  • 1. Data: 2002-03-22 09:32:56
    Temat: Re: kontrola biletow - prosba o interpretacje
    Od: "Cudny" <c...@w...pl>

    Na żądanie pasażera może on wysiąść z kontrolerami gdzie tylko chce.
    Uprawnienie do uniemożliwienia opuszczenia pojazdu dotyczy sytuacji ghdyby
    ktoś próbował uciec. Co innego jeżeli mówimy że chcemy teraz wysiąść i
    dalsza kontrola ma się odbywać na przystanku itd.
    Według mnie w przytoczonej sytuacji doszło do nadużycia uprawnień......mógł
    chociaż przeprosić.....
    Pozdrawiam
    Cudny

  • 2. Data: 2002-03-22 13:01:05
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    tak tak
    zastawienie swoim cialem wyjscia IMHO tez nalezy traktowac jako uzycie
    sily - najwazniejsze ze poprzez to dzialanie dziewczyna nie mogla wysiasc
    gdzie chciala a wiec kontrolerzy ograniczyli jej podstawowe konstytucyjne
    prawo podmiotowe jakim jest wolnosc osobista...

    oooo rany mam nadzieje ze nie przesadzilem...

    pozdr. Rafal

  • 3. Data: 2002-03-22 13:01:36
    Od: "Kinga" <k...@i...pl>

> [...]
    > ktoś próbował uciec. Co innego jeżeli mówimy że chcemy teraz wysiąść i
    > dalsza kontrola ma się odbywać na przystanku itd.

    Zgadzam sie.
    a zdrugiej strony, jesli ktos nie ma biletu as chce jechac dalej, ma prawo
    dokonczyc podroz. Dostaje mandat w tramwaju i jedzie dalej
    Kinga

  • 4. Data: 2002-03-22 15:29:43
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    | zagradza jej drublas, z 90kg
    | wagi, wyjmuje identyfikator i zada biletu (wczesniej nie przeprowadzal
    | kontroli). Dziewczyna mowi,
    | ze bilet ma w placaku, ktory jest aktualnie na plecach a teraz musi
    wysiasc.
    | Na przystanku okaze
    | bilet. Kontroler (wraz z drugim) wlasnymi cialami zastawiaja wyjscie,
    | zmuszajac do jazdy dalej.
    | Tramwaj jechal dalej (dylo to w drugim wagonie). Dziewczyna zdjela placak,
    | wyjela bilet
    | i pokazala wraz z legitymacja. Kontrolerzy bez zadnego slowa odeszli od

    Jak na mój gust to kontroler w ogóle nawet biernie, nie może nam ograniczać
    wolności poruszania się. Jakby nie było jest ona chroniona konstytucyjnie, a
    wyjątki mogą być przewidziane w ustawach. Prawo przewozowe przewiduje tylko
    możność legitymowania, ale już nie zatrzymania.

    Marcin.

  • 5. Data: 2002-03-22 15:37:53
    Od: "Cudny" <c...@w...pl>

    Kotroler ma prawo zatrzymać do momentu przyjazdu policji, jeżeli osoba nie
    chce okazać dokumentów lub próbuje uciec.
    Cudny

  • 6. Data: 2002-03-22 16:02:37
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Kotroler ma prawo zatrzymać do momentu przyjazdu policji, jeżeli osoba nie
    > chce okazać dokumentów lub próbuje uciec.

    Jakim prawem?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-03-22 16:14:09
    Temat: kontrola biletow - prosba o interpretacje
    Od: "Wiesław Sawicki" <k...@p...com>

[...]

    prosze o opinie

    Wieslaw Sawicki

  • 8. Data: 2002-03-22 20:14:32
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    > Użytkownik "Cudny" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jakim prawem?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz odwiedź www.google.com
    > GG 2122; ICQ#: 64457775
    > e-mail Rot13 coded

    Art. 243. § 1 kpk. Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa
    lub w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa, jeżeli
    zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej tożsamości.

    § 2. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.

  • 9. Data: 2002-03-22 21:07:59
    Od: "Krzyś" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Buker" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał w wiadomości
    > nie

    > Art. 243. § 1 kpk. Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku
    przestępstwa

    Art. 7. § 1. Przestępstwo jest zbrodnią albo występkiem.
    § 2. Zbrodnią jest czyn zabroniony zagrożony karą pozbawienia wolności na
    czas nie krótszy od lat 3 albo karą surowszą.
    § 3. Występkiem jest czyn zabroniony zagrożony grzywną powyżej 30 stawek
    dziennych, karą ograniczenia wolności albo karą pozbawienia wolności
    przekraczającą miesiąc.
    a to nie jest nawet wykroczenie

  • 10. Data: 2002-03-23 17:38:38
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Krzyś" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > § 3. Występkiem jest czyn zabroniony zagrożony grzywną powyżej 30 stawek
    > dziennych, karą ograniczenia wolności albo karą pozbawienia wolności

    Owszem jest to wykroczenie. Kodeks wykroczeń:

    Art. 121. § 1. Kto, pomimo nieuiszczenia dwukrotnie nałożonej na niego kary
    pieniężnej określonej w taryfie, po raz trzeci w ciągu roku bez zamiaru
    uiszczenia należności wyłudza przejazd koleją lub innym środkiem lokomocji,

    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zamiaru uiszczenia należności wyłudza
    pożywienie lub napój w zakładzie żywienia zbiorowego, przejazd środkiem
    lokomocji należącym do przedsiębiorstwa nie dysponującego karami pieniężnymi
    określonymi w taryfie, wstęp na imprezę artystyczną, rozrywkową lub
    sportową, działanie automatu lub inne podobne świadczenie, o którym wie, że
    jest płatne.

    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 2 można orzec obowiązek
    zapłaty równowartości wyłudzonego mienia.

    USTAWA
    z dnia 24 sierpnia 2001 r.
    Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia.

    art 45§ 2. Art. 243 Kodeksu postępowania karnego stosuje się odpowiednio.