    From: Przemyslaw Maciuszko <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wyrejstrowanie samochodu - problemy :(
    Date: Fri, 22 Mar 2002 10:18:21 +0000 (UTC)

    Mam pewien problem natury prawnej.
    Ok. miesiąca temu skradziono mi samochód. Ubezpieczony w firmie Allianz,
    kredytowany przez PEKAO SA.
    Zgłosiłem kradzież na Policję, do ubezpieczyciela itd. (w roli
    ubezpieczyciela Pol-Assistance)
    W tym tygodniu odebrałem umorzenie z prokuratury i zgodnie z wymogami
    Pol-Assistance pojechałem wyrejstrować samochód.
    Wcześniej zadzwoniłem kilkukrotnie do Wydziału Komunikacji w Bydgoszczy z
    pytaniem o wymagane dokumenty, procedury itp.
    Pytałem też konkretnie co w związku z tym, że bank jest współwłaścicielem -
    kilkukrotnie pod różnymi numerami telefonów otrzymałem informację, że nie
    potrzebuję żadnego zaświadczenia z banku i wystarczy, że ja jako właściciel
    samochodu będę chciał wyrejstrować samochód.
    Pojechałem więc do Bydgoszczy, odczekałem swoje 3h i jakież było moje
    zdziwienie, gdy okazało się, że już przy okienku zostałem odprawiony z
    kwitkiem.
    Okazało się, że potrzebna jest zgoda banku na wyrejstrowanie samochodu.
    Wróciłem do W-wy (w sumie bez kłócenia się się w WK UM) i zacząłem
    'dochodzenie'.
    No i tu pojawia się problem...
    Wydział Komunikacji nie wyrejstruje mi samochodu bez tego pozwolenia z
    banku.
    Bank z kolei nie wystawi mi zgody na wyrejstrowanie dopóki ubezpieczyciel
    nie przeleje pieniędzy z odszkodowania na konto banku (przy kredycie była
    cesja praw z polisy)
    Ubezpieczyciel natomiast nie zrobi NIC do momentu, w którym nie wyrejstruję
    samochodu...

    Wydział Komunikacji powołuje się na Dz. U. nr 98 (Prawo o ruchu drogowym)
    art. 79 wraz z późniejszymi zmianami.

    Co ciekawe - dzwoniłem do kilku dzielnicowych WK w W-wie i okazało się, że w
    każdym bez problemu wyrejstrują mi samochód bez potrzeby przedstawiania
    żadnego zaświadczenia z banku.

    Ktoś ma jakiś pomysł jak to ugryźć? Bo zaczynają mi się kończyć pomysły :(

    --
    Przemyslaw Maciuszko