  • 1. Data: 2018-01-16 14:03:17
    Temat: Pchanie samochodu pod wpływem alkoholu
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Przepisy są jednoznaczne w przypadku prowadzenia samochodu po alkoholu. Co
    jednak w sytuacji, gdy:

    a) przepychamy zgaszony samochód (nie dotykając kierownicy -- po prostej)

    b) przepychamy zgaszony samochód (kierując, ale z zewnątrz -- otwarte
    drzwi, pchamy za lewy słupek i jednocześnie kierujemy)

    c) pchamy zgaszony samochód, a ktoś inny (też pod wpływem, inaczej nie
    byłoby problemu?) rusza kierownicą

    Czy takie sytuacje są w praktyce uznawane za prowadzenie pod wpływem
    alkoholu? Załóżmy, że pojawił się patrol i postanowił sprawdzić trzeźwość
    (wersja optymistyczna) lub nastąpiła kolizja (wersja mniej optymistyczna).

    Pytam nie do końca teoretycznie, bo na podstawie opowiedzianej mi kiedyś
    sytuacji, w której ktoś na campingu został poproszony o przestawienie
    samochodu, ale nie mógł tego zrobić, bo był już wypity, więc przepchnął go
    bez uruchamiania silnika. Czy wolno było mu to zrobić?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2018-01-16 14:14:47
    Temat: Re: Pchanie samochodu pod wpływem alkoholu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2018 o 14:03, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > samochodu, ale nie mógł tego zrobić, bo był już wypity, więc przepchnął go
    > bez uruchamiania silnika. Czy wolno było mu to zrobić?

    IMHO w każdym przypadku podpadasz pod prowadzenie. Co do kempingu, to
    należałoby się zastanowić - może można po pijaku. Obstawiam że nie.

    A rozwiniesz - ktoś kogoś podpierdolił dla zasady, coś się stało, czy
    pchający był na solidnej bani i jeszcze teren nierówny? Tak z czystej
    ciekawości.

    Shrek

  • 3. Data: 2018-01-16 14:17:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-16, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
    > Przepisy są jednoznaczne w przypadku prowadzenia samochodu po alkoholu. Co
    > jednak w sytuacji, gdy:
    >
    > a) przepychamy zgaszony samochód (nie dotykając kierownicy -- po prostej)

    winny

> [...]

    > (wersja optymistyczna) lub nastąpiła kolizja (wersja mniej optymistyczna).

    No prowadzisz przecie ten samochód i nim kierujesz (nawet jeśli nie
    dotykasz kierownicy), więc żadna różnica czy poruszasz go benzyną czy siłą
    mięsni.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-01-16 14:24:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-01-16, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

> [...]

    >No prowadzisz przecie ten samochód i nim kierujesz (nawet jeśli nie
    >dotykasz kierownicy), więc żadna różnica czy poruszasz go benzyną czy

    Ale kara jest za prowadzenie pojazdu o napedzie mechanicznym, a na
    miesniowy sa inne paragrafy i inne kary.
    Poza tym pchac rower czy wózek po pijaku wolno.
    Ba, mozna pchac motocykl czy motorower ... ale samochodu to tak wprost
    nie zapisano :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-01-16 14:24:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > winny

    W sumie w przypadku C to winny chyba ten co trzyma kierownik;).

    Odpowiedź na pytanie czy można po pijaku jeździć z wyłączonym silnikiem
    jest prosta - jak masz od sąsiada do siebie 7km z górki, to wolno na
    luzie czy nie;)

    Shrek

  • 6. Data: 2018-01-16 14:32:48
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A rozwiniesz - ktoś kogoś podpierdolił dla zasady, coś się stało, czy
    > pchający był na solidnej bani i jeszcze teren nierówny? Tak z czystej
    > ciekawości.

    Nie, nic się nie stało -- zastanawiam się po prostu teoretycznie, co by
    było gdyby jednak się stało (lub gdyby ktoś podpierdolił dla zasady).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 7. Data: 2018-01-16 14:33:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Poza tym pchac rower czy wózek po pijaku wolno.

    I stąd wątpliwość :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 8. Data: 2018-01-16 14:35:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Poza tym pchac rower czy wózek po pijaku wolno.
    > Ba, mozna pchac motocykl czy motorower ... ale samochodu to tak wprost

    No ale jak?

    Art. 45. 1. Zabrania się:
    1) kierowania pojazdem, prowadzenia kolumny pieszych, jazdy wierzchem lub
    pędzenia zwierząt osobie w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu
    alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu;

    co mi umknęło?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-01-16 14:37:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2018 o 14:24, J.F. pisze:

    > Ale kara jest za prowadzenie pojazdu o napedzie mechanicznym, a na
    > miesniowy sa inne paragrafy i inne kary.

    Ale samochód jest pojazdem mechanicznym czy stoi czy jedzie. Podobnie
    jak statek powietrzny pozostaje statkiem powietrznym nawet jak stoi na
    ziemi i nie ma kontaktu z wodą;)

    > Poza tym pchac rower czy wózek po pijaku wolno.

    Jest na to odzielny paragraf - napisany wprost.

    > Ba, mozna pchac motocykl czy motorower

    Można - ale nie kojarzę, żeby było wprost napisane, ze jesteś pieszym.
    Ja tam kiedyś motocykl pchałem 800 metrów do chałupy, to normalnie jezdnią.

    > ... ale samochodu to tak wprost
    > nie zapisano :-)

    Dla motocykla IMHO też nie. Jescze raz spytam - jak masz od sąsiada 7km
    z górki, to możesz wracać na bani i na luzie?

    Shrek

  • 10. Data: 2018-01-16 14:54:34
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.01.2018 o 14:35, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > pędzenia zwierząt osobie w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu
    > alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu;

    18)
    pieszy
    -
    osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej
    robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego
    uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower,
    motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę
    poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat
    kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej;

    MJ