  • 131. Data: 2018-01-22 09:16:12
    Temat: Re: Wellman - Piekara
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Sat, 20 Jan 2018 14:17:51 +0100, Marek napisał(a):

    > Ale jednak te kraje tego nie wprowadzają, niektóre nawet nie
    > dopuszczają takiej opcji.
    > Co takiego ułatwia meldunek? Wątek jest o przykładzie gdzie tylko
    > przepis skomplikowal komuś sprawę nie dając mu prawa do ochrony.

    Pod jaki adres zatem sąd powinien był wysłać dokumenty?

    --
    Yakhub

  • 132. Data: 2018-01-22 09:17:51
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Sun, 21 Jan 2018 03:12:06 +0100, Animka napisał(a):

    > Otóż to! Pani Welman nie poszukała dobrego adresu. Sąd nie musi adresów
    > szukać tylko wysyła na taki jaki podał

    Skąd powód ma znać adres?
    Skąd może wiedzieć, jaki adres jest "dobry"?

    --
    Yakhub

  • 133. Data: 2018-01-22 09:26:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 10:52, Liwiusz pisze:

    > Niemniej jednak US nie ustala właściwości na podstawie zamieszkania, bo
    > pod łóżkiem nikomu nie siedzi, tylko na podstawie oświadczenia
    > podatnika, że gdzieś mieszka. Tylko też po meldunku, tylko inaczej
    > nazwanym i inaczej zgłaszanym.

    > Otóż właśnie doświadczenia tych krajów świadczą o tym, że meldunek to
    > nie jest taka głupia sprawa - wiele ułatwia.

    Bzdura, nic nie ułatwia, a utrudnia i jest jedną wielka fikcją. Powinno
    zostać to dawno zlikwidowane. Sentyment wychowanych osób w PRL-u do
    meldunku mnie zadziwia... Ale poza sentymentem oraz utrudnieniami dla
    normalnego obywatela nie oferuje on nic.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 134. Data: 2018-01-22 09:33:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 20:03, Liwiusz pisze:

    > Jakby to dotyczyło tylko spraw, o których pozwany wie, że są w toku, to
    > meldunek byłby niepotrzebny. Właśnie o to chodzi, aby był podawany adres
    > do spraw, o których pozwany jeszcze nie wie.

    fikcja doręczeń powinna być zlikwidowana. Doręczenie winno być
    skuteczne, jak jest to w bardziej cywilizowanych krajach, to, że
    listonoszowi nie chce się roznosić przesyłek i nawet awiza nie
    przyniesie, albo przyniesie parę dni później, bo mu się zapomniało, albo
    nie miał po drodze to jest codzienność. Więc tak - jestem za tym, aby
    zlikwidować fikcję doręczeń. Można wprowadzić adres korespondencyjny
    (może byc to skrytka pocztowa nawet - przeciez to bez znaczenia wtedy) i
    tam obywatel będzie otrzymywał przesyłki. Jeśli adres będzie nie
    podany, albo poczta nie odbierana, wtedy można dostarczyć w inny sposób,
    obciążając takiego obywatela kosztami doręczenia. Wszystko. Meldunek
    tylko komplikuje sprawę, gdyż wymaga niepotrzebnej papierologi.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 135. Data: 2018-01-22 09:38:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 09:34:11 UTC+1 użytkownik Tomasz Kaczanowski
    napisał:

    > fikcja doręczeń powinna być zlikwidowana. Doręczenie winno być
    > skuteczne, jak jest to w bardziej cywilizowanych krajach,
    A jak to jest w tych krajach?

    > Można wprowadzić adres korespondencyjny
    > (może byc to skrytka pocztowa nawet - przeciez to bez znaczenia wtedy) i
    > tam obywatel będzie otrzymywał przesyłki. Jeśli adres będzie nie
    > podany, albo poczta nie odbierana,

    Tu zgoda

    >wtedy można dostarczyć w inny sposób,
    > obciążając takiego obywatela kosztami doręczenia.

    A po co?
    Nie wskazał adresu do doręzeń to jego problem

  • 136. Data: 2018-01-22 10:02:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 09:26, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > meldunku mnie zadziwia... Ale poza sentymentem oraz utrudnieniami dla
    > normalnego obywatela nie oferuje on nic.

    Napisałeś "bzdura", a potem nie podałeś żadnego argumentu. Nie da się
    dyskutować. Zwłaszcza z faktami - meldunek ułatwia, bo wszyscy wiedzą
    gdzie wysyłać, i nie ma problemu z tym, że ktoś specjalnie unika
    korespondencji.

    --
    Liwiusz

  • 137. Data: 2018-01-22 10:04:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 09:33, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > obciążając takiego obywatela kosztami doręczenia. Wszystko. Meldunek
    > tylko komplikuje sprawę, gdyż wymaga niepotrzebnej papierologi.

    Czyli napisałeś, aby zmienić nazwę meldunek na adres korespondencyjny, i
    to miałoby zmniejszyć papierologię.

    Sensu w twoich wypocinach nie ma, ale cieszę się, że rozumiesz ideę
    istnienia meldunku, choćby miał się nazywać adresem korespondencyjnym.

    > można dostarczyć w inny sposób,
    > obciążając takiego obywatela kosztami doręczenia

    Naiwny jak 10-letnie dziecko :)

    --
    Liwiusz

  • 138. Data: 2018-01-22 10:06:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-01-22, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > A po co?
    > Nie wskazał adresu do doręzeń to jego problem

    Adres zameldowania nie jest adresem do doręczeń.
    Nie wskazał adresu do doręczeń, bo nie ma takiej
    możliwości by go wskazać, chyba że wiesz o toczącej się
    sprawie i przekazujesz adres do wiadomości sądu.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 139. Data: 2018-01-22 10:10:15
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-01-22, Yakhub <a...@a...aa> wrote:

    [...]

    > Pod jaki adres zatem sąd powinien był wysłać dokumenty?

    Pod adres do korespondencji. Mają go np. urzędy skarbowe.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 140. Data: 2018-01-22 10:14:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-01-22, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > dyskutować. Zwłaszcza z faktami - meldunek ułatwia, bo wszyscy wiedzą
    > gdzie wysyłać, i nie ma problemu z tym, że ktoś specjalnie unika

    Ale jeszcze więcej by ułatwiło jakby w bazie meldunkowej obok
    "zameldowania" które wymaga tytułu prawnego można by było określić
    adres do doręczeń poprzez oświadczenie woli. :P

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com