  • 1. Data: 2005-04-29 09:12:32
    Temat: Stawki oplat u notariusza.
    Od: "ernest" <e...@p...fm>

    Czy sa jakies przedzialy stawkowe ile notariusz moze sobie zazyczyc oplaty w
    zaleznosci od rodzaju wykonanej pracy?

    Znam taki przypadek gdzie kobieta wykupuje na wlasnosc mieszkanie od gminy w
    zachodniopomorskim w ktorym mieszka od 20 lat, burmistrz ocenil wartosc
    mieszkania na 38tys, a po kilku tygodniach podwyzszyl do 42 tys. Oplata
    notarialna za to ma wyniesc jakies 4 tys (!!?).
    I teraz moje pytanie czy taka kwota za sporzadzenie prostego dokumentu to
    przypadkiem nie jakis przekret. I ile maksymalnie w tym przypadku mogla by
    wyniesc, wszelkie sprawy beda zalatwiane w kancelarii.

    pozdrawiam

    E.

  • 2. Data: 2005-04-29 09:30:42
    Temat: Re: Stawki oplat u notariusza.
    Od: " b" <b...@W...gazeta.pl>

    ernest <e...@p...fm> napisał(a):

    > Czy sa jakies przedzialy stawkowe ile notariusz moze sobie zazyczyc oplaty w
    > zaleznosci od rodzaju wykonanej pracy?

    Są. zobacz rozporządzenie w sprawie taksy notarialnej

> [...]
    > przypadkiem nie jakis przekret. I ile maksymalnie w tym przypadku mogla by
    > wyniesc, wszelkie sprawy beda zalatwiane w kancelarii.

    W podanym przypadku to przekręt (choć raczej nazwałbym to pomyłką). Powinno
    wynieść ok 1800 PLN max.

    regards

  • 3. Data: 2005-04-29 09:54:36
    Od: "ernest" <e...@p...fm>

    Użytkownik " b" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Są. zobacz rozporządzenie w sprawie taksy notarialnej

    > W podanym przypadku to przekręt (choć raczej nazwałbym to pomyłką).
> [...]

    ok, dzieki.

    E.

  • 4. Data: 2005-04-29 09:54:54
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    ernest napisał(a):
> [...]
    > mieszkania na 38tys, a po kilku tygodniach podwyzszyl do 42 tys. Oplata
    > notarialna za to ma wyniesc jakies 4 tys (!!?).

    na pewno jest to tylko opłata notarialna?

    KG