest wspolwlascicielem samochodu. Co jest w tym art. 79?

    (sorry za pliterki, ale są skopane na stronie)

    Wyrejestrowanie pojazdu.
    Podstawa Prawna:
    ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98,
    poz. 602 z pózn. zm.) oraz rozporzadzenie Ministra
    Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 19 czerwca 1999r. w sprawie
    rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. Nr 59, poz.
    632 z pózn. zm.) oraz rozporzadzenie Ministra Transportu i Gospodarki
    Morskiej z dnia 14 grudnia 2000r. w sprawie
    szczegól/owych czynnosci organów zwiazanych z dopuszczeniem pojazdu do
    ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.
    U. Nr 4, poz. 37) oraz rozporzadzenie Ministra Transportu i Gospodarki
    Morskiej z dnia 14 kwietnia 2000r. w sprawie
    wysokosci opl/at za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego,
    i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz.
    U. Nr 30, poz. 376 z pózn. zm.).
    Wymagane dokumenty*:
    Wniosek Ko.II.-8
    Pojazd podlega wyrejestrowaniu, na wniosek jego wl/asciciela, w
    przypadku:
    - przekazania, w celu jego utylizacji do przedsiebiorstwa utylizacji
    pojazdów lub do skl/adnicy zl/omu wyznaczonej przez
    wojewode: pojazdu; zespol/ów posiadajacych cechy identyfikacyjne
    (nadwozie, podwozie, rama) jezeli wl/asciciel przedstawi
    zaswiadczenie o przekazaniu pojazdu lub w/w zespol/ów do skl/adnicy
    zl/omu, dol/aczy dowód rejestracyjny, karte pojazdu,
    jezeli byl/a wydana oraz tablice rejestracyjne,
    - kradziezy pojazdu, jezeli jego wl/asciciel zl/ozy stosowne oswiadczenie
    pod odpowiedzialnoscia karna za fal/szywe
    zeznania, dol/aczy dowód rejestracyjny i karte pojazdu, jezeli byl/a
    wydana,
    - wywozu pojazdu z kraju, jezeli pojazd zostal/ zarejestrowany lub zbyty
    za granica i jego wl/asciciel dol/aczy dokument
    potwierdzajacy zarejestrowanie lub zbycie pojazdu za granica,
    - zniszczenia /kasacji/ pojazdu za granica, jezeli jego wl/asciciel
    przedstawi dokument potwierdzajacy zniszczenie lub
    kasacje pojazdu / w przypadku dokumentu sporzadzonego w jezyku obcym -
    tl/umaczenie na jezyk polski przez tl/umacza
    przysiegl/ego/, dol/acza dowód rejestracyjny, karte pojazdu, jezeli byl/a
    wydana i tablice rejestracyjne oraz wniesie
    opl/ate na rzecz gminy na realizacje zadan zwiazanych z utrzymaniem
    czystosci i porzadku w gminach.

    Jak widać jest tu mowa tylko o właścicielu...

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 8. Data: 2002-03-22 15:26:22
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Przemyslaw Maciuszko <s...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:1t3c9b4b76i2120n3e8%s...@v...gazeta.pl...

    > A ja niestety nie mogę... W końcu chodzi o moje pieniądze...

    > Znaczy mam upić kilkanaście pań w WK?

    Jezlei jedna flaszka sie upija :-)

> [...]

    oswiadczenie
    > pod odpowiedzialnoscia karna za fal/szywe

    > Jak widać jest tu mowa tylko o właścicielu...

    IMHO wlasciceli jest dwoch.

    W takim razie kolejna flaszka dla banku :-)
    Albo rozmowa z jakims radca prawnym w banku.

    Karol

  • 9. Data: 2002-03-22 15:29:21
    Od: Przemyslaw Maciuszko <s...@i...pl>

    Karol <a...@b...com> wrote:
    > Jezlei jedna flaszka sie upija :-)

    No to po co mam ją wziąć?
    Poza tym myślę, że one wcale nie będą skore.

    > IMHO wlasciceli jest dwoch.

    No właśnie. Interpretacja zależy od konkretnego WK :(

    > W takim razie kolejna flaszka dla banku :-)

    No zobaczymy. W poniedziałek mam rozmawiać z panią kierownik w banku, więc
    może uda się ustalić jakiś kompromis :(

    > Albo rozmowa z jakims radca prawnym w banku.

    W celu? Pomijając to, że to raczej bank by się z nim konsultował (o czym
    mnie już uprzedzili).
    Na razie spróbuję w weekend w domu wypłodzić pismo do banku...
    Tylko muszę zerknąć, co mam dokładnie napisane w umowie...

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 10. Data: 2002-03-22 15:50:06
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Przemyslaw Maciuszko <s...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:0t3c9b4e2bi249an3e8%s...@v...gazeta.pl...

    > No to po co mam ją wziąć?
    > Poza tym myślę, że one wcale nie będą skore.

    > No właśnie. Interpretacja zależy od konkretnego WK :(

    Pisales, ze bank jest wpisany do dowodu rejestracyjnego.

    Moze inaczej opisali mu sytuacje.

    Karol