  • 21. Data: 2011-09-26 11:24:48
    Temat: Re: Wniosek o kredyt i wyciag z konta
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 12:49:25 +0200, MZ napisał(a):

    > Na tej podstawie bank ma dać Ci kredyt, patrząc tylko na wypływy?

    Pierwsze kryterium - dochód.

    > Jeśli puszczasz wszystko "na bieżąco" to bank kredytu nie da,

    A skąd taka teza?
    Jet obowiązek "oszczędzania" i wydawania swoich środków tylko na "stałe
    opłaty"?

    > bo Twoje "stałe wydatki" które pewnie we wniosku zaznaczyłeś na 100 zł

    Często spontaniczne wydatki nie oznaczają STAŁYCH wydatków - prawda?
    Idę sobie pasażem w jakimś city center i patrze - zajebiste dżinsy - raptem
    600zł :)
    W tym miesiącu porobiłem wszystkie opłaty - a co mi tam - zaszaleję i je
    kupię :)
    Saldo na moim rachunku oscyluje w okolicach 500zł po tym zakupie.
    Następnego dnia wracam z pracy w późniejszej porze - nie chce mi się
    gotować, jestem wykończony - wpadam do PizzyHut/McDonalda/KFC i płace za
    spóźniony "obiad" 100zł. Slado na rachunku ~400zł.

    Dwa dni później spaceruję sobie po parku - a tam festyn :)
    Myślę sobie - co mi tam - zaszaleję - wydaje 300zł na piwo, chipsy i
    panienkę :)
    Zostało mi 100zł na saldzie :)

    Więc teraz powiedz mi co KURWA W TYM DZIWNEGO ŻE WYDAJĘ SWOJE UCZCIWIE
    ZAROBIONE PIENIĄDZE I NIE MAM OSZCZĘDNOŚCI????

    > są w rzeczywistości znacznie większe.

    Stałe wydatki - to biega o "czynsz, centralne, woda, energia, komórka,
    etc".
    A nie do ch....ja walca spontaniczne zakupy/wydatki!

    > Jesteś krótko mówiąc niewiarygodny dla banku i wybacz, ale nie ma
    > żadnych racjonalnych podstaw żeby sądzić (będąc bankiem) że coś się w
    > Twoim stylu życia zmieni po udzieleniu kredytu.

    Bo jesteś krótkowzroczny i nie mógłbyś prowadzić takiej działalności jak
    banki.
    Przecież jak do "stałych wydatków" dojdzie mi rata kredytowa udzielonego
    kredytu - to przecież nie będę miał już tego przykładowego 1000zł na
    "wydatki", tylko mniej o wysokość tej raty!!
    Czyli np. na chulanki pozostanie mi 700zł.

    > Piszesz "biorę 100 oddaję 200 więc bank korzysta". Tylko że bank chce
    > mieć pewność, że oddasz 200

    I prędzej czy póżniej to odda.
    Jako zrobi obsuwy w spłatach - to bank zarobi JESZCZE więcej niż chciał i
    niż zakładał pierwotnie.

    > umoczy 100 i będzie się z Tobą musiał szarpać o zwrot.

    Zawsze są jakies zabepieczenia :)
    Np. polisy, np. zastawy, np. weksle, np. żyranci etc :)

    Nie wierzysz chyba reklamom że wpadasz do banku i w ciągu 3 minut
    dostaniesz kredyt?? :)))
    Chociaż, sądząc po twoim poście - jednak w to wierzysz :)

  • 22. Data: 2011-09-26 12:02:41
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-26 13:24:48 +0200, Kamil <a...@a...com> said:

    > Więc teraz powiedz mi co KURWA W TYM DZIWNEGO ŻE WYDAJĘ SWOJE UCZCIWIE
    > ZAROBIONE PIENIĄDZE I NIE MAM OSZCZĘDNOŚCI????

    Bo, kurwa, bank, kurwa, widząc, kurwa, że wydajesz _co miesiąc_, kurwa,
    bo tak było, kurwa, w warunkach zadania, kurwa, wszystko, kurwa, co,
    kurwa, zarobisz, kurwa, może, kurwa, dojść do wniosku, kurwa, że nie
    masz, kurwa, na ratę, kurwa.
    I na, kurwa, odwrót, kurwa, widząc, że, kurwa, na koncie zostaje ci,
    kurwa, co miesiąc, kurwa, kilkaset złotych, kurwa, bank może, kurwa,
    dojść do, kurwa, wniosku, że kurwa stać cię, kurwa, na kredyt, kurwa.

    (mspanc)
    --
    Bydlę

  • 23. Data: 2011-09-26 12:05:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-26 14:02, Bydlę pisze:
    > I na, kurwa, odwrót, kurwa, widząc, że, kurwa, na koncie zostaje ci,
    > kurwa, co miesiąc, kurwa, kilkaset złotych, kurwa, bank może, kurwa,
    > dojść do, kurwa, wniosku, że kurwa stać cię, kurwa, na kredyt, kurwa.

    Ale wtedy, kurwa, kredyt ten, kurwa, byłby, kurwa, mu, kurwa, zupełnie
    niepotrzebny, kurwa, gdyby od, kurwa, miesięcy, kurwa, zbierał na
    koncie, kurwa, nadwyżki, kurwa, z wypłaty.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2011-09-26 14:20:25
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale wtedy, kurwa, kredyt ten, kurwa, byłby, kurwa, mu, kurwa, zupełnie
    > niepotrzebny, kurwa, gdyby od, kurwa, miesięcy, kurwa, zbierał na koncie,
    > kurwa, nadwyżki, kurwa, z wypłaty.

    Ależ właśnie po to mu potrzebny by nie zbierać przez rok, dwa ... 30 lat

  • 25. Data: 2011-09-26 20:02:48
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-26 16:20, John Kołalsky pisze:

    > Ależ właśnie po to mu potrzebny by nie zbierać przez rok, dwa ... 30 lat
    Naprawdę nie zauważasz, że trzeba udowodnić bankowi, że zostaje Ci na
    ratę z pensji? Skoro prognozowana wartość raty ma wynosić 1600 zł a na
    koncie na koniec miesiąca zostaje 20 zł, to chyba jednak coś nie halo.
    Jeśli ktoś miesiąc w miesiąc ma "okazyjne wydatki" zerujące mu konto, to
    po prostu nie stać go na kredyt - takie fakty.

    --
    MZ

  • 26. Data: 2011-09-26 20:32:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Sep 2011, Kamil wrote:

    > A skąd taka teza?
    > Jet obowiązek "oszczędzania" i wydawania swoich środków tylko na "stałe
    > opłaty"?

    Nie ma obowiązku.
    I nie ma obowiązku pchać się w umowę z klentem który ma w zwyczaju
    wydawać *regulanie* *wszystkie* wpływy na bieżąco.
    Wcale *nie* tylko na bieżące opłaty.

    > Często spontaniczne wydatki nie oznaczają STAŁYCH wydatków - prawda?

    Oczywiście.
    I taki klient jest "niepewny" :)

    > Idę sobie pasażem w jakimś city center i patrze - zajebiste dżinsy - raptem
    > 600zł :)

    I jeśli tak jest miesiąc w miesiąc, to istnieje ryzyko iż *taki*
    klient nie spłaci raty. "Bo akurat dzinsy mi się spodobały".

    > Więc teraz powiedz mi co KURWA W TYM DZIWNEGO ŻE WYDAJĘ SWOJE UCZCIWIE
    > ZAROBIONE PIENIĄDZE I NIE MAM OSZCZĘDNOŚCI????

    Dziwnego? - nic.
    "Nie ma w zwyczaju oszczędzać". Tyle i tylko tyle.
    Sytuację może zmienić tylko "historia kredytowa", wskazująca że
    jak się zobowiązał spłacać kredyt to jednak sobie tych dżinsów nie kupi ;)

    > Bo jesteś krótkowzroczny i nie mógłbyś prowadzić takiej działalności jak
    > banki.

    Oj no, jasne, takiej działalności jak banki które później domagały
    się "wsparcia finansowego" od państwa na "złe kredyty" to może
    i nie.
    Problem w tym że nie każde państwo, nie zawsze i nie każdemu
    tak dopłaca ;)

> [...]
    > dostaniesz kredyt?? :)))
    > Chociaż, sądząc po twoim poście - jednak w to wierzysz :)

    No to teraz pytanie kontrolne: o co wielkie halo w tym wątku?
    Nie czasem o to, że bank w ramach własnego "zabezpieczenia"
    żąda okazania sposobu zarządzania pieniędzmi na swoim koncie?

    Bo wychodzi na to, że bank jest odmiennego zdania niż Ty.
    Zupełnie niechcący wychodzi również, że jest tego samego
    zdania co MZ.
    Dziwny jakoweś ;)
    Powiadasz że ten bank nie mógłby prowadzić takiej działalności
    jak banki?
    (tak mi wychodzi ze złożenia cytatów ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2011-09-26 21:14:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Jeśli ktoś miesiąc w miesiąc ma "okazyjne wydatki" zerujące mu konto, to
    > po prostu nie stać go na kredyt - takie fakty.

    Ale rozumiesz, że kredyt bierze się na to co się chce mieć a nie ma
    pieniędzy ? Że można wziąć kredyt na inwestycję, by dzięki niej móc zarabiać
    ?

  • 28. Data: 2011-09-26 21:18:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-09-26, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Naprawdę nie zauważasz, że trzeba udowodnić bankowi, że zostaje Ci na
    > ratę z pensji? Skoro prognozowana wartość raty ma wynosić 1600 zł a na
    > koncie na koniec miesiąca zostaje 20 zł, to chyba jednak coś nie halo.

    A teraz odejmij koszty najmu. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2011-09-26 21:28:06
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > On 2011-09-26, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A teraz odejmij koszty najmu. :)

    Jakiego najmu? Wskaż proszę gdzie wątkotwórca pisał że wynajmuje?

    --
    MZ

  • 30. Data: 2011-09-26 21:32:15
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-26 23:14, John Kołalsky pisze:

    > Ale rozumiesz, że kredyt bierze się na to co się chce mieć a nie ma
    > pieniędzy ? Że można wziąć kredyt na inwestycję, by dzięki niej móc
    > zarabiać ?
    Ty nadal nie rozumiesz, że wątkotwórca pyta o kredyt hipoteczny czyli
    długoterminowy (najprawdopodobniej) nie mogąc wylegitymować się historią
    rachunku dającą jakiekolwiek przesłanki, by zakładać, że mu cokolwiek
    zostaje z pensji, z czego mógłby spłacać raty? Banku naprawdę nie
    interesuje czy będziesz zarabiać na wynajmie tego kupionego na kredyt
    mieszkania (co obecnie jest dość trudne) bo bank jest zainteresowany
    sprawdzeniem, czy na chwilę obecną masz zdolność spłacania rat. Mając
    wyzerowane na koniec miesiąca konto takiej zdolności nie posiadasz. Może
    Ci się uda wynająć to mieszkanie, może nie, ale to nie wpływa na decyzję
    kredytową. Liczą się fakty, nie marzenia.

    --
    MZ