  • 1. Data: 2010-11-26 21:47:00
    Temat: Kto dziedziczy?
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

    Umiera mlody meszczyzna ktory mieszkal w drogim domu ktory mu przepisali
    rodzice pare lat wczesniej . Zostala mala corka ktora opiekuje sie matka
    (byla jego dziewczyna az do smierci) .Nie mieli slubu.KTo otrzymuje wedlug
    prawa dom w spadku .Czy tylko dziecko ?Czy nalezy sie rowniez rodzicom czesc
    spadku?
    Niema oczywiscie testamentu.

    POzdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-27 05:09:36
    Temat: Re: Kto dziedziczy?
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    W dniu 2010-11-26 22:47, Michal pisze:
> [...]
    > (byla jego dziewczyna az do smierci) .Nie mieli slubu.KTo otrzymuje
    > wedlug prawa dom w spadku .Czy tylko dziecko ?Czy nalezy sie rowniez

    Jeśli meszczyzna nie miał żony i zostawił potomstwo, to właśnie ono
    dziedziczy cały spadek.

    > POzdrawiam

    Pozdrawiam, argothiel

  • 3. Data: 2010-11-27 15:40:19
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    sory, że się podłączę... kilka dni temu była w jakimś radiu audycja o
    spadkach... ale mocno mi ją zagłuszali i nie złapałem wszystkiego...
    pytanie, mówiono coś o tym, że rodzice nie mogą przepisać części spadku
    jednej osobie, a części drugiej... np. domu bratu, samochodu siostrze, o co
    chodziło?

  • 4. Data: 2010-11-27 16:53:15
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-27 06:09, argothiel pisze:
    > Jeśli meszczyzna nie miał żony i zostawił potomstwo, to właśnie ono
    > dziedziczy cały spadek.

    Jeśli to potomstwo nosi jego nazwisko-chyba?

    --
    animka

  • 5. Data: 2010-11-27 17:44:16
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    W dniu 2010-11-27 17:53, animka pisze:

    > Jeśli to potomstwo nosi jego nazwisko-chyba?

    Nazwisko nie ma znaczenia. Ważne jest tylko, żeby to dziecko było
    uznane prawnie - bądź przez uznanie przez ojca, bądź przez wyrok sądu.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 6. Data: 2010-11-27 18:01:05
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

    "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Jeśli meszczyzna nie miał żony i zostawił potomstwo, to właśnie ono
    > dziedziczy cały spadek.

    Dziekuje .
    Rozumie a kto dysponuje i zarzadza majatkiem do pelnoletnosci dziecka ?
    Czy matka dziecka ma jakies prawa tym zarzadzac czy nawet zamieszkac?Ktos
    musi np oplacac podatek czy dbac o dom co wszystko kosztuje niemale
    pieniadze.Ma ktos prawo sprzedac ten dom czy jest to niemozliwe do
    pelnoletnosci dziecka?
    Jezeli matka dziecka bardzo chcialaby srzedac dom czy jest to mozliwe?
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-11-27 20:30:14
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-27 18:44, argothiel pisze:

    > Nazwisko nie ma znaczenia. Ważne jest tylko, żeby to dziecko było
    > uznane prawnie - bądź przez uznanie przez ojca, bądź przez wyrok sądu.

    W sumie to własnie jest najważniejsze dla dziecka (w tym przypadku).

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-11-28 03:08:47
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/27/2010 9:40 AM, identifikator: 20040501 wrote:
> [...]
    > pytanie, mówiono coś o tym, że rodzice nie mogą przepisać części spadku
    > jednej osobie, a części drugiej... np. domu bratu, samochodu siostrze, o

    to sie nazywa zapis testamentowy.
    To troszke cos innego niz testament.

  • 9. Data: 2010-11-28 03:13:30
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/27/2010 12:01 PM, Michal wrote:

    > "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Dziekuje .
    > Rozumie a kto dysponuje i zarzadza majatkiem do pelnoletnosci dziecka ?

    zwykle prawny opiekun dziecka, czyli matka.

    > Czy matka dziecka ma jakies prawa tym zarzadzac czy nawet zamieszkac?

    ma prawo tym zarzadzac i zamieszkac "z dobrem dla majatku dziecka".

    > Ktos
    > musi np oplacac podatek czy dbac o dom co wszystko kosztuje niemale
    > pieniadze.

    jak wyzej, ten kto zarzadza majatkiem dziecka, zwykle opiekun prawny
    dziecka, ale moze to byc ktos trzeci jesli sad rodzinny tak postanowi

    > Ma ktos prawo sprzedac ten dom czy jest to niemozliwe do
    > pelnoletnosci dziecka?

    jest mozliwe za zgoda sadu rodzinnego.

    > Jezeli matka dziecka bardzo chcialaby srzedac dom czy jest to mozliwe?
    > Pozdrawiam

    j.w

    kazde ruszenie majatku dziecka wymaga zlozenia wniosku do sadu
    rodzinnego o zgode.

    jesli kto ma watpliwosci, czy matka dziecka bedzie majatkiem dziecka
    zarzadzac tak aby dziecko na tym nie stracilo, to sie moze do sadu
    rodzinnego pofatygowac i jak sad przyzna jej racje wyznaczy inna osobe
    do zarzadu majtkiem dziecka. ale sprawa prosta nie jest.

  • 10. Data: 2010-11-28 09:26:33
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > to sie nazywa zapis testamentowy.
    > To troszke cos innego niz testament.

    a konkretnie o co chodzi?
    chodziło o to, że nie można czegoś dzielić - ale nie złapałem czego i jak...