  • 1. Data: 2018-01-18 22:46:44
    Temat: Wypowiedzenie umowy o internet
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Zmieniam dostawcę internetu. Na początku stycznia wysłałem wypowiedzenie
    obecnemu dostawcy, z którym mam umowę na czas nieoznaczony i zapis w
    umowie, że "jest możliwość wypowiedzenia w terminie przewidzianym w
    kodeksie cywilnym".
    Czytam ten kodeks i nic tam nie widzę, aby termin był jakoś określony.
    Dostawca chce mnie jeszcze skasować za luty.
    Ja twierdzę, że nie ma podstaw do obciążenia mnie za luty, a tylko za
    styczeń.
    Jak to Waszym zdaniem rozstrzygnąć?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-01-19 00:09:56
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o internet
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-18 o 22:46, Jacek pisze:
> [...]
    > Dostawca chce mnie jeszcze skasować za luty.
    > Ja twierdzę, że nie ma podstaw do obciążenia mnie za luty, a tylko za

    Umowę się wypowiada miesiąc wcześniej.

    --
    animka

  • 3. Data: 2018-01-19 06:45:02
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Dostawca chce mnie jeszcze skasować za luty.
    > Ja twierdzę, że nie ma podstaw do obciążenia mnie za luty, a tylko za

    A w oparciu o który artykuł KC tak twierdzisz?

  • 4. Data: 2018-01-19 07:15:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 06:45, cef pisze:

    > A w oparciu o który artykuł KC tak twierdzisz?

    746.1 kc - "dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie".

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-01-19 08:24:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-01-19 o 07:15, Liwiusz pisze:

    > 746.1 kc - "dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie".

    A tam nie ma gdzieś obok zastrzeżenia o przepisach szczególnych?
    Chodzi o podleganie pod jakieś wymogi np prawa telekomunikacyjnego?
    No i skoro wypowiadający uważa, że w każdym czasie, to dlaczego
    chciałby płacić za styczeń a nie zrezygnować z dnia na dzień?

  • 6. Data: 2018-01-19 12:16:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 08:24, cef pisze:

    > A tam nie ma gdzieś obok zastrzeżenia o przepisach szczególnych?
    > Chodzi o podleganie pod jakieś wymogi np prawa telekomunikacyjnego?

    Nie wiem, trzeba poszukać. W ogóle dla mnie to dziwne, że jest jakaś
    umowa na internet, bez okresu wypowiedzenia w umowie lub w regulaminie.
    Co to za firma-krzak?

    > No i skoro wypowiadający uważa, że w każdym czasie, to dlaczego
    > chciałby płacić za styczeń a nie zrezygnować z dnia na dzień?

    Może wypowiadał 31 stycznia? :) Albo po prostu w grudniu już zapłacił za
    styczeń, to chciał rozwiązać z końcem miesiąca.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-01-19 12:44:08
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.01.2018 o 12:16, Liwiusz pisze:

    > Może wypowiadał 31 stycznia? :) Albo po prostu w grudniu już zapłacił za
    > styczeń, to chciał rozwiązać z końcem miesiąca.

    Nie wiem, jak w tym konkretnym przypadku, ale praktyka jest taka, że
    firmy telekomunikacyjne liczą okres wypowiedzenia jako "30 dni od dziś
    plus do końca miesiąca kalendarzowego, w którym te 30 dni wypadną".

    Zatem wypowiedzenie z 1 marca jest skuteczne z dniem 31 marca,
    wypowiedzenie z 1 lutego jest skuteczne też z dniem 31 marca.

    Nie mam pojęcia, czy jest to wynik zapisu w umowach, czy regulacji
    państwowych, ale praktyka taka jest powszechna.

    MJ

  • 8. Data: 2018-01-19 13:27:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 12:44, Michał Jankowski pisze:

    > Nie wiem, jak w tym konkretnym przypadku, ale praktyka jest taka, że
    > firmy telekomunikacyjne liczą okres wypowiedzenia jako "30 dni od dziś
    > plus do końca miesiąca kalendarzowego, w którym te 30 dni wypadną".

    Liczą, bo taki sposób wynika explicite z warunków umowy lub regulaminu
    świadczenia usług.

    > Zatem wypowiedzenie z 1 marca jest skuteczne z dniem 31 marca,
    > wypowiedzenie z 1 lutego jest skuteczne też z dniem 31 marca.

    Ale jeśli okres wypowiedzenia jest "miesiąc, na koniec miesiąca
    kalendarzowego", to wypowiedzenie 1 marca upływa 30 kwietnia.

    > Nie mam pojęcia, czy jest to wynik zapisu w umowach, czy regulacji
    > państwowych, ale praktyka taka jest powszechna.

    Zapisów w umowach.

    --
    Liwiusz