  • 1. Data: 2010-11-27 15:13:08
    Temat: energia elektryczna na wlasne potrzeby
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/467154,produ
    kujesz_prad_na_wlasny_uzytek_zaplacisz_podatek.html

    mam samochód, silnik benzynowy - napędza alternator, alternator wytwarza
    energię elektryczną, zużywam tę energię na oświetlenie mojego samochodu
    i zasilenie radia, czy mam płacić akcyzę za wytworzoną energię
    elektryczną - zużytą na własne potrzeby?

    andy_nek

  • 2. Data: 2010-11-27 15:27:00
    Temat: Re: energia elektryczna na wlasne potrzeby
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > i zasilenie radia, czy mam płacić akcyzę za wytworzoną energię
    > elektryczną - zużytą na własne potrzeby?

    a ja mam rower, włączam dynamo na potrzeby oświetlenia mojego roweru

    Też mam płacić ?

    Icek

  • 3. Data: 2010-11-27 15:30:35
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > i zasilenie radia, czy mam płacić akcyzę za wytworzoną energię
    > elektryczną - zużytą na własne potrzeby?

    bardzo popularne jakis czas temu były lampki ogrodowe. Ma na daszku baterię
    słoneczną, łąduje akumulator żeby w nocy dawać jakieś takie podłe światło.

    Czy też od tego trzeba płacić ?

    Jak zwykle kogoś poje&&ło.

    Jak zatrudnie murzyna, który mi będzie pedałował to zapłące ZUSy i te
    wszystkie opłaty a następnie od ilości wyprodukowanego prądu akcyze ? To już
    wiem czemu to się nie opłaca ;P

    Icek

  • 4. Data: 2010-11-27 17:20:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W Andrzej Kłos napisal:
> [...]
    > i zasilenie radia, czy mam płacić akcyzę za wytworzoną energię
    > elektryczną - zużytą na własne potrzeby?

    Nie, bo akcyzę już zapłaciłeś. W poruszanym artykule odnoszą
    się do produkcji energii elektrycznej z tzw. energii pierwotnej,
    w tym przypadku z tłuszczu zwierzęcego. Gdyby wspomniany agregat
    napędzali olejem napędowym kupionym jako paliwo silnikowe, to
    nikt by się do nich nie wtrącał.

    Tak samo US dorwie się do osób mających małe elektrownie wodne,
    wiatrowe lub geotermalne. BTW OIDP w ten sposób położyli
    Geotermię Podhalańską, która góralom po 'oakcyzowaniu' przestała
    się opłacać i wracają do pieców węglowych.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2010-11-27 17:27:55
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zasilenie radia, czy mam płacić akcyzę za wytworzoną energię elektryczną -

    Tak
    juz ją płacisz w cenie paliwa
    chyba ze napędzasz silnik czyms innym

  • 6. Data: 2010-11-27 18:26:24
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2010-11-27 18:20, Jacek_P pisze:

> [...]
    > Geotermię Podhalańską, która góralom po 'oakcyzowaniu' przestała
    > się opłacać i wracają do pieców węglowych.

    a jak napędzasz dynamo rowerowe siłą mięśni ? To nie odprowadzasz akcyzy
    tylko jeżeli wcześniej piłeś alkohol już oakcyzowany ?

  • 7. Data: 2010-11-27 21:21:03
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Mruk napisal:
    > a jak napędzasz dynamo rowerowe siłą mięśni ? To nie odprowadzasz akcyzy
    > tylko jeżeli wcześniej piłeś alkohol już oakcyzowany ?

    To nie jest energia pierwotna.

    BTW: to jest pl.soc.prawo a nie pl.logika

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-11-29 09:01:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Nov 2010, Jacek_P wrote:

    > To nie jest energia pierwotna.

    Możesz wskazać, z którego przepisu wynika że *tylko* wytwarzanie
    energii elektrycznej z "energii pierwotnej" jest oakcyzowane?
    Na pierwszy rzut oka nie widzę tego w ustawie o akcyzie, ale
    oczywiście mam świadomość że może być zapisane zupełnie gdzie
    indziej.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-11-29 09:41:52
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Jacek_P napisał:

    > To nie jest energia pierwotna.

    Ale samochod juz podpada. Przynajmniej według tej definicji:

    http://slownik.cire.pl/?id=332

    "Energia pierwotna - jest to suma energii zawartej w pierwotnych
    nośnikach energii. Do nośników, które pozyskuje się bezpośrednio z
    natury, należą:

    węgiel kamienny energetyczny,
    węgiel kamienny koksowy,
    węgiel brunatny,
    ropa naftowa,
    gaz ziemny wysokometanowy,
    gaz ziemny zaazotowany,
    torf dla celów opałowych,
    drewno opałowe,
    paliwa odpadowe stałe roślinne i zwierzęce,
    odpady przemysłowe stałe i ciekłe,
    odpady komunalne,
    inne surowce wykorzystywane do celów energetycznych (np. metanol, etanol),
    energia wody wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej,
    energia wiatru wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej,
    energia słoneczna wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej lub
    ciepła,
    energia geotermalna wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej lub
    ciepła."

    W samochodach jest używana ropa naftowa, która jest na tej liście.
    Tak swoją drogą - nie ma tu benzyny (pewnie podpada pod ropę naftową)
    oraz gazu LPG :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 10. Data: 2010-11-29 10:07:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.11.2010 10:41, Tapatik pisze:

> [...]
    >
    > W samochodach jest używana ropa naftowa, która jest na tej liście.
    > Tak swoją drogą - nie ma tu benzyny (pewnie podpada pod ropę naftową)

    Oba podpadają pod ropę naftową - w końcu to produkty destylacji ropy.

    Ale zaraz - czy to oznacza, że produkcja energii elektrycznej/cieplnej
    na własne potrzeby z energii słonecznej/wiatrowej podlega akcyzie????

    No, to teraz dopadną wszystkie te diodowe chińskie lampki ogrodowe z
    ogniwkami słonecznymi...