  • 1. Data: 2011-09-22 13:14:13
    Temat: Mandat drogowy, a wezwanie US do ujawnienia majatku
    Od: <j...@g...pl>

    Witam!

    Dostalem ponad 2 lata temu mandat drogowy, opiewajacy na 100 zl, bodajze za
    nie zapiecie pasow. Wczoraj przyszedl list z Urzedu Skarbowego, w ktorym
    domagaja sie zaplaty tej sumy z jakimis niewielkimi odsetkami w ciagu 7 dni,
    albo w przeciwnym razie zadaja ujawnienia majatku i strasza jakimis karami,
    jesli tego nie zrobie. Tak mniej wiecej to wyglada w liscie - osobiscie nie
    widzialem - otworzyla mama, bo ja przebywam od dawna za granica. W Polsce
    nie pracuje, nie mam dochodow, nie rozliczam sie, nie posiadam
    nieruchomosci. Mam rachunek bankowy z jakimis drobnymi i jestem
    wspolwlascicielem 2 starych samochodow.

    Moje pytanie - jesli nie zaplace, to czy musze faktycznie dokonac tego
    ujawnienia majatku i na czym na to polegac? W sumie ja nie dostalem do reki
    zadnego listu, wiec moglbym o tym nie wiedziec. Czy moge przeczekac sprawe?
    Za niecaly rok mialbym przedawnienie.

    Zyje od 5 lat poza krajem i niewiele wiem o tutejszych mechanizmach.

    Dziekuje,

    --
    Jan-xx

  • 2. Data: 2011-09-22 13:19:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    > Zyje od 5 lat poza krajem i niewiele wiem o tutejszych mechanizmach.

    Jak żyjesz skoro 2 lata temu dostałeś mandat? Na prawdę żałujesz paru euro, żeby
    mieć święty spokój zamiast kombinować jak przysłowiowy żyd? Ciekawe, czy w UK
    też tak kombinujesz.

  • 3. Data: 2011-09-22 13:20:07
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    >mieć święty spokój zamiast kombinować jak przysłowiowy żyd? Ciekawe, czy w
    >UK

    każdy polak w UK to złodziej

    jk

  • 4. Data: 2011-09-22 13:43:57
    Od: w_wi <s...@o...eu>

    W dniu 2011-09-22 15:20, Piotr pisze:

    > każdy polak w UK to złodziej

    i pijak a w Polsce to sami katolicy

  • 5. Data: 2011-09-22 13:50:30
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-09-22 15:14, j...@g...pl wrote:
    > Zyje od 5 lat poza krajem i niewiele wiem o tutejszych mechanizmach.

    A co? Poza Polską mandatów się nie płaci?

    gacek

  • 6. Data: 2011-09-22 13:52:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik <j...@g...pl> napisal w wiadomosci grup

    > Czy moge przeczekac sprawe? Za niecaly rok mialbym przedawnienie.

    nie mozesz przeczekac i nie bedzie juz zadnego przedawnienia

    jakas dziwna ta praktyka z tym ujawnianiem majatku, ale przypuszczam ze
    chodzi o to ze sie u nich nie rozliczasz i nie wiedza co o tobie myslec,
    lepiej zaplac, te 20 funtów nie majatek, a bedziesz mial czyste konto i nikt
    sie nie bedzie czepial

  • 7. Data: 2011-09-22 14:21:31
    Od: B <...@...pl>

    W dniu 22.09.2011 15:43, w_wi pisze:

    > i pijak

    bo każdy pijak to złodziej.

    > a w Polsce to sami katolicy

    ot co!

    :-D

  • 8. Data: 2011-09-22 15:03:20
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-22 15:52, szerszen pisze:

> [...]
    > chodzi o to ze sie u nich nie rozliczasz i nie wiedza co o tobie myslec,
    > lepiej zaplac, te 20 funtów nie majatek, a bedziesz mial czyste konto i

    Normalnie ściągają: ze zwrotu podatku, z wynagrodzenia od pracodawcy,
    zajęcie konta..., ale on nic nie ma, nie widzą co i gdzie dlatego wezwą
    go do ujawnienia majątku - czyli źródła skąd mogą ściągnąć ten mandat.

    Lepiej zapłacić bo poborca skarbowy może zrobić zajęcie w miejscu twego
    zameldowania lub zamieszkania, a koszty wtedy będą o wiele większe.

    Ariusz

  • 9. Data: 2011-09-23 22:22:10
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 15:19:10 +0200, qwerty napisał(a):

    > mieć święty spokój zamiast kombinować jak przysłowiowy żyd?
    A jekież to przysłowie z tym wyznawcą judaizmu? Nie znam i mnie
    zaciekawiłeś.

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2011-09-26 11:04:06
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 17:03:20 +0200, Ariusz napisał(a):

    > poborca skarbowy może zrobić zajęcie w miejscu twego
    > zameldowania

    Przecież napisał że od 5 lat nie mieszka w polsce.
    Więc - nie dopełniono tylko obowiązku meldunkowego.
    A to inny klimat.

    > lub zamieszkania,

    No to niech go szuka na jakimś zmywaku w londyńskim city :)

    > a koszty wtedy będą o wiele większe.

    Ojj...jakież to "wiele większe koszty" będą? :)