  • 1. Data: 2005-04-29 09:37:48
    Temat: Wniosek o uadlosc dluznika.
    Od: "Jarek" <k...@k...com>

    Witam.

    Wustawiłem faktury VAT za wykonane usługi budowlane, część faktur została
    opłacona, część na kwote 220.000 zł pozostaje nie opłacona od pół roku.
    Innym podwykonawcą wspomniana firma również nie płaci, jej zadłużenie na
    połowe marca tego roku wynosi już około 23 miliony złotych.
    Dostarczyłem im za potwierdzeniem, wezwania do spłaty powstałego zadłużenia,
    sami zadeklarowali terminy spłat, ale nie mają ich zamiaru dotrzymać.

    Pytanie.
    Zamierzam złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości dłużnika do Sądu
    Gospodarczego, czy o takim zamiarze muszę informować dłużnika i czy muszę
    podjąć jeszcze jakieś kroki (kolejne ponaglenia, wezwania do zapłaty itp.)
    aby potem nikt nie zarzucił mi że nie wykorzystałem wszystkich możliwości
    przed złożeniem sprawy w sądzie?

    Jarek

  • 2. Data: 2005-04-29 13:55:50
    Temat: Re: Wniosek o uadlosc dluznika.
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    Jarek napisał(a):

> [...]
    > aby potem nikt nie zarzucił mi że nie wykorzystałem wszystkich możliwości

    nie, ale musisz wniosek uprawdopodobnic,
    samo niezaplacenie jednej faktury przez kogos nie jest
    uprawdopodobnieniem przeslanek z prawa upadlosciowego.

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 3. Data: 2005-04-29 16:26:17
    Od: paweł <z...@w...pl>

    | nie, ale musisz wniosek uprawdopodobnic,
    | samo niezaplacenie jednej faktury przez kogos nie jest
    | uprawdopodobnieniem przeslanek z prawa upadlosciowego.

    Jakie tam uprawdopodobnienie.
    Śmiało chłopie składaj wniosek do Sądu,
    tylko nie zapomnij zapłacić wpisu 200 zł.
    I tak Sąd powoła biegłych do zbadania czy są przesłanki do upadłości,
    jak będzie miał wątpliwości.
    pka

  • 4. Data: 2005-04-30 06:47:10
    Od: "Jarek" <k...@k...com>

    Dzięki za informacje.

    Jarek

  • 5. Data: 2005-04-30 12:50:21
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 29 Apr 2005 18:26:17 +0200, paweł naskrobał(a):

> [...]
    > tylko nie zapomnij zapłacić wpisu 200 zł.
    > I tak Sąd powoła biegłych do zbadania czy są przesłanki do upadłości,

    bez wątpienia świetny pomysł dla bogatych chyba że zakładasz że biegli
    pracują społecznie? Może niech kolega najpierw śmignie do sądu po nakaz
    zapłaty za te faktury zamin dłużnik w sądzie gospodarczym go wyśmieje
    twierdząć że nie uznaje roszczenia.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org