    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek w szkole. Zadośćuczynienie.
    Date: Thu, 2 Dec 2010 13:34:07 +0100

    Użytkownik "Mordzia" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:id7pk3$6ta$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał

    > No własnie chyba na porąbanym, niestety.

    > Przeciez nie mówię, że należy stosować kary cielesne.
    > Napisałem tylko, że kiedyś nie było takich problemów, jakie są teraz.

    > A oddychać przy dziecku wolno?
    > Może nie przesadzaj.

    > I tak zwracać tę uwagę 100 razy? To wcale się nie dziwię, że to nie odnosi
    > żadnego skutku.
    > Jeśli dziecko nie czuje nad sobą "bata" w postaci porządnej kary czy
    > konsekwencji, to będzie miało w nosie to zwracanie uwagi.

    > Kiblowanie za bieganie na korytarzu i tak byłoby totalnym
> [...]

    Problem lezy jeszcze w czym innym. "za moich czasow" Nauczyciel byl czesto
    gesto wzorem, mialo sie przed nim respekt, mogl ukarac, nawet uderzyc )np.
    linijka po lapach - zaznaczam nie jestem w 100% zwolenikiem takiej metody,
    ale mozna bylo i czasami wrecz trzeba bylo). Teraz? dzisciaki wlaza
    nauczycielowi na glowe, on moze co najwyzej sobie pogadac i wpisac uwage do
    dzienniczka. Nie wolno bic, krzyczec, szarpnac mocniej (nawet w celu
    zatrzymania dziecka w miejscu). Nie wolno prawie nic.