  • 191. Data: 2018-01-23 12:33:55
    Temat: Re: Wellman - Piekara
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-23 o 12:25, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > chodzi właśnie o to, by to zmienić i zlikwidować meldunek (z całym
    > bagażem prawnych powiązań), gdyż jest on archaizmem i nie przystaje do
    > rzeczywistości, a co najwyżej wprowadzić adres  korespondencyjny.

    Nie trzeba nic znosić, wystarczy wprowadzić meldunek jako zgłoszenie
    adresu, pod którym nie trzeba mieszkać.

    --
    Liwiusz

  • 192. Data: 2018-01-23 12:49:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-23 o 12:33, Liwiusz pisze:

    > Nie trzeba nic znosić, wystarczy wprowadzić meldunek jako zgłoszenie
    > adresu, pod którym nie trzeba mieszkać.

    właśnie, ze nie, bo jest mnóstwo ustaw powiązanych i robi się bałagan.
    Dlatego takie rozwiązanie jest złe. Jak już wspomniałem, jak dla mnie
    możliwe powinno być możliwe zgłoszenie choćby skrytki pocztowej jako
    adresu korespondencyjnego.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 193. Data: 2018-01-23 12:56:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-23 o 12:49, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > właśnie, ze nie, bo jest mnóstwo ustaw powiązanych i robi się bałagan.

    Jakie ustawy na przykład?
    Jak ten bałagan powstanie w tych ustawach - większy niżby się w ogóle
    zrezygnowało z meldunku?

    --
    Liwiusz

  • 194. Data: 2018-01-23 13:26:42
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-01-23 o 12:33, Liwiusz pisze:

    > Nie trzeba nic znosić, wystarczy wprowadzić meldunek jako zgłoszenie
    > adresu, pod którym nie trzeba mieszkać.

    O tym że adres zameldowania jest adresem korespondencyjnym, to ja się
    dowiaduję od Ciebie. Akurat w mojej firmie podaje się osobno adres
    zameldowania i adres korespondencyjny. I chyba nie tylko w mojej firmie
    tak jest.

    Chodzi zaś o to, by adres korespondencyjny nazywał się "adres
    korespondencyjny" a nie "adres zameldowania" czy "adres zamieszkania". I
    dlatego, by było to jasne dla chłopa od kosy, powinno znieść się adres
    zameldowania (ja się nigdzie nikomu nie melduję, to po co mi adres
    zameldowania?) a wprowadzić adres korespondencyjny. Adres do odbioru
    korespondencji ma się nazywać "adres korespondencyjny". Bo inaczej to
    sąd będzie wysyłał pisma pod adres zameldowania a inne podmioty na adres
    zamieszkania a jeszcze inne na adres korespondencyjny.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 195. Data: 2018-01-23 14:14:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-23 o 12:56, Liwiusz pisze:

    > Jakie ustawy na przykład?

    wszystkie, które w jakikolwiek sposób odnoszą się do miejsca
    zameldowania. Jest ich trochę (od kac, az po ustawy wyznaczające okręgi
    wyborcze). Zresztą była oficjalna kwerenda zrobiona kilka lat temu,
    kiedy ustalano co będzie trzeba zmienić likwidując meldunek, niewiele
    zmieniono.

    > Jak ten bałagan powstanie w tych ustawach - większy niżby się w ogóle
    > zrezygnowało z meldunku?

    balagan jest dlatego, ze jest cale mnóstwo naleciałości powiązanych ze
    starych lat i trzyma się takie archaizmy jak meldunek, aby ciagle byl
    wszędzie bałagan. Lubisz metna wode...
    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 196. Data: 2018-01-23 16:38:37
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-01-22 o 12:10, Liwiusz pisze:

    > LOL, dyskutujesz na tematy prawne biorąc definicję ze słownika? W
    > dodatku definicję błędną nawet w obecnym stanie prawnym?
    > Niezła piaskownica.

    Jeżeli język prawny jest inny niż język polski, to trzeba dostosować
    język prawny do języka polskiego. Najlepiej tak by nie było języka
    prawnego.

    Bo jeżeli adres zameldowania nie jest adresem zameldowania tylko adresem
    korespondencyjnym, to robi się nieporozumienie.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 197. Data: 2018-01-23 17:44:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-01-23, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Jakby wam bandzior rękę odrąbał, i ukrywał się przed sądem pod nieznanym
    > adresem, to inaczej byście śpiewali o fikcji doręczenia :)

    A rzekomego bandziora to mam zapytać o imię, nazwisko i adres zameldowania
    przed, po, czy w trakcie odrąbywania rzeczonej ręki?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 198. Data: 2018-01-23 18:09:32
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-01-23 o 10:25, Liwiusz pisze:

    > Jakby wam bandzior rękę odrąbał, i ukrywał się przed sądem pod nieznanym
    > adresem, to inaczej byście śpiewali o fikcji doręczenia :)

    To po co te poszukiwania bandziorów, skoro wiadomo, że bandziory są
    zawsze pod adresem zameldowania? ;)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 199. Data: 2018-01-24 21:24:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Jan 2018 09:29:19 +0100, Yakhub <a...@a...aa> wrote:
    > Ale w takiej sytuacji wystarczy skutecznie unikać doręczyciela, żeby
    > uniknąć odpowiedzialności.

    To nie jest takie proste, musiałbyś 24h nie wychodzic z domu, nie
    otwierać nikomu drzwi itp. Oni potrafią obserwować, śledzić, zaczepic
    na ulicy jak wyjdziesz po bułki. Często przypominają agentów, więc
    pytanie o potwierdzenie tożsamości trudno zignorować, ludzie
    odruchowo potwierdzają.

    --
    Marek

  • 200. Data: 2018-01-25 08:49:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-24 o 21:24, Marek pisze:

> [...]
    > ulicy jak wyjdziesz po bułki. Często przypominają agentów, więc pytanie
    > o potwierdzenie tożsamości trudno zignorować, ludzie odruchowo

    Za kilka dni pozywam kontrahenta o 5000zł. Bardzo dziękuję za takie
    rady, ale w buty je sobie wsadź, zupełnie nie przystają do polskich
    warunków.

    No i przeceniasz trochę umiejętności tych agentów - to działa może na
    głupich Amerykanów, ale Polak jest o wiele mądrzejszy, a i podszywanie
    się pod policję wystawia na trochę większy ostracyzm być może niż tam.

    --
    Liwiusz