    From: "Mordzia" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek w szkole. Zadośćuczynienie.
    Date: Thu, 2 Dec 2010 12:38:12 +0100
    <id0vt6$qhp$1@mx1.internetia.pl> <4cf40df1$1@news.home.net.pl>
    <id18mv$bjv$1@mx1.internetia.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <id3189$7o8$3@mx1.internetia.pl> <id38gt$l0t$1@inews.gazeta.pl>
    <4cf61a15$0$22794$65785112@news.neostrada.pl>
    <4cf621ac$1@news.home.net.pl>
    <4cf622eb$0$20990$65785112@news.neostrada.pl>
    <4cf62567$1@news.home.net.pl> <id59q3$inr$1@news.onet.pl>
    <4cf63112$1@news.home.net.pl> <id5c9t$re8$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <id5g8m$9br$1@news.onet.pl>
    <4cf655df$1@news.home.net.pl> <id7qdi$9hn$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl>

    Użytkownik "Jacek /Jaco/ Jakubowski" <j...@p...fm> napisał

    > Czy na prawdę trzeba Ci wszystko tłumaczyć jak dziecku? Nie potrafisz
    > domyśleć się intencji dyskutanta?

    Twoich intencji nie, bo piszesz bez ładu i składu przeskakując z jednego
    przykładu na kolejny.

    > Dobrze, pytania pomocnicze:

    A może po prostu zamiast zadawać kolejne pytania pomocnicze najpierw
    odpowiedz na moje.

    uczycielka-dostala-wyrok/2488

    > I bardzo dobrze, bo w tym konkretnym przypadku opiekunka pozostawiła
    > dzieci
    > bez opieki w _niebezpiecznym_ miejscu.

    Pozostawiła pod opieką innej nauczycielki, więc nie bez opieki. To raz. A
    dwa - chłopca przejechał samochód kierowany przez jeszcze inną osoba, niż
    owa nauczycielka. Ale jednak oskarżono nauczycielkę.
    Chciałem Ci tylko udowodnić, że nic nie jest czarno-białe, a Twoje mnożenie
    głupich pytań typu "a jeśli babcia złamie zęba 12-latkowi to jest
    odpowiedzialna; a jesli sąsiad niechcący kopnie 4-latka, to już nie jest
    odpowiedzialny" jest po prostu bez sensu i do niczego nie prowadzi.

    > Nadal nie rozumiesz,

    Nie, to Ty nie rozumiesz, co usiłuje Ci wyjasnić kilka osób.

    > napisze Ci wprost: od szkoły wymagasz absolutnego
    > bezpieczeństwa i stałego nadzoru, jednocześnie w tym samym dniu
    > wypuszczasz na kilka godzin swoje dzieci na osiedlowe podwórko i
    > kompletnie nie wiesz
    > co się z nimi dzieje.

    Bo to są MOJE dzieci i to JA wówczas ponosze za nie odpowiedzialność.
    Czy naprawdę nie jesteś w stanie pojąć tak prostej sprawy?

    > No nie mogę, łepek potknie się na schodach i zabije, i co wtedy, co twoje
    > "towarzyszenie" pomoże? Pójdziesz siedzieć?

    Owszem, być może pójdę.
    Za mało danych, by Ci odpowiedziec jednoznacznie.

    Poza tym jak się ta sytuacja ma do historii omawianej w tym wątku?
    Nijak, więc po jakiego grzyba podajesz takie nieadekwatne przykłady?

    > Od zawsze?

    Pilot? Zobowiązany do nadzoru dorosłych ludzi w autokarze?

    > Gdy zaprowadzi je w niebezpieczne niedozwolone miejsce i zdarzy
    > się wypadek, to kto będzie odpowiedzialny?

    A jak Ciebie znajomy zaprowadzi w niebezpieczne, niedozwolone miejsce to
    będzie za Ciebie odpowiedzialny?
    Weź już przestań, bo nie wiem, czy się śmiać czy płakać.

    > Wycieczkowicze, którzy nie rozumieją greckiego napisu "Nie wchodzić bo
    > grozi śmierć"?

    I co to ma wspólnego z wsadzeniem palca do oka w autokarze?
    Kolejny przykład na to, jak mieszasz wszystko w jednym worku i każesz sobie
    z tego wyciągać sensowne wnioski.
    Podsumowując - ja panu już raczej podziekuję. Obawiam się, że szybciej
    nabawię się
    rozstroju nerwowego, niż uda mi się z Tobą dogadać.