  • 1. Data: 2002-03-22 07:55:34
    Temat: SPRAWA SPADKOWA
    Od: "Dragon90" <d...@w...pl>

    Witam

    Po śmierci mojej Mamy razem z siostrą musimy założyć
    sprawę spadkową.
    Z tego co się zdążyłem dowiedzieć nie muszę w takiej sprawie wynajmować
    adwokata.
    Muszę złożyć w Sądzie wniosek wraz z aktami zgonu rodziców, nasze akty
    ślubu, akty urodzenia też ?

    Problem jest w tym że nie wiem jak ten wniosek napisać, może jest wzór
    takiego dokumentu sądowego i czy oprócz wniosku i w/w dokumentów muszę
    złożyć coś jeszcze.
    Prawa spadkowa będzie dotyczy rekompensaty pieniężnej i nieruchomości

    Proszę o pomoc w tej sprawie.

    --
    d...@w...pl
    d...@p...fm

  • 2. Data: 2002-03-22 16:25:09
    Temat: Re: SPRAWA SPADKOWA
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 22 Mar 2002, Dragon90 wrote:

    > Z tego co się zdążyłem dowiedzieć nie muszę w takiej sprawie wynajmować
    > adwokata.

    Nie musisz (w ogóle w żadnej nie jest to konieczne - z wyjątkiem wnoszenia
    kasacji).

    > Muszę złożyć w Sądzie wniosek wraz z aktami zgonu rodziców, nasze akty
    > ślubu, akty urodzenia też ?

    Wszystko czego sąd wymaga żeby udowodnić dziedziczenie z ustawy - powinni
    cię odpowiednio pouczyć w biurze podawczym. Jeśli np. jesteś
    przysposobionym to postanowienie sądu itp.

    > Problem jest w tym że nie wiem jak ten wniosek napisać, może jest wzór
    > takiego dokumentu sądowego i czy oprócz wniosku i w/w dokumentów muszę
    > złożyć coś jeszcze.

    Wskazać osobę która przechowuje testament (jeśli jest), wymienić możliwie
    wszystkich spadkobierców, ewentualnie wykonawcę testamentu, jeśli go
    powołano.

    Poczytaj art. 669 i n. KPC.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-03-23 20:30:47
    Od: "Aga" <P...@w...pl>

    Witam!

    Jeżeli spadkodawca nie pozostawił testamentu,należy złożyć wniosek o
    stwierdzenie nabycia spadku.Właściwy jest sąd ostatniego miejsca
    zamieszkania spadkodawcy.( Sąd Rejonowy ,Wydział Cywilny)
    Sąd spadku wydaje postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku po
    przeprowadzeniu rozprawy , na którą wzywa wnioskodawcę oraz osoby mogące
    wchodzić w rachubę jako spadkobiercy ustawowi i testamentowi.
    Sąd z urzędu bada kto jest spadkobiercą ,a w sczególności bada czy
    spadkobierca pozostawił testament.Jeżeli testament został sporządzony ,
    wówczas sąd wzywa osobę , u któtej znajduje się testament do jego złożenia
    .Po złożeniu sąd dokonuje otwarcia i ogłoszenia testamentu.
    Jeżeli nie istnieją inni spadkodawcy , sąd może przyjąć za dowód
    zapewnienie złożone przez zgłaszającego ( wnioskodawcę) na rozprawie-art.671
    kpc.
    Do wniosku dołącza się :
    -odpis aktu zgonu,
    - odpis aktów urodzenia wnioskodawców
    Od wnioku sąd pobiera wpis stały.
    W postanowieniu o stwierdzeniu sąd wymienia spadkodawcę oraz wszystkich
    spadkobierców , którym spadek przypadł , jak i wysokość ich udziałów.

    Pzdrawiam AGA P

  • 4. Data: 2002-03-25 06:27:11
    Od: "Dragon90" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.
    > We're English, and the English are best at everything." [W. Golding,

    Dzięki

  • 5. Data: 2002-03-25 06:27:26
    Od: "Dragon90" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Aga" <P...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W postanowieniu o stwierdzeniu sąd wymienia spadkodawcę oraz wszystkich
    > spadkobierców , którym spadek przypadł , jak i wysokość ich udziałów.

    Dzięki