  • 161. Data: 2010-12-02 11:37:00
    Temat: Re: Wypadek w szkole. Zadośćuczynienie.
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Jacek /Jaco/ Jakubowski" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:4cf77dd4$1@news.home.net.pl...

    > Oczywiście. Wystarczyłoby zawiadomienie o tym rodziców/policji/dyrekcji.

    I samo zawiadomienie wystarczy, żeby nie dostac nagany za zaniedbanie
    obowiązku nadzoru?
    Wybacz, ale chyba masz nierówno pod sufitem.

    > To podstaw sobie 10 latka. Jezu, kolor włosów też mam określić i się go
    > trzymać?

    To może Ty się w końcu zdecyduj, bo jak pisałem - w zależności od swoich
    potrzeb zmieniasz dane i okoliczności sytuacji, a wnioski każesz sobie
    wyciągać jakbyś pisał ciągle o tej samej historii.

    > Ależ, doskonale zrozumiałem co napisałeś. A ja, w odpowiedzi Ci napisałem,
    > czego najwyraźniej nie zrozumiałeś, że w takim przypadku rodzic może co
    > najwyżej "cmoknąć" szkołę (gdy jego pociecha samowolnie - czyli bez
    > pozwolenia opuści szkołę).

    Człowieku skup się! Dziecko nie ma pozwolenia na samodzielne powroty do
    domu, ale to oświadczenie rodziców (o treści np. "nie wyrażam zgody na
    samodzielny powrót dziecka") jest wiążące *dla szkoły*, a nie dla dziecka.
    Dziecko swoją szosą może otrzymac karę za niesubordynację, ale szkoła jest
    odpowiedzialna za to, że dopuściła się zaniedbania nadzoru nad dzieckiem. No
    po prostu nie mam już pomysłu, jak Ci to skuteczniej wbić do głowy.

    > Czyli co, kajdany? Kraty w oknach? Bramki i przepustki przy każdym
    > wejściu?

    Spytaj pierwszą dowolną przedszkolankę czy świetliczankę jak sobie z tym
    radzą. Bo Tobie jak widac nawet wyobraźni brakuje.

    > Na szczęście, to tylko twoje mniemanie.

    Niestety (dla Ciebie) nie.
    Tym bardziej, że Ty cały czas jedynie teoretyzujesz, a ja Ci dałem przykład
    konkretnej sytuacji.

  • 162. Data: 2010-12-02 11:38:12
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek /Jaco/ Jakubowski" <j...@p...fm> napisał

    > Czy na prawdę trzeba Ci wszystko tłumaczyć jak dziecku? Nie potrafisz
    > domyśleć się intencji dyskutanta?

    Twoich intencji nie, bo piszesz bez ładu i składu przeskakując z jednego
    przykładu na kolejny.

    > Dobrze, pytania pomocnicze:

    A może po prostu zamiast zadawać kolejne pytania pomocnicze najpierw
    odpowiedz na moje.

    uczycielka-dostala-wyrok/2488

    > I bardzo dobrze, bo w tym konkretnym przypadku opiekunka pozostawiła
    > dzieci
    > bez opieki w _niebezpiecznym_ miejscu.

    Pozostawiła pod opieką innej nauczycielki, więc nie bez opieki. To raz. A
    dwa - chłopca przejechał samochód kierowany przez jeszcze inną osoba, niż
    owa nauczycielka. Ale jednak oskarżono nauczycielkę.
    Chciałem Ci tylko udowodnić, że nic nie jest czarno-białe, a Twoje mnożenie
    głupich pytań typu "a jeśli babcia złamie zęba 12-latkowi to jest
    odpowiedzialna; a jesli sąsiad niechcący kopnie 4-latka, to już nie jest
    odpowiedzialny" jest po prostu bez sensu i do niczego nie prowadzi.

    > Nadal nie rozumiesz,

    Nie, to Ty nie rozumiesz, co usiłuje Ci wyjasnić kilka osób.

    > napisze Ci wprost: od szkoły wymagasz absolutnego
    > bezpieczeństwa i stałego nadzoru, jednocześnie w tym samym dniu
    > wypuszczasz na kilka godzin swoje dzieci na osiedlowe podwórko i
    > kompletnie nie wiesz
    > co się z nimi dzieje.

    Bo to są MOJE dzieci i to JA wówczas ponosze za nie odpowiedzialność.
    Czy naprawdę nie jesteś w stanie pojąć tak prostej sprawy?

    > No nie mogę, łepek potknie się na schodach i zabije, i co wtedy, co twoje
    > "towarzyszenie" pomoże? Pójdziesz siedzieć?

    Owszem, być może pójdę.
    Za mało danych, by Ci odpowiedziec jednoznacznie.

    Poza tym jak się ta sytuacja ma do historii omawianej w tym wątku?
    Nijak, więc po jakiego grzyba podajesz takie nieadekwatne przykłady?

    > Od zawsze?

    Pilot? Zobowiązany do nadzoru dorosłych ludzi w autokarze?

    > Gdy zaprowadzi je w niebezpieczne niedozwolone miejsce i zdarzy
    > się wypadek, to kto będzie odpowiedzialny?

    A jak Ciebie znajomy zaprowadzi w niebezpieczne, niedozwolone miejsce to
    będzie za Ciebie odpowiedzialny?
    Weź już przestań, bo nie wiem, czy się śmiać czy płakać.

    > Wycieczkowicze, którzy nie rozumieją greckiego napisu "Nie wchodzić bo
    > grozi śmierć"?

    I co to ma wspólnego z wsadzeniem palca do oka w autokarze?
    Kolejny przykład na to, jak mieszasz wszystko w jednym worku i każesz sobie
    z tego wyciągać sensowne wnioski.
    Podsumowując - ja panu już raczej podziekuję. Obawiam się, że szybciej
    nabawię się
    rozstroju nerwowego, niż uda mi się z Tobą dogadać.

  • 163. Data: 2010-12-02 12:01:59
    Od: Jacek /Jaco/ Jakubowski <j...@p...fm>

    W dniu 2010-12-02 12:35, Mordzia pisze:
    > "Jacek /Jaco/ Jakubowski" <j...@p...fm> napisał

    > Widzę różnicę między dzieckiem a samochodem.
    > Chodziło mi tylko o pokazanie Ci analogii, jaka w tym przypadku ma miejsce w
    > kwestii odpowiedzialności cywilnej za zaistniałe szkody. To oczywiscie, że
    > dziecko jest bezdyskusyjnie ważniejsze niż samochód, ale to tym bardziej
    > świadczy na korzyść moich argumentów o tym kto i w jaki sposób ponosi
    > odpowiedzialność za "uszkodzenie" dziecka. Skoro osoba trzecia ponosi
    > odpowiedzialność za szkody poczynione w samochodzie, to tym bardziej ponosi
    > ją w przypadku dziecka.

    Rany, nie pogrążaj się, nauczycielka wybiła zęby uczniowi? Wymyśliłeś
    kompletnie nietrafioną i teraz idziesz w zaparte.

    --
    Jacek /Jaco/ Jakubowski

  • 164. Data: 2010-12-02 12:09:04
    Od: Jacek /Jaco/ Jakubowski <j...@p...fm>

    W dniu 2010-12-02 12:37, Mordzia pisze:
    [...]
> [...]
    > odpowiedzialna za to, że dopuściła się zaniedbania nadzoru nad dzieckiem. No
    > po prostu nie mam już pomysłu, jak Ci to skuteczniej wbić do głowy.

    Spokojnie, bo Ci żyłka pęknie, przyjmij do wiadomości proszę, że tym temacie
    mamy rozbieżne zdania, ok? A kto ma rację, to pewnie w niedługim czasie
    życie zweryfikuje w sensie: masz dzieci, to masz szansę się przekonać na
    własnej skórze.

    > Spytaj pierwszą dowolną przedszkolankę czy świetliczankę jak sobie z tym
    > radzą. Bo Tobie jak widac nawet wyobraźni brakuje.

    Może Ty mnie oświecisz, jak zapobiec wagarom, jak zatrzymać w szkole takiego
    10-12 latka?

    --
    Jacek /Jaco/ Jakubowski

  • 165. Data: 2010-12-02 12:15:15
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek /Jaco/ Jakubowski" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości

    > Rany, nie pogrążaj się, nauczycielka wybiła zęby uczniowi? Wymyśliłeś
    > kompletnie nietrafioną i teraz idziesz w zaparte.

    Nie przypuszczałem, że będziesz aż tak ciężko kapujący.
    Ostatni raz - powierzasz sąsiadowi auto. Jesli sąsiad je uszkodzi -
    odpowiada za to.
    Jeśli auto uszkodzi żona/dziecko/szwagier sąsiada w momencie, gdy było ono w
    posiadaniu sąsiada, to też odpowiedzialność ponosi sąsiad. A to, jak on się
    z żoną/dzieckiem/szwagrem dogada, to już nie Twój problem.

  • 166. Data: 2010-12-02 12:24:09
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek /Jaco/ Jakubowski" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:4cf761a1$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 2010-12-02 08:54, Misiek pisze:
    > [...]
    >
    > Przytoczysz mi jakiś wyrok sądu skazujący rodzica za brak nadzoru nad
    > nastolatkiem w przypadku wybicia zębów/nawet śmierci na przejściu?
    >
    > [...]
    >
    > Czyli zgadzasz się?
    >
    > [...]
    >
    > Ale zrozumiałeś cytat, czy dalej będziesz szczekał? Bo w pierwszym lepszym
    > sądzie powiedzą Ci gdzie możesz pocałować nauczyciela/opiekuna gdy twojemu
    > dzieciakowi inny dzieciak wybije zęby.

    Powiedza jaki jest wyrok (skazujacy) za niedoplinowanie dziecka, za to ze
    nie byl na dyzurze itd...
    Gadaj sobie bzdury dalej, ja cie juz mam w KF-ie (nie za rozmowe, za
    okreslenie "szczekac" - nie jestem gowniarzem i nie do mnie takie odzywki
    ...)

  • 167. Data: 2010-12-02 12:34:07
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Mordzia" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konsekwencji, to będzie miało w nosie to zwracanie uwagi.

    > Kiblowanie za bieganie na korytarzu i tak byłoby totalnym
    > nieporozumieniem.
    > Ale gdyby wprowadzono innego rodzaju kary czy bardziej dotkliwe dla
    > dziecka konsekwencje, to już by się nauczył.

    > Dlatego cały czas jest o tym mowa - problem rodzi się w samej szkole, w
    > samej oświacie, a reperkusje tych nierozwiązanych problemów widać potem w
    > takich, jak ta, sytuacjach. Zero odpowiedzialności za dzieci, bo "brak
    > możliwości", "bo nie da rady", "bo nie ma uprawnień" i tak w koło Macieju.

    Problem lezy jeszcze w czym innym. "za moich czasow" Nauczyciel byl czesto
    gesto wzorem, mialo sie przed nim respekt, mogl ukarac, nawet uderzyc )np.
    linijka po lapach - zaznaczam nie jestem w 100% zwolenikiem takiej metody,
    ale mozna bylo i czasami wrecz trzeba bylo). Teraz? dzisciaki wlaza
    nauczycielowi na glowe, on moze co najwyzej sobie pogadac i wpisac uwage do
    dzienniczka. Nie wolno bic, krzyczec, szarpnac mocniej (nawet w celu
    zatrzymania dziecka w miejscu). Nie wolno prawie nic.

  • 168. Data: 2010-12-02 12:39:40
    Od: Jacek /Jaco/ Jakubowski <j...@p...fm>

    W dniu 2010-12-02 12:38, Mordzia pisze:
    [...]
    > Twoich intencji nie, bo piszesz bez ładu i składu przeskakując z jednego
    > przykładu na kolejny.

    Pierwszego przykładu nie rozumiesz, drugiego też, trzeciego też, trudno.

    [...]
    > Pozostawiła pod opieką innej nauczycielki, więc nie bez opieki. To raz. A
    > dwa - chłopca przejechał samochód kierowany przez jeszcze inną osoba, niż
    > owa nauczycielka. Ale jednak oskarżono nauczycielkę.

    Ja na jej miejscu na pewno bym złożył apelację, czy jak to się tam zwie.

> [...]
    > odpowiedzialna; a jesli sąsiad niechcący kopnie 4-latka, to już nie jest
    > odpowiedzialny" jest po prostu bez sensu i do niczego nie prowadzi.

    Oczywiście, że prowadzi, nawet już doprowadziło, z czarno-białego
    scenariusza w którym zawsze jest winna szkoła/nauczyciel doprowadziłem Cię
    do "nic nie jest czarno-białe".

    > Nie, to Ty nie rozumiesz, co usiłuje Ci wyjasnić kilka osób.

    Albo Ty, co Tobie kilka osób próbuje wyjaśnić. Wiem, że jako rodzic masz
    totalnie skrzywione postrzeganie takich spraw i trudno spodziewać się od
    Ciebie obiektywności. Ja, ani nie pracuję w szkolnictwie, ani nie mam dzieci
    w wieku szkolnym, więc jest mi łatwiej spojrzeć na to trzeźwo.

    > Bo to są MOJE dzieci i to JA wówczas ponosze za nie odpowiedzialność.

    Napisz jaką konkretnie poniesiesz odpowiedzialność za śmierć dziecka na
    przejściu dla pieszych (10 latek, powrót ze szkoły, przejście na zielonym),
    czy prokurator w ogóle postawi Ci zarzuty?

    > Czy naprawdę nie jesteś w stanie pojąć tak prostej sprawy?

    > Owszem, być może pójdę.
    > Za mało danych, by Ci odpowiedziec jednoznacznie.

    Widzisz, czyli już nie jest tak, że jesteś winny z definicji?

    [...]
    > I co to ma wspólnego z wsadzeniem palca do oka w autokarze?
    > Kolejny przykład na to, jak mieszasz wszystko w jednym worku i każesz sobie
    > z tego wyciągać sensowne wnioski.

    Kolejny przykład, że można być odpowiedzialnym w różnym stopniu w różnych
    okolicznościach - czyli świat, nawet w szkole nie jest czarno-biały.

    --
    Jacek /Jaco/ Jakubowski

  • 169. Data: 2010-12-02 12:42:56
    Od: Jacek /Jaco/ Jakubowski <j...@p...fm>

    W dniu 2010-12-02 13:15, Mordzia pisze:

> [...]
    > posiadaniu sąsiada, to też odpowiedzialność ponosi sąsiad. A to, jak on się
    > z żoną/dzieckiem/szwagrem dogada, to już nie Twój problem.

    Czyli jak kierowcy autobusu, złodzieje podpierdzielą ten autobus, to ma z
    własnej kieszeni wybulić te 400 tys. zł.? Powtarzam, twoje porównywanie
    dziecka z samochodem jest totalnie nietrafione, nie brnij w to, bo się
    ośmieszasz.

    --
    Jacek /Jaco/ Jakubowski

  • 170. Data: 2010-12-02 13:13:55
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    > Czyli jak kierowcy autobusu, złodzieje podpierdzielą ten autobus, to ma z
    > własnej kieszeni wybulić te 400 tys. zł.?

    Zamiast znów wymyślać przykłady z księżyca, poczytaj sobie lepiej o
    odpowiedzialności materialnej pracownika, a może Cię olśni. Nikt nie pisze o
    karze pozbawienia wolności za wybite zęby, ani buleniu całości kasy za
    skradziony samochód, tylko po prostu o odpowiedzialności, która może mieć
    różny zakres. Pojmij w końcu, ze to, jaki to będzie zakres, zalezy od
    okoliczności. Ale nie można powiedzieć, jak Ty to czynisz, że w przypadku
    nauczyciela tej odpowiedzialnosci w ogóle nie ma.

    > Powtarzam, twoje porównywanie
    > dziecka z samochodem jest totalnie nietrafione, nie brnij w to, bo się
    > ośmieszasz.

    To po kija sam podajesz przykład z autobusem :/
    Moje porównanie jest ok, tylko Tobie się po prostu bardzo niesłusznie
    wydaje, że powierzenie komuś dziecka pod opiekę zupełnie niczym nie
    skutkuje.